דף הבית / חדשות העיר ראשי / סערה במועצה הדתית בראשון לציון

סערה במועצה הדתית בראשון לציון

רונן דמארי

 

בסוף השבוע שעבר העביר ישעיהו מלכה מכתב למזכ"ל המועצה הדתית דוד גבאי, בו הוא מבשר לו על ההחלטה להפסיק את עבודתו, אלא שוועד העובדים וההסתדרות נאבקים בהחלטה והורו לגבאי שלא לפנות את חדרו.

לאחר שימוע שנערך לגבאי, מלכה העביר לו מכתב המודיע לו על ההחלטה להפסיק את עבודתו בעקבות השימוע. ועד העובדים בראשותו של נתי ברזילי, המתנגד למהלך שלח בתגובה מכתב חריף למלכה בו נאמר בין היתר כי תמלול השימוע טרם הגיע אליו והפרוטוקול לא נמסר לגבאי שהיה אמור לחתום עליו: "בהתנהגותך האופיינית מצאת לנכון לשלוח נהג מונית לביתו של גבאי, פעמיים ביום חמישי בערב ולמסור את מכתב הפסקת העסקתו. אנו תמהים מה הייתה הבהילות לשלוח מכתב לפני שבת, הרי נשלח אליו במייל נוסח המכתב וביום ראשון העברת לו פעם נוספת מכתב על ידי מזכירתך" כותבים חברי הוועד למלכה ומוסיפים: "התנהגותך הרודנית, המתעמרת והמשפילה נמשכת מזה שנים מול עובדי המועצה בבניין המועצה ומחוצה לו… הנך מפלה עובדים ותיקים ומסורים מול עובדים אנשי שלומך, אשר נהנים מגיבוי מוחלט על ידך בכל מהלך שהם עושים, גם אם זה לא עולה בקנה אחד עם טוהר המידות וההתנהגות ההולמת. הנך אמן בלהסיט עובדים נגד חבריהם ולגרום לסכסוך מיותר כדי להגיע למצב של הפרד ומשול".

חברי הוועד מציינים עוד כי: "מספר השימועים שנעשו על ידך לעובדי המועצה, בניגוד לכל יו"ר אחר, מוכיחים שכל כוונותיך לפגוע בעובדים על לא עוול בכפם מתוך נקמנות ואי פרגון. טרם הפנמת שעומד מולך ועד נחוש המייצג נאמנה את כלל העובדים ושם לו למטרה להגן עליהם בכל נושא ועניין… אנו מתרים בך למשוך באופן מיידי את מכתבך המביש ובמידה ולא, יחסי העבודה יהיו באחריותך הבלעדית ולוועד העובדים עומדת הזכות לפעול בכל הפעולות הארגוניות והאחרות על פי חוק".

סגן ראש העיר, הרב אריה כהן התייחס לנושא: "אני חושב שהדברים חמורים ביותר, לפי הדיווחים שאני מקבל מוועד העובדים ומהעובדים עצמם, אני פשוט לא מצליח להבין את חברי המועצה הדתית שהולכים שבי אחר היו"ר שלעניות דעתי לכאורה מצליח להתל בהם. אני חושב שכל קברניטי העיר צריכים לתת את הדעת על ההתנהלות הקלוקלת. הדבר ברור שאין ביכולתנו כרגע להרכיב את המועצה הדתית עד לאחר הבחירות לכנסת, ברגע שייבחר שר דתות חדש מיד ולאלתר נעשה הרבה, הרכב חדש למועצה הדתית לרבות היו"ר. אני יכול להבטיח לציבור ולעובדים עצמם שישעיהו מלכה לא יהיה בהרכב הבא".

 

-ניסית לדבר עם מלכה?

"נעשו ניסיונות לדבר איתו בעבר ובהווה, ונעשים ניסיונות כל הזמן, אין עם מי לדבר. אתה מסכם איתו דברים ומגיע למציאות אחרת. הוא לא סופר אף אחד לא סופר את ראש העיר, לא את אריה דרעי, לא את שר הדתות לא אותי ולא את חברי המועצה. כנראה הוא מבין שאלו הרגעים האחרונים שלו בתפקיד והוא מתנהל כאחד שאין לו מה להפסיד ואיבד את הכל".

 

יו"ר המועצה הדתית מסר בתגובה: "לעובד דוד גבאי קוים שימוע מלא ומפורט,  אשר בסיומו הוחלט במועצה הדתית לאפשר לעובד לעבור לתפקיד אחר במועצה הדתית,  אם יהיה מעונין בכך,  תוך שמירת זכויותיו ורמת שכרו,  ואם לא יאות לכך –  לסיים את עבודתו.

החלטה זו התקבלה על דעת כל חברי המועצה הדתית למעט אחד. מפאת כבדודו של העובד,  לא יפורטו כאן הטענות נגדו,  אשר מהותן העדר תפקוד, בעיות משמעת קשות,  התנהלות הפוגעת במנהל התקין, ועוד מרעין בישין כהנה

וכהנה.

השימוע לווה ביעוץ משפטי ראוי,  ונתנו לעובד ולנציגי העובדים מלוא ההזדמנות להציג את טענותיהם,  חרף התנהלותם הלא ראויה,  שכללה צעקות רמות, איומים והתפרעויות במהלך השימוע.

גם לאחר קיוןם השימוע המשיכו נציגי העובדים להתסיס את עובדי המועצה הדתית, לאיים ולהשתלח.

לכל מעסיק,  בודאי מעסיק ציבורי, הזכות והחובה לפעול לבער התנהלות מסוג זה, והמועצה הדתית ראשון לציון,  בראשות הרב ישעיהו מלכא,  לא תרתע מביצוע חובתה".

 

הרב אריה כהן

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות