דף הבית / חדשות העיר ראשי / נפרדים מריקה ברקוביץ'

נפרדים מריקה ברקוביץ'

רונן דמארי

 

ריקה ברקוביץ' נולדה בראשון לציון. סיימה את בית-הספר התיכון בקיבוץ גבת ולמדה בבית-מדרש לגננות. מאוחר יותר עבדה בגן-ילדים בראשון לציון. ב-1983 ערכה את המדור לילדים של העיתון "רחוב ראשי" וכן עסקה בכתיבה עיתונאית בידיעות אחרונות. הייתה סופרת ומשוררת והוציאה לאור 17 ספרים לילדים, לנוער ולמבוגרים. משנת 2004 הפיקה וניהלה בהתנדבות את "תחרות הכתיבה הארצית" בין תלמידי בתי ספר יסודיים, במסגרת "אגודת הסופרים העברים במדינת ישראל". הין היתר היא כתבה את המנון ראשון לציון שהולחן ע"י נחצ'ה היימן.

"העירייה הודיעה כי תמשיך את המסורת של ברקוביץ', שיזמה את תחרות "ספר היצירות של ילדי ישראל" וכי התחרות תתקיים גם השנה. מ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך והתרבות, עו״ד ליאל אבן-זהר, הנחתה להמשיך את התחרות בראשון לציון ולקרוא לה על שמה של ריקה ברקוביץ' "

עם היוודע דבר מותה, ספד לה ראש העיר, רז קינסטליך, "ראשון לציון מרכינה ראשה על לכתה בטרם עת של סופרת הילדים, העיתונאית והמשוררת ריקה ברקוביץ'. ריקה ילידת ראשון ותושבת העיר כתבה גם את המנון ראשון לציון, ותרמה רבות לקידום השפה העברית דרך פעילויות בבתי הספר וגני הילדים בכל רחבי הארץ. האופטימיות ואהבת הארץ אפיינו את יצירותיה שישמשו השראה וזיכרון לכולנו".

גם ממלאת מקום ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך, ליאל אבן-זהר, ספדה לה: "ריקה, שהייתה מוכרת כמעט לכל ילדה וילד בעיר, ממפגשים בבתי ספר ותחרות כתיבה לתלמידים, גם כתבה את המנון העיר שהלחין נחום היימן והושר על ידי ילדי העיר. היא הובילה ודחפה לעידוד יצירתיות וכתיבה לילדי העיר וישראל, ורק לפני שבועות ספורים התכתבה איתי כדי לקדם חינוך יצירתי לילדי העיר ובענייני תרבות. צר לי מאוד על מותה. יהא זכרה ברוך".

רז קינסטליך: "ריקה ילידת ראשון ותושבת העיר כתבה גם את המנון ראשון לציון, ותרמה רבות לקידום השפה העברית דרך פעילויות בבתי הספר וגני הילדים בכל רחבי הארץ"

"הפנים היפות של ישראל"

מאות תושבים ותושבות הביעו צער על לכתה של האשה שכה אהבה את השפה העברית ונפרדו ממנה בכאב. אחת מהן הגדירה אותה: "אשה יקרה סופרת ואשת חזון שלא נחה כדי להשפיע ולהעביר את אהבתה לשפה העברית לערכיה ולארץ ישראל היפה".

גם תושבים מערים אחרות כאבו לשמוע על פטירתה. כך נפרד ממנה תושב עוספיה: "עצב מהול ביגון על אובדן אישה ערכית. ומכובדת. ריקה הייתה הפנים היפות של מדינת ישראל אהבה את האדם באשר הוא. מאד ביקשה לצרף ילדים דרוזים לתחרות הכתיבה. וקישרנו אותה עם בתי ספר מעוספיא. בהיעדרה עולמנו נעשה פחות עשיר".

ליאל אבן-זהר: "ריקה, שהייתה מוכרת כמעט לכל ילדה וילד בעיר, ממפגשים בבתי ספר ותחרות כתיבה לתלמידים, גם כתבה את המנון העיר שהלחין נחום היימן והושר על ידי ילדי העיר"

חברתה ירדנה פישמן כתבה: "איזה אובדן. לב ענק, שמחת חיים ופצצת אנרגיה ברוכת כשרונות, וירטואוזית של מילים אותן שיבצה בשירים, סיפורים ומשלים. על כל מדף ספרים בבית ריקה חיה ונושמת. הערצתי ואהבתי אותה במרוצת שלושים וחמש שנות היכרות. הלב דואב. יהי זכרה ברוך".

בתוך כך הודיעה העירייה כי תמשיך את המסורת של ברקוביץ' שיזמה את תחרות "ספר היצירות של ילדי ישראל" וכי התחרות תתקיים גם השנה.

מ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך והתרבות, עו״ד ליאל אבן-זהר, הנחתה להמשיך את התחרות בראשון לציון ולקרוא לה על שמה של ריקה ברקוביץ׳, כבר מהשנה הקרובה, וככל האפשר יחד עם שבוע הספר הישראלי: "מדובר בתחרות ערכית ומקסימה שחשוב לשמר. הנהלת העיר בראשות ראש העירייה רז קינסטליך רואה חשיבות רבה בחינוך לקריאה וכתיבה לילדינו, ואנו נעשה את הנדרש לשמר את המסורת של ״ספר היצירות של ילדי ישראל״ ואף להרחיבה בשנים הקרובות״.

 

ריקה ברקוביץ צילום מתוך פייסבוק
ריקה ברקוביץ צילום מתוך פייסבוק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות