דף הבית / חדשות העיר ראשי / מרגש: תלמידות הפתיעו קשיש ערירי במסיבת יום הולדת חגיגית

מרגש: תלמידות הפתיעו קשיש ערירי במסיבת יום הולדת חגיגית

 

חוגגים יום הולדת לארי. צילום: חני א
חוגגים יום הולדת לארי. צילום: חני א

מסיבת יום ההולדת הזו לא תישכח עוד זמן רב,  תלמידות כיתה ו'2 בבית הספר היסודי "הראל" שימחו קשיש ערירי מהמרכז הגריאטרי "מלבן" שמעולם לא חגג יום הולדת. התלמידות הגיעו בשבוע שעבר למלבן עם עוגה, זר פרחים וכתר אותו הניחו על ראשו של ארי המאושר שציין את יום הולדתו ה-89 בשמחה שלא תיאר לעצמו שיזכה לה. האירוע החגיגי היווה את שיאו של תהליך הכנה שארך כשבוע, במסגרתו התלמידות הפיקו ודאגו לכל הפרטים הקטנים החל מהכנת העוגה ועד לאיסוף ברכות אישיות לחתן האירוע.

יצוין כי המרכז גריאטרי "מלבן" עלה לכותרות לאחרונה סביב החשש לסגירתו על ידי משרד הבריאות. בעירייה מקווים שהמרכז יפתח את שעריו למטופלים חדשים ואף מעוניינים שהמרכז אף יתרחב.

מנהלת בית ספר "הראל" אושירה ארצי סיפרה השבוע ל"גל גפן": "במסגרת המעשים הטובים שאנחנו עושים במהלך כל השנה אנחנו מאמצים את המרכז הגריאטרי "מלבן". אנחנו עושים אתם הרבה פעילויות כשהמטרה שלנו היא להעלות חיוך על פני הדיירים שם. העובדת הסוציאלית של המרכז הגריאטרי פנתה אלינו ושאלה אם ניתן לחגוג יום הולדת 89 להארי שהוא קשיש ערירי ולא חשבנו פעמיים".

 

איך הגיבו הבנות כשהודעת להן על יום ההולדת?

"החלטתי שכיתה ו'2 בנות תחגוג להארי. היות והן מבינות את הקשר כי נושא כיבוד ההורים והנתינה מושרש בעורקים של התלמידים שלי. הן שמחו וכל אחד רצה לתת  יותר אם ביקשתי דבר מסוים, ביקשו להביא כפול. הייתה נתינה מאוד מרשימה הופתעתי מהכמות שהן הביאו".

 

איך נערכתם  לחגיגה?

"הבנות דאגו להכל בעצמן, ההורים לא היו מעורבים. במשך שבוע ימים הבנות מאוד התרגשו, הטלתי על הבנות משימות, אחת הייתה אמורה לדאוג לזר, אחת לכתר, אחת לרכז את הברכות. המורה למעשה לא הייתה פעילה, הטלתי את הכל על הבנות. חשוב לציין שכל הפרויקט הזה הוא התנדבותי אפילו את ההסעה תרמו לנו כדי שנוכל להגיע למקום. כשהגענו לחגיגה עצמה היא באמת הייתה מאוד עוצמתית גם בגלל שהבנות התכוננו אליה הכנה ממושכת".

 

תארי את חגיגות יום ההולדת

"כשהגענו למקום הנחנו להארי כתר על הראש ואמרנו לו שהוא הכתר שלנו, הבנות גם נתנו לו זר וכל אחת בירכה אותו. הוא בירך אותנו ברכות משלו ובהמשך עשינו עבורו 'סעודת אמנים'. הבנות רקדו אתו וגם דיירים אחרים במקום השתתפו בחגיגה. הכי מרגש היה כשהוא אמר לנו שזו יום ההולדת הראשונה שבה הוא שמח בצורה כזו. זו הייתה חוויה מעצימה והיו שם הרבה דמעות של שמחה. הבנות הכינו שתי עוגות וארי ביקש אם אפשר לשמור עוגה אחת למטפלת שלו. אותנו זה ריגש היינו ממש בהתרוממות רוח, בעוצמה רוחנית וערכית. זה נתן לנו דלק ואנרגיה למפגש הבא שלנו. האירוע הזה השאיר חותם בבנות,  יותר ממיליון מילים או שיעורים שנעשה להן בנושא נתינה".

 

יו"ר ועד ההורים בבית הספר, אסתי אוזקרגוז, הוסיפה: "לבית ספר "הראל" יש הרבה שיתופי פעולה עם "המלבן" כבר משנה שעברה. אנחנו מזמינים את הדיירים בחגים אלינו, יש תלמידים שיושבים ומתעדים את הסיפור שלהם שעולה לאחר מכן בבית התפוצות. קיבלנו פניה על כך שיש קשיש שמעולם לא חגג יום הולדת וכמובן ששמחנו על הזכות הזו. המנהלת נרתמה והחליטה שהיא רוצה לקחת את הכיתה של ו' בנות לטובת האירוע.

הן הביאו חטיפים וממתקים ובאמת הלכו לחגוג לו בהתלהבות גדולה. זה מאוד מרגש בגלל הקשר הרב דורי בבית הספר וכל הזמן בבית הספר מדברים על שורשים וכיבוד הורים".

ומה אומרות התלמידות עצמן? טליה פלא זינגר סיפרה ל"גל גפן" על תחושותיה: "התרגשתי מאוד לחגוג יום הולדת להארי, ראיתי שגם הוא התרגש, והרגשתי כמה זה היה חשוב בשבילו, אבל זה היה אפילו יותר חשוב בשבילנו. שמחנו מאוד ששמענו ממנו שאף פעם בחיים, לא הייתה לו כזאת יום הולדת משמחת. בבית ספר הראל אנחנו עושים הרבה פעילויות כאלה למען קשישים ואני בטוחה שגם אחרי שאסיים את הלימודים בבית הספר, אמשיך לעשות עוד מבצעים כאלה ולשמח".

כתב: רונן דמארי, צילום: חני א

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות