דף הבית / חדשות העיר ראשי / מנכ"ל ארגון "הדגל הכחול" העולמי: "החופים שלכם מדהימים"

מנכ"ל ארגון "הדגל הכחול" העולמי: "החופים שלכם מדהימים"

רונן דמארי

 

"ראיתי חופים מדהימים, נקיים, מתוחזקים היטב ונגישים לציבור" כך חתם דניאל שפר, מנכ"ל ארגון fee העולמי האחראי על תכנית "הדגל הכחול", את ביקורו בחוף ראשון לציון בסוף השבוע האחרון. ראשון לציון לוקחת חלק בתוכנית מזה שש שנים ועומדת מדי שנה בכל הקריטריונים המחמירים של התוכנית הבינלאומית המעניקה תו איכות סביבתי לחופי רחצה בארץ ובעולם.

שפר, שארגונו סוקר חופי רחצה ביותר מארבעים מדינות ברחבי העולם, לווה על ידי מיכל וימר, מנהלת תכנית הדגל הכחול בישראל ואלי שוורצברג, מנהל אגף חופים ואגמים בעירייה.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "אנו גאים לקחת חלק בתוכנית הבינלאומית ומחויבים לשמור על חוף נקי ונגיש לציבור ובד בבד פועלים להעלאת המודעות הציבורית לחשיבות השמירה על חופי הים". כדי להצטרף לתוכנית יש לעמוד במספר קריטריונים כמו איכות סביבתית- על החוף לעמוד בדרישות לאיכות מי הרחצה הן בפרמטרים כימיים והן בפרמטרים פיסיקליים. כמו כן, על החוף לעמוד בדרישות תדירות דיגום המים, לפחות חמישה דיגומים לעונה. ניהול סביבתי– על החוף לעמוד בתנאי איסוף אשפה, מחזור אשפה, אכיפת איסור כניסת רכבים לחוף, איסור לינה שאינה מותרת בחוף, בקרה ואכיפה של כניסת בעלי חיים לחוף. בטיחות ושירותים- תחזוקה שוטפת ונאותה של מתקני החוף, מספר מצילים ואביזרי הצלה נאותים, תכנית פעולה מוכנה למקרה של זיהום חמור, נגישות לנכים, מי שתיה זמינים ונקיים. ולבסוף, חינוך סביבתי ומידע–  פרסומי מידע על המערכות האקולוגיות בחוף, השירותים הניתנים בחוף וכללי התנהגות. כמו כן פעילויות חינוכיות סביבתיות. כל חוף נבחן על ידי ועדה לאומית שהמלצותיה מועברות לוועדה בינלאומית במטה הקרן בקופנהגן, המוסמכת להעניק לחוף או למרינה את הדגל הכחול שהינו למעשה תו איכות סביבתי.

מחזיק תיק חופים ואגמים, המשנה לראש העירייה עידן מזרחי, מוסיף: "אגף חופים ואגמים עובד קשה במהלך כל השנה כדי לשמור על ההישגים. אני מבקש מכל תושבי העיר והמבקרים בחוף לשמור על חוף נקי. אני מזמין את כולם להגיע וליהנות ממה שיש לחוף שלנו להציע ולא לשכוח לשמור על חוף נקי".

צילום: באדיבות עירייה
צילום: באדיבות עירייה
חוף הים. צילום: אביב בן אור

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות