דף הבית / חדשות העיר ראשי / מכרז תאורה ענק: ראשון לציון ורחובות במהלך משותף להתייעלות אנרגטית

מכרז תאורה ענק: ראשון לציון ורחובות במהלך משותף להתייעלות אנרגטית

רונן דמארי

 

עיריית ראשון לציון ועיריית רחובות מובילות מהלך התייעלות אנרגטית חסר תקדים בישראל: עשרות אלפי נורות לתאורת רחובות יוחלפו בקרוב בנורות לד חסכוניות בכוללת יחידת שליטה ובקרה מרחוק. המהלך נועד לשיפור תאורת רחובות העיר לצד חסכון משמעותי בהוצאות בשל החיסכון בחשמל וכפועל יוצא מכך גם תרומה סביבתית. מדובר בפרויקט הגדול ביותר בישראל בתחום גופי התאורה.

ועדת המכרזים המשותפת לעיריית ראשון לציון ועיריית רחובות בחרה בחברת "מנוליד -חרות מערכות", כספק הראשי למתן שירותי תכנון, אספקה, התקנה, מסירה ושירות של גופי תאורת רחוב חסכוניים בטכנולוגיית LED. מדובר על מערכות תאורה חכמות וחסכוניות הכוללות כ- 22,000 גופי תאורה עם אפשרות להרחבה ל- 33,000 גופי תאורה חדשים לראשון לציון וכ- 11,000  גופי תאורה לעיר רחובות.

במהלך זה ייקחו שתי הערים חלק אקטיבי בהפחתת פליטת גזי החממה והתייעלות אנרגטית. ההערכות מצביעות על חסכון משמעותי בחשמל של כ- 60% מהוצאות החשמל של תאורת רחוב, ובממוצע חסכון של כ- 25% מסך הוצאות החשמל של העיריות. במסגרת הפרויקט ברחובות יותקנו גם מערכות תקשורת על עמודי התאורה ומערכת שליטה ובקרה שתחובר למוקד העירוני.

 

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון: "מדובר במהלך שיחסוך מיליוני שקלים לעיר ולא פחות חשוב בעל תרומה משמעותית לאיכות הסביבה בשל ההתייעלות האנרגטית. אני מברך על שיתוף הפעולה עם שכנתנו, רחובות, וקורא לערים נוספות לשתף פעולה במהלכים מסוג זה הנוגעים לתושבים ותורמים משמעותית לשיפור איכות החיים". עו"ד דותן שני ממשרד שפיגלמן, קורן, זמיר ושות' ליווה את המכרז.

 

 

צילום באדיבות העירייה
צילום באדיבות העירייה

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. למי שלא מבין את הנזקים זה נשמע מצויין . יתרון אחד מצאנו צמצום חשמל.

    נזקים לא נרשמו כמובן . לא ארחיב כאן אבל למי שיש מספיק יכולת שיחפש מידה ברשת.

    לא נרדמים טוב? ועוד שלל בעיות בריאות .בלילה שאתם אמורים להוריד הילוך והמוח אמור ומפריש מלטונין כדי להיכנס לשינה הוא נתקל במחבל. אור לד מפנסי רחוב והוא מתבלבל כהוגן אור הגל של הלד הזה מספר למוח שעכשיו צהריים אז הוא לא מפריש מלטונין אלה … התחלתם להבין .תלמדו על נזקי תאורת הלד ותוותרו מהר על החיסכון בחשמל. ואסון נוסף אותם משדרים שימוקמו על עמודי התאורה לרשת 5G תתכוננו לקבל קרינת מיקרוגל זה מה שרשת הזו עובדת עליה . אהה ותזמינו ביטוח בריאות מורחב או קבר במקום טוב . לא סתם מרחיבים עכשיו כמה מחלקות לטיפול בסרטן. ברוכים הבאים למחלקות חדשות . חפשו ברשת ידע לטובתכם. ואגב. תמהרו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות