דף הבית / חדשות העיר ראשי / "מי שלא עובד, שישלם את המחיר"

"מי שלא עובד, שישלם את המחיר"

רונן דמארי

עיריית ראשון לציון. צילום: דוברות העירייה
עיריית ראשון לציון. צילום: דוברות העירייה

עיריית ראשון לציון ביצעה בשבועות האחרונים מעקב אחר עובדי עירייה במסגרתו תועד בין היתר אחד העובדים הבכירים במערכת העירונית כשהוא לא נמצא בעבודה, למרות שכרטיסו הוחתם בשעון הנוכחות.  ל"גל גפן" נודע כי יחד עם הממצאים שהתגלו בעניינו של העובד הבכיר התגלו ממצאים הנוגעים גם לעובדים אחרים שעל פי החשד לא עבדו בשעה שכרטיסם הוחתם. אחד מהעובדים חשוד בכך שהחתים את כרטיסו של העובד הבכיר בשעה שזה שהה בעיסוקיו הפרטיים. במהלך השבועות הקרובים צפויים העובדים המדוברים לעבור שימוע כאשר אחת האפשרויות המונחות על השולחן היא פיטורין.

"המערכת ידעה בזמן אמת שאותו עובד בכיר לא נמצא בעבודה כשהכרטיס שלו מוחתם. לפי מה שידוע לי המנהל הישיר שלו העלה את הסוגיה הזו בפני גורם בכיר מאוד בעירייה בקדנציה הקודמת שאמר לו להשתיק את הנושא. כולם ידעו על זה, אבל הזמנים השתנו" (חבר מועצה)

יצוין כי העובד הבכיר העובד באגף התברואה, נחשב במשך שנים לאחד העובדים החזקים ביותר בעירייה בשל קרבתו לגורמים בעלי השפעה במערכת העירונית והעובדה שהעירייה עקבה אחריו עוררה לא מעט הדים בקרב כלל העובדים.

בשנה שעברה פוטרו שני עובדי עירייה לאחר שנתפסו מחוץ למקום העבודה כאשר כרטיסם הוחתם. השניים היו מושעים למשך חצי שנה כאשר בית הדין של הרשויות המקומיות קבע כי יסיימו את עבודתם בעירייה. השניים עתרו לבית הדין לעבודה אולם הוא הותיר את החלטת בית הדין לרשויות מקומיות על כנה.

"זה לא קל לפגוע בפרנסה של אדם, אבל במקרה הזה לא מדובר בפגיעה בפרנסה אלא בשיעור חשוב ליתר העובדים שעושים עבודה מסורה ונחשפים לתופעות כאלו. זה מקרה קלאסי של תפוח רקוב שיכול להרוס את כל הארגז" (בכיר בעירייה)

 

"זה ממש להשתין מהמקפצה"

עובד עירייה ותיק אמר השבוע ל"גל גפן": "אנחנו עובדים מאוד קשה ומקבלים שכר נמוך בהרבה ממה שהציבור מתאר לעצמו וזה מאוד מתסכל לראות עובדים אחרים שמרוויחים משכורות יפות ופשוט לא עובדים. זו לא מעידה חד פעמית, העובד הבכיר שעקבו אחריו עשה במשך שנים מה שהוא רוצה, זה ממש להשתין מהמקפצה. אז עם כל הכבוד והעצבים על זה שהעירייה הפעילה מעקב אחרי עובדים יש מקרים שהדבר הזה מתבקש. אני באופן אישי מקווה שייעשה צדק ושעובדים כאלו לא יהיו חלק מהמערכת. מי שלא עובד, שישלם את המחיר".

גורם בכיר בעירייה התייחס אף הוא לנושא: "זה לא קל לפגוע בפרנסה של אדם, אבל במקרה הזה לא מדובר בפגיעה בפרנסה אלא בשיעור חשוב ליתר העובדים שעושים עבודה מסורה ונחשפים לתופעות כאלו. זה מקרה קלאסי של תפוח רקוב שיכול להרוס את כל הארגז".

מספר חברי מועצה שנחשפו לסוגיה העדיפו שלא להזדהות בשמם בשל רגישותה, אולם ציינו כי מדובר במהלך ראוי שמעביר מסר חשוב לכלל העובדים המבצעים את עבודתם נאמנה.

אחד מחברי המועצה ציין: "אני יכול להגיד לך שהמערכת ידעה בזמן אמת שאותו עובד בכיר לא נמצא בעבודה כשהכרטיס שלו מוחתם. לפי מה שידוע לי המנהל הישיר שלו העלה את הסוגיה הזו בפני גורם בכיר מאוד בעירייה בקדנציה הקודמת שאמר לו להשתיק את הנושא. כולם ידעו על זה, אבל הזמנים השתנו והוא הגזים".

למרות פניות חוזרות ונשנות לא התקבלה תגובתו של יו"ר ועד העובדים רוני כהן לדברים.

גם העובד הבכיר העדיף שלא להעביר את התייחסותו עד למועד סגירת הגיליון.

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות