דף הבית / חדשות העיר ראשי / מטיילים עם לירון

מטיילים עם לירון

כתבה ורדה טלמור

 

בחור צעיר, 29, ועסוק. עסוק מאוד, אפילו. בשלוש השנים האחרונות הוא, לירון טל, משמש כקצין משמרת במרכז השליטה הארצית של נציבות כבאות והצלה לישראל (כפוף למשרד לביטחון פנים), הארגון מציל החיים שידוע בפי רבים כ'מכבי אש' בקיצור. מדובר בעבודה במשמרות 24/7, אומר הוא. בד בבד ולצד עבודתו זו, לירון הוא סטודנט שנה שלישית לקרימינולוגיה במכללת בית ברל מה שמחייב אותו בנסיעות לעבר כפר סבא מביתו שבראשון לציון. ולכשיסיים בעוד כחודש את לימודיו הוא עתיד לצאת לקורס קצונה בן שלושה חודשים. ובין לבין לבין, יש לו תחביב. טיולים בעולם שמשלבים קרוז וסיורים במקומות העגינה של האנייה וזאת על פי מפות גוגל שהכין מראש ובהן מסומנות נקודות אטרקטיביות לסיור, תחביב שהחל לפני כשנה שאז נסע עם מי שעתידה להיות אשתו, עדי רעייתו. בעקבות אותו טיול גם הקים בפייסבוק חביבנו קבוצה שתוך חודשים ספורים הגיעה למספר המרשים של מעל אחד עשר אלף חברים נלהבים.

לירון טל, נשוי שנה לעדי, מורה ללשון וחינוך מיוחד בתיכון. ילדים אין עדיין. "יש לי כבר ניסיון בשירות המדינה. עבדתי במשך שנתיים במשרד הכלכלה בתל אביב כרכז מודיעין וחקירות. עבדתי בצורה סמויה. בגדול, הייתי אוכף את חוקי העבודה בחברות שונות במשק, במיוחד אצל כאלה שהעסיקו עובדי קבלן וכללית כאלה מקרב האוכלוסייה החלשה וזאת כדי לקבל מידע על מעסיקים שהפרו חוקי עבודה".
לארגון הכבאות וההצלה התקבל לאחר שזכה במכרז. דרגה אין לו עדיין. "לא לכל אחד יש דרגה בכבאות", הוא מבאר, אבל, בקרוב מאוד, כאמור מעלה, בקרוב תהיה לו דרגת קצונה. "דרגת להב משנה, שזו דרגת קצין מתחיל בכבאות". לירון עצמו לא קשור לשטח, דהיינו, אינו קשור לכיבוי שריפות דה פקטו אלא לחמ"ל, חדר המלחמה באש של המשל"ט הארצי.
מרכז השליטה הארצית של הכבאות וההצלה שבו הוא עובד, או, בקיצור, משל"ט, הוקם בעקבות דו"ח מבקר המדינה לאחר השריפה בכרמל. "מטרת המשל"ט הארצי היא ליצור תמונת מצב של האירועים המתרחשים בכל הארץ ולהעביר אותם לנציב הכבאות וההצלה, כאשר המשל"ט הארצי מקבל את הדיווחים ממשל"ט מחוזי (שמקבל אותם מתחנות כבאות והצלה מקומיות)", הוא מבאר. כמשל"ט ארצי הם גם עושים מעקב שוטף אחר האירועים בגזרת עוטף עזה, הווה אומר 'התמחות' בבלונים, רחפנים, עפיפונים. "זה נותן הרבה עבודה, אבל חשוב לציין, שכל הארץ מאתגרת אותנו". יש לו חלק, הוא אומר, בכל הפעילות המבצעית שנערכת בארץ. כיבוי שריפות, חילוצים מיוחדים וחומ"ס – חומרים מסוכנים.
בנוסף הם נמצאים בקשר תמידי עם חזאות מזג האוויר. יש צפי לקיץ הקרוב? "אני יכול להגיד לך, שזה מאתגר מהסיבה, שהחורף ירדו הרבה גשמים". מה הסיבה לאתגר, תשאלו? אז ככה. "הצמחייה (בעקבות הגשם המרובה) גבוהה מאוד. ברגע שהיא מתייבשת כל שריפה קטנה עלולה להתפשט בצורה מהירה יותר ולכסות שטחים גדולים יותר; אנחנו נערכים לתרחישים כאלה בהתאם לאזהרות של השירות המטאורולוגי, בתגבור כוחות ובהודעות לאוכלוסייה".
עבודה אינטנסיבית ועוד שעתיים יומיות שמוקדשות לטיפול בענייני קבוצת הפייסבוק שהקים, 'שיתוף טיולים בחו"ל עם גוגל מפות'. 11,126 חברים נכון ליום עריכת הראיון. מתי הוא מספיק ללמוד? 'בין לבין', הוא צוחק.
הסיפור הזה, של טיולי מפות גוגל, התחיל לפני קצת למעלה משנה, בטיול קרוז שבו הציע נישואים לאשתו כיום, רק שאז נחל אכזבה עקב "חוסר מסוים של שיתוף פעולה מצד צוות הקרוז" כאשר רצה להכין את הרקע הרומנטי להצעת הנישואים שלו, כיוון שהצוות מאן להרשות לו לעשות זאת על מרפסת אניית הקרוז, על הגג בקומה ה-14 שלה בטענת בטיחות. "נערכתי מראש לטיול והכנתי מפת גוגל עם כל תחנות העגינה המיועדות של האנייה, כאשר כל תחנת עגינה כוללת את פירוט האטרקציות. שופינג, מסעדות מומלצות ועוד". וכשחזרו ארצה, שיתף את חבריו במפה שהכין. ההתלהבות העצומה הביאה אותו לרצון למנף את הנושא ולעשות זאת בפייסבוק וזאת מתוך רצון לעזור לאחרים לתכנן טיול ללא מאמץ. "אין כאן כל רווח כלכלי. שום דבר. כל אחד מהחברים נוסע עצמאית ולא מוטלת חובה של השתתפות בקבוצה, אבל החברים משתפים בקבוצה את מפות הגוגל שהם עושים לטובת ולהנאת הכלל מה שמאפשר להם 'לגלות' מקומות מעניינים חדשים". והוא מזמין להצטרף לקבוצה, "כמה שיותר. מבחינתי כך תהיה יותר תנועה. אני אוהב את הקבוצה, זה לא מסחר או משהו דומה".

 

 

צילום: פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות