דף הבית / חדשות העיר ראשי / מדוע העירייה אינה מפרסמת את נתוני הבגרויות לשנה החולפת?

מדוע העירייה אינה מפרסמת את נתוני הבגרויות לשנה החולפת?

רונן דמארי

 

חבר מועצת העיר, אייל מושיוב, פנה בנושא לממלאת מקום ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך, ליאל אבן-זוהר. בפנייתו הוא כותב בין היתר: "משרד החינוך פרסם את נתוני החינוך הארציים ולשמחתי ראיתי שאנו בראשון לציון נמצאים במקום טוב ואף הנתונים השתפרו לטובה, הזכאות לבגרות עלתה ב- 1.1% וצמחה ל 83.4% ובקרב תלמידים תושבי הרשות עומדת על 83.7%, מכובד מאד. כל שנה התוצאות מתפרסמות על ידי העירייה בכלי התקשורת המקומיים ואף בשלטי חוצות. תהיתי מדוע השנה לא פורסמו הנתונים הללו כמו בכל שנה? זה לא מספיק חשוב לידע את הציבור? טובת העיר וטובת התושבים לנגד עיננו, שקיפות מתבקשת, בוודאי ובוודאי שיתוף הציבור בנתונים כה חשובים. אני בטוח שכל הורה ישמח לדעת שילדיו נמצאים במערכת חינוך נהדרת עם הישגים טובים. כמו כן אנשי החינוך, מנהלים, מורים והצוות ישמחו גם הם לדעת שעבודתם הקשה נשאה פרי ואכן הנתונים טובים ומחמיאים לעשייתם הברוכה".

מושיוב אמר ל"גל גפן": "אני מאוד שמח על התוצאות, הנוער בראשון לציון חשוב לי מאוד והעלייה בחינוך מרגשת ועושה לי טוב. לדעתי הנתונים אמורים להתפרסם כדי לעודד את עובדי ההוראה וזו הזדמנות לברך אותם על כך ולהורים שיידעו שהם חיים בעיר טובה. אני שמח שהייתי שותף לתוצאות הנוגעות לשנה החולפת בהיותי חבר הנהלת העיר".

 

ליאל אבן-זהר, מ״מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך והתרבות מסרה ל"גל גפן" ״זכאות לבגרות ומיצבים הם מדדים שרחוקים בעיני לשקף מהו חינוך מיטבי, ואינם חזות הכל. אנחנו מאמינים שיש לבחון תמונה שלמה: מצוינות לימודית, אקלים חינוכי, וערכים, כמו גם התנדבות חברתית ובהמשך- שירות בצהל או שירות לאומי; גם פדגוגיה חדשנית, סקרנות ואהבת ידע, הם נושאים שאנו רוצים לטפח. כל אלו בונים תמונה חינוכית שלמה, שבה נמדוד את בתי הספר והיא תפורסם החל מהשנה, ולכן אין טעם לפרסם רק מדד יחיד מתוכה. כמובן, שאנחנו שואפים שבתי הספר בראשון לציון יובילו את החינוך בישראל, בכל ההיבטים, ולכך אנחנו מכוונים״.

 

אייל מושיוב
ליאת אבן זוהר. צילום: עידן מעוז

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות