דף הבית / חדשות העיר ראשי / לראשונה בראשון לציון: בחודש הבא תחל בניית מעונות הסטודנטים

לראשונה בראשון לציון: בחודש הבא תחל בניית מעונות הסטודנטים

רונן דמארי

הדמיה- מעונות הסטודנטים. צילום: באדיבות העירייה
הדמיה- מעונות הסטודנטים. צילום: באדיבות העירייה

קבוצת פדלון זכתה במכרז להקמת מעונות הסטודנטים הראשונים בראשון לציון. המעונות יוקמו בסמוך למכללה למנהל שבה לומדים כעשרת אלפים סטודנטים, הבנייה צפויה להתחיל בחודש הבא ולמשך 24 חודשים. ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, שהחליט כי העירייה היא שתממן את הפרויקט המוערך בכמאה מיליון ₪, אמר: "הפרויקט הזה הוא מסר לצעירי העיר שעיריית ראשון לציון לצדם לאורך כל הדרך. המעונות יהיו מרכז חיים שוקק שישתלב במרקם העירוני והקהילתי. העלויות יהיו כמובן מוזלות מאוד והסטודנטים יוכלו להתרכז ולהתמקד בלימודים".

רז קינסטליך. צילום גיא קרן
רז קינסטליך. צילום גיא קרן

מדובר בקומפלקס סטודנטיאלי ענק על שטח של ארבעה דונם שיכלול 350 יחידות דיור בשלושה בניינים הכוללים גם רחבה ציבורית להתכנסויות וקומת קרקע המיועדת למסחר. קומה זו תשתרע על שטח של 650 מ"ר ויפעלו בה בעיקר עסקים שיתמכו בצרכי המחייה של הסטודנטים ויספקו שירותים נלווים, כדוגמת מסעדות ובתי קפה, שירותי כביסה, חנויות מסוגים שונים, שירותים עסקיים ועוד. תמהיל הדירות יכלול יחידות דיור ליחידים (סטודיו), לזוגות ולשותפים (שניים ושלושה), כל יחידה תכלול גם מטבחון וחדר אמבטיה. סך כל השטח הבנוי של הפרויקט יעמוד על כ-17,000 מ"ר.

בסך הכל המעונות יתנו מענה ל-520 סטודנטים כאשר העירייה תעניק עדיפות לתושבי העיר הלומדים במוסדות אקדמיים, ללא קשר למקום לימודיהם. הבשורה הנוספת היא שהמחירים צפויים להיות מוזלים שכן העירייה ניגשה לקול קורא שפרסמה החברה הממשלתית "דירה להשכיר" וזכתה בו, כך שהסטודנטים העתידיים ייהנו משכירות הנמוכה ממחירי השוק.

החשיבה התכנונית לא פסחה על דגשים של תכנון בר-קיימא, והפרויקט יכלול, בין היתר, מערכות פוטו-וולטאיות וחללים לתאורה ואוורור טבעיים. בנוסף תקצה החברה הכלכלית במבנה שטחים למועדון סטודנטים, חדרי לימוד משותפים ופינות ישיבה בכל קומה. המבנה יכלול גם חנייה תת קרקעית של כ-50 מקומות חנייה.

המשנה לראש העירייה, אסף דעבול, המחזיק בתיק החברה הכלכלית, הוסיף: "החברה הכלכלית גאה להוביל פרויקט ערכי וחשוב לקהילה ולעיר.

המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק הנוער וצעירים, איתי מתיתיהו, סיכם: אני מכיר מקרוב את האתגרים הרבים איתם מתמודדים הסטודנטים: בחינות, עבודות, תעסוקה, רצון להתחיל את החיים ולשלב גם פנאי. זו תחושה שאני סוגר מעגל מהימים בהם הייתי סגן יו״ר אגודת הסטודנטים וכעת אני ממשיך את העשייה כמחזיק תיק הנוער והצעירים. ברצוני להודות לראש העירייה רז קינסטליך, אסף דעבול מ"מ יו"ר החברה הכלכלית, ולצוות המקצועי של החברה הכלכלית שאפשרו למהלך הגדול הזה לקרות".

הדמיה- מעונות הסטודנטים. צילום: באדיבות העירייה
הדמיה- מעונות הסטודנטים. צילום: באדיבות העירייה

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות