דף הבית / חדשות העיר ראשי / "לא רוצים את המערכת על ראש הילדים"

"לא רוצים את המערכת על ראש הילדים"

ההורים מפגינים בכניסה לבית הספר
ההורים מפגינים בכניסה לבית הספר

הורים לתלמידים בבית הספר היסודי "יסוד המעלה" בראשון לציון מוחים על הצבת לוחות סולאריים על גג בית הספר במהלך שלטענתם מסכן את בריאות הילדים. ההורים הפגינו השבוע בישיבת המועצה שהתקיימה ביום שני השבוע וביום שלישי השביתו את הלימודים בשעה הראשונה. לטענתם, הצבת הלוחות נעשתה באישון לילה וללא הודעה מוקדמת ומהווה סכנה ברורה לבריאותם של הילדים. עוד טוענים ההורים כי ישנו חשש לקריסת המבנה עקב העמסת הלוחות גל הגג מבלי שנערך שיפוץ למבנה הישן של המוסד החינוכי.

כאמור, אחת הטענות העיקריות של ההורים המוחים היא העובדה שהמהלך בוצע ללא כל תיאום עמם וכי הם גילו את הצבת הלוחות בהפתעה גמורה. לדבריהם: "בפגישה שהתקיימה עם ראש העיר רז קינסטליך, שאלנו אותו מדוע הדבר נעשה במחטף ללא ידיעת ההנהלה וההורים אם אין בעיה עם המערכת לטענתם, לא לחינם התקנת המערכת התבצעה בלילה, כדי למנוע את ההתנגדות שלנו.

הצגנו לראש העיר חלופות להתקנת המערכת במחלפים, צמתים  אבל בטח לא על ראשי הילדים שלנו השוהים באופן רציף בבית הספר מספר שעות לא מועט ביום.

בתקופה בה נפלטת קרינה אלקטרומגנטית ממקורות רבים, אין סיבה להוסיף מקורות קרינה נוספים. אין סיבה להוסיף מקורות קרינה נוספים מגבירים את הסיכונים הקיימים גם ככה בסביבת ילדינו".

עוד טוענים ההורים: "לא רק שלא חיזקו את בית המבנה הישן של בית הספר – העירייה עשתה בדיוק ההיפך כשהוסיפה משקל משמעותי על גג המבנה כך שאם חלילה תהיה רעידת אדמה זה יכול להוות זרז לקריסת הגג. מעבר לכך, במקרה של כשל או שבר בפאנל של הלוחות, זליגה של חומרים מסוכנים העלולים לחלחל לחצר בית הספר בימים גשומים".

 

לוחות סולריים על בית ספר "יסוד המעלה" תמונה. ההורים מפגינים בכניסה לבית הספר
לוחות סולריים על בית ספר "יסוד המעלה"
תמונה. ההורים מפגינים בכניסה לבית הספר

"נמשיך במאבק עד שיורידו את המערכת"

חברת הנהגת ההורים בבית הספר, קרן בן חמו, אמרה השבוע ל"גל גפן": "אף אחד לא יכול למרוח אותנו יותר אמרנו לכולם הפתרון היחידי זה להסיר את המערכת. לא רוצים לשמוע דיבורים על זה שיש קרינה או אין קרינה אנחנו פשוט לא רוצים את המערכת הזו על ראש הילדים בבית הספר. יש חלופות אחרות – אפשר לשים אותה מעל בתי כנסת או מבנים אחרים שאין בהם שהות רציפה של ילדים. אל תשימו את זה על ראש הילדים שלנו".

מה אתם מצפים שהעירייה תעשה כרגע?

"שהמערכת תוסר מעל גג בית הספר שלנו, שום דבר אחר לא ישתיק אותנו. זה נעשה במחטף – בחודשי הקיץ אמרו לנו שמשפצים את בית הספר עשו משהו קוסמטי ותוך כדי שיפוץ הכניסו לנו את המערכת. ביום בהיר אחד, אחד ההורים הרים את ראשו למעלה וגילה עשרות לוחות על גג בית הספר. עשינו מיד פגישת חירום ובהמשך הגענו עד לראש העיר. העלינו את הטענות שלנו אבל שום דבר לא זז. אנחנו לא מתכוונים לשבת בשקט נמשיך במאבק עד שיורידו את המערכת מהגג".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון גאה להוביל פרויקט ירוק וסביבתי שמהווה מסר, הן לתלמידי בתי הספר והן לציבור הרחב, על החשיבות בשמירה על איכות הסביבה, פיתוח בר-קיימא והתייעלות אנרגטית, למען הדורות הבאים. למעשה דווקא ייצור חשמל שמקורו מהשמש מייתר ייצור חשמל מזהם מפחם ובכך מצמצם פליטות גזי חממה ומזהמי אוויר.

אנרגיה סולארית היא אנרגיה, שמקורה בקרינת השמש, היא חלופית ומתחדשת המיושמת בכל הארץ והעולם וזוכה לתמיכה של ארגוני הסביבה בעולם והמשרד להגנת הסביבה. המערכות עומדות בכל התקנים הנדרשים והותקנו בהתאם להנחיות המשרד להגנת הסביבה.

החברה הכלכלית מובילה את הפרויקט מזה שמונה שנים וכבר היום הותקנו מערכות בעשרות בתי ספר ברחבי העיר.

באשר לבית הספר יסוד המעלה, ביום שלישי  (31.12.19) התקיימה בדיקה במקום על מנת שתניח את דעת ההורים. בנוסף, זומנו ההורים למפגש בנושא עם מנכ"ל העירייה ויועצים מתחום איכות הסביבה".

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות