דף הבית / חדשות העיר ראשי / כבוד: זוכה פרס ישראל בתחום חקר הכימיה והפיזיקה – פרופ' מראשון לציון

כבוד: זוכה פרס ישראל בתחום חקר הכימיה והפיזיקה – פרופ' מראשון לציון

פרופ יוסף קלפטר- צילום באדיבות אוניברסיטת תל אביב
פרופ יוסף קלפטר- צילום באדיבות אוניברסיטת תל אביב

נשיא אוניברסיטת תל אביב לשעבר ותושב העיר, פרופ' יוסף קלפטר, נבחר לחתן פרס ישראל בתחום חקר הכימיה והפיזיקה.

מנימוקי ועדת הפרס: "הפרס ניתן על תרומותיו פורצות הדרך בדינמיקה של תנועה אנומלית במערכות שונות ומגוונות בתחומי הכימיה, הפיזיקה והביולוגיה. פרופ׳ קלפטר פיתח את התשתית העיונית לתיאור תנועה מואצת או מואטת ביחס לחוק הדיפוזיה של איינשטיין. ברבות השנים מתבררת החשיבות העצומה והאוניברסלית  של עבודתו  שכן יותר ויותר מערכות ניתנות לתיאור  ממצה ע״י השיטות שפיתח".

ראש העירייה, רז קינסטליך, בירך את פרופ' קלפטר ואמר: "זו ללא ספק גאווה שאחד מבניה של העיר ראשון לציון, שגדל בעיר ולמד במערכת החינוך העירונית, מגיע לפסגות וזוכה להוקרה והערכה על פעילותו ותרומתו בחקר הכימיה והפיזיקה. הוא ללא ספק מהווה השראה עבור רבים".

פרופ' נולד בתל אביב אך את ילדותו ונעוריו העביר בראשון לציון ואפילו היה סגן חתן חידון התנ"ך באזור הדרום. הוא למד לתואר ראשון והשני באוניברסיטת בר אילן והתקבל לדוקטורט באוניברסיטת תל אביב.

בתקופת הפוסט דוקטורט פרסם פרופ' קלפטר עבודה בנושא שהיה שנוי במחלוקת והיוותה בסיס והצדקה לשימוש במהלכים אקראיים התלויים בזמן וביססה את השימושים של מהלכים אלה במערכות כימיות ופיזיקליות.

עם הזמן התרחבו נושאי המחקר שלו והחל לכלול גם דינמיקה במערכות מוגבלות גיאומטרית ותנועה בנקבוביות, פיתוח מודלים לחקר בעיית החיכוך בין משטחים ובהמשך הרחבת השימוש בתובנות של הדיפוזיה האנומלית לתחום של ספקרוסקופית פרוטאינים בודדים. בשנת 2009 נבחר יוסי לנשיא השמיני של אוניברסיטת תל אביב. בעשר שנות נשיאותו אוחו הקרעים והאוניברסיטה הגיעה לשיאים והישגים משמעותיים.

פרס ישראל הוא פרס יוקרתי שמעניקה המדינה, במגוון רחב של תחומים, לאזרחי ישראל שהצטיינו באחד המקצועות והתחומים המזכים בפרס.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות