דף הבית / חדשות העיר ראשי / יוצאת לדרך: תחרות כתיבה לזכרה של סופרת הילדים, תושבת העיר, ריקה ברקוביץ

יוצאת לדרך: תחרות כתיבה לזכרה של סופרת הילדים, תושבת העיר, ריקה ברקוביץ

ריקה ברקוביץ צילום מתוך פייסבוק
ריקה ברקוביץ צילום מתוך פייסבוק

תחרות הכתיבה הארצית לתלמידי בית הספר היסודיים יוצאת לדרך זו השנה ה-16. את התחרות ייסדה וניהלה סופרת הילדים ותושבת העיר, ריקה ברקוביץ' ז"ל, שנפטרה בטרם עת בשנה שעברה. השנה תתקיים התחרות לזכרה על ידי "מוטיב" – ירחון בנושא שירה וספרות עברית ובשיתוף עיריית ראשון לציון,  יוניסף ישראל והעיתון אצבעוני לילדים.

ריקה ברקוביץ נולדה בשנת 1946, היא עבדה בעבר כגננת וכעיתונאית וכתבה 17 ספרים לילדים, לנוער ומבוגרים. רבים משיריה וסיפוריה הודפסו בספרי לימוד לבתי-ספר יסודיים, במוספי הילדים של עיתוני "ידיעות אחרונות" ו"מעריב". ספרה לילדים "דמיון מלך ההמצאות" תורגם לפורטוגזית, וייצג את ישראל ביריד הספרים העולמי בברזיל. ריקה נהגה לקיים ברחבי הארץ מפגשים ספרותיים מעוררי כתיבה עם ילדים, בני נוער ומבוגרים.

ראש העירייה רז קינסטליך: "התחרות, שכבר הפכה למסורת בעיר, היא חגיגה אמיתית של אהבת המילה הכתובה . אני שמח על ההחלטה להמשיך ולקיימה בעיר הולדתה ומגוריה של ריקה ז"ל ומזמין את כל ילדי העיר לקחת בה חלק, לכתוב ולהפעיל את הדמיון".

התחרות מיועדת לתלמידי בתי הספר היסודיים ברחבי הארץ, בכיתות ג'-ו' ובמסגרתה כל תלמיד יכול לשלוח יצירה פרי עטו באורך של עד 200 מילים , שיר, סיפור, משל או מחזה בכתב יד או מודפס. את היצירות ניתן לשלוח עד לתאריך 15.2 בדואר או לכתובת המייל. על גבי היצירה יצוינו שם המחבר, שם בית ספר וכיתה , מספרה טלפון של בית הספר ושל אחד ההורים, כתובת פרטית וכתובת מייל אם יש כזו.

היצירות הטובות ביותר ייבחרו על וועדת התחרות והשיפוט שתכלול סופרים,  משוררים ואנשי חינוך .השנה יזכו בתחרות 72 ילדים, כמניין שנותיה של המדינה, וכל אחד מהזוכים יקבל תעודה ואת ספר היצירות של ילדי ישראל ה'תש"ף. הזוכים יקבלו את התעודות והספרים בטקס חגיגי בהשתתפות משפחותיהם שיתקיים במהלך שבוע הספר בראשון לציון.

מייסד והעורך של ירחון "מוטיב", אלירן דיין, אמר: "אנחנו שמחים על כך שהתחרות תמשיך ותתקיים בעיר הולדתה של ריקה, אותה אהבה, בה כתבה ופעלה. העיר של ריקה, עירי שלי, העיר בה הוקם גן הילדים העברי הראשון ובית הספר העברי הראשון היא המקום הראוי ביותר להמשך התחרות המעודדת את ילדי ישראל לכתיבה וקריאה. כולנו תקווה שהתחרות תמשיך ותעודד ילדים לכתוב ולקרוא ולהתאהב במילה הכתובה ונמשיך לקיים את התחרות ברוחה ובדמותה של ריקה שהלכה לעולמה במפתיע בשנה האחרונה".

מ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך, ליאל אבן זוהר, הוסיפה: "ריקה הובילה ודחפה לעידוד יצירתיות וכתיבה לילדי העיר וישראל, לפני מותה, התכתבנו כדי לקדם חינוך יצירתי לילדי העיר ובענייני תרבות. אני סמוכה ובטוחה כי התחרות תמשיך לתרום לעידוד ילדים לכתוב ולקרוא גם בעידן הדיגיטלי והמאתגר בו אנו חיים, ותתרום לצמיחתו של דור סופרי העתיד בישראל".

ניתן לשלוח את היצירות למייל: [email protected].

או בדואר, עבור אלירן דיין, בכתובת: ת"ד 15411, ראשון לציון 7505302.

יש לציין על המעטפה : "עבור תחרות הכתיבה הארצית לילדים – ה'תש"ף

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות