דף הבית / חדשות העיר ראשי / חשד: תושבת העיר ועוד ארבעה חשודים, הונו אוכלוסיות מוחלשות באמצעות חברות מרמה

חשד: תושבת העיר ועוד ארבעה חשודים, הונו אוכלוסיות מוחלשות באמצעות חברות מרמה

בית המשפט מאזניים
אילוסטרציה

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הודיעה השבוע לתושבת ראשון לציון, כי נשקלת העמדתה לדין בכפוף לשימוע, בחשד לעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות (ריבוי עבירות), שימוש במרמה בעורמה ותחבולה, קשירת קשר לפשע, השמטת הכנסה, הלבנת הון, עבירות מס, פגיעה בפרטיות, עבירות בנוגע לניהול מאגר מידע ועבירות לפי חוק הגנת הצרכן.

בנוסף, נמסרה הודעה לארבעה חשודים נוספים ששימשו כבעלי החברות ולקחו חלק בתכנית המרמה כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף לשימוע, בגין סיוע לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות (ריבוי עבירות), שימוש במרמה בעורמה ותחבולה, קשירת קשר לפשע, עבירות מס, סיוע להלבנת הון, וחלקם גם עבירות לפי חוק הגנת הפרטיות והגנת הצרכן.

לפי כתב החשדות, בתקופה שבין 2015-2018 קשרו החשודים קשר ופעלו במסגרת תכנית מרמה שיטתית ומאורגנת כלפי ציבור של קורבנות, לרבות אוכלוסיות מוחלשות בהן קשישים, באמצעות אנשי קש וחברות שהקימו במהלך השנים– "סופר לייף", "קנייה זהב", "קונים ונהנים", "קניה בטוחה", "גוד סרוויס" ו"קניה לבית".  חברות המרמה הוקמו במטרה לשמש תשתית לקבל במרמה את כספי הקורבנות, במטרה להסתיר את ביצוע העבירות, בכוונה להתחמק מדיווח ותשלום מס וכדי להסתיר ולהסוות את כלל הרכוש האסור שעלה מביצוע העבירות.

 

חיוב באלפי שקלים

בהתאם לתכנית המרמה, הוצג בפני הקורבנות כאילו הינם חברים במועדון של אחת מחברות המרמה ועל סמך מצג מטעה זה נדרשו הקורבנות בעילות שונות לשלם סך של אלפי שקלים, לרוב באמצעות כרטיסי האשראי. על פי החשד, במהלך התקופה הרלוונטית, ובכוונה למקסם את כמות הקורבנות,  החשודים, ניהלו, העסיקו או סייעו להעסיק, כל חשוד על פי תקופת פעילותו וחלקו, עשרות עובדים בחברות המרמה, רובם טלפנים, שפעלו בהנחיית החשודה וביצעו את הוראותיה למימוש תכנית המרמה. הטלפנים פנו ישירות לקורבנות באמצעות פרטי התקשרות שסיפקה החשודה ושיווקו את תכנית המרמה, בין היתר תוך הפעלת לחץ, הפחדה והתקשרויות בלתי פוסקות  עד שקיבלו במרמה מהקורבנות את פרטי האשראי שלהם לצורך ביצוע חיוב באלפי שקלים לקורבן.

החשודה עשתה שימוש על פי החשד בחשבוניות פיקטיביות או מזויפות בגובה של כ- 12 מיליון ₪, לא דיווחה על מלוא ההכנסה מהפעילות העסקית וביצעה עבירות בניגוד לחוק איסור הלבנת הון. בנוסף, על פי החשד, באלפי עסקאות שונות, עברו החשודה וחלק מהחשודים עבירות לפי חוק הגנת הצרכן – אי גילוי פרטים בעסקת מכר, הטעייה בתנאי ביטול העסקה והשפעה בלתי הוגנת בכך שיצרו קשר טלפוני עם מתלוננים שונים באופן חוזר ונשנה עשרות פעמים וזאת על אף שהמתלוננים הביעו, מספר פעמים, בין במפורש ובין במשתמע את דרישתם כי יחדלו מלהתקשר אליהם, והכל כדי לקשור אותם בעסקה. בנוסף כתב החשדות מייחס לחשודה ולחלק מהחשודים שימוש במידע שלא כדין ופגיעה בפרטיות. במהלך תקופת הפעלת החברות במרמה על ידי החשודה, התקבלה על פי החשד הכנסה תוך העלמת רכוש אסור לפי חוק איסור הלבנת הון בסך של כ- 20 מיליון ₪ עליהם לא דיווחו לרשויות המס. ליתר החשודים מיוחסת מרמה, הלבנת הון ועבירות מס בהיקפים של 800,000 ₪ עד 10 מליון ₪, כל חשוד לפי חלקו.

בפרקליטות מציינים כי מדובר בתיק ייחודי ורחב היקף שנחקר וטופל במסגרת המאבק בתופעה של הונאת אוכלוסיות מוחלשות תוך שילוב זרועות עם מגוון רשויות אכיפה. הפרשה מטופלת על ידי עו"ד מרדית שיבאן – פרקל מהצוות הכלכלי בפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) בסיוע פרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי) ונחקרה ע"י מפלג הונאה במחוז תל אביב של משטרת ישראל בשיתוף פעולה עם הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, פקיד שומה חקירות מרכז ברשות המסים והרשות להגנת הפרטיות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות