דף הבית / חדשות העיר ראשי / חברת קדישא: העובדים מחכים להסכם קיבוצי, אך ההנהלה השהתה את המהלך

חברת קדישא: העובדים מחכים להסכם קיבוצי, אך ההנהלה השהתה את המהלך

חברה קדישא
צילום: חברה קדישא

עובדי חברה קדישא ראשל"צ ממתינים במשך זמן רב להסכם קיבוצי שיסדיר את זכויותיהם אולם לאחר מו"מ ממושך ורגע לפני החתימה, החליטה ההנהלה להשהות את המהלך. בהסתדרות מרחב ראשל"צ המלווה את העובדים לא מתכוונים לעבור על כך לסדר היום וכבר פועלים לנקיטה בצעדים ארגוניים ואף מאיימים בהגשת תביעה על פגיעה בחופש ההתארגנות.

מנהל האגף המקצועי בהסתדרות, דוד ראובן, אמר השבוע ל"גל גפן": "עובדי החברה התאגדו בהסתדרות לפני שלוש שנים מאז ועד היום אנו מנהלים משא ומתן יחד עם וועד העובדים מול הנהלת החברה להגיע להבנות לחתימה על הסכם קיבוצי. ההבנות הושגו בעמל רב מול החברה באמצעות יועצות משפטיות של החברה בהסכמת ההנהלה ונקבע מועד לחתימה שהוא 29/11/2019. נכון לזמן אמת ההנהלה או חלק ממנה התחלף ומועד החתימה נדחה ע"י החברה בטענה שהם צריכים ללמוד את ההסכם".

עוד אמר ראובן: "ממידע שיש לנו ההנהלה הקיימת פועלת לשכנע את העובדים לבטל את חברותם בהסתדרות וזה חמור לכשעצמו. ועד העובדים פנה אלינו להכריז על סכסוך עבודה מכיוון שההנהלה מנסה לפגוע בחופש ההתאגדות ומכיוון שההנהלה גוררת רגליים בנושא חתימה על הסכם קיבוצי שהושג בעמל רב של 3 שנים. אנו פועלים לאשר סכסוך עבודה ובנוסף אנו בוחנים הגשת תביעה מול ההנהלה על הפרעה בחופש ההתאגדות".

נציגת האיגוד המקצועי בהסתדרות, עו"ד אילנית רגב הוסיפה: "העלנו בקשה לאישור סכסוך עבודה היא אושרה ברמה המרחבית וכעת היא מאושרת ברמה הארצית וברגע שיוכרז סכסוך עבודה נוכל לנקוט באמצעים ארגוניים שהחמור שבהם הוא שביתה. ההנהלה הפסיקה את המו"מ באופן חד צדדי, יש טיוטה מוכנה להסכם קיבוצי היינו ממש עם תאריך חתימה והם ביטלו אותו ברגע האחרון.

העובדים לא ממש יודעים מה קורה בהנהלה אין לנו מידע מה בדיוק קרה שם, סיימנו את כל העבודה וזה היה מקובל על שני הצדדים אבל באופן חד צדדי עצרו את הכל. בינתיים העובדים נמצאים בתווך ולפי מה שאנחנו יודעים משכנעים אותם לחתום על הסכם ולעזוב את ההסתדרות אבל הם לא מוכנים לכך, מה גם שבניגוד לחוק אסור להנהלה לעשות את זה".

מהנהלת החברה קדישא נמסר בתגובה: "חברה קדישא ראשון לציון עוברת תהליך של התייעלות ארגונית על מנת לייעל את שיטת העבודה ורואה בהון האנושי שלה, אשר אמון על עבודת הקודש יום יום, נכס חשוב ביותר. זכויות העובד הם ערך עליון ולראייה, החברה בוחנת בימים אלה את ההסכם המוצע. מטבע הדברים, הנושא מורכב וההנהלה, שטרם מלאה שנה לכהונתה וצריכה להתמודד בו זמנית עם נושאים רבים חדשים ומורכבים, עדיין לומדת את הנושא בצורה מעמיקה, ודווקא מתוך דאגה לרווחתם של העובדים.  כל טענה אחרת היא בבחינת עורבא פרח".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות