דף הבית / חדשות העיר ראשי / "הרגשתי כמו תיכוניסטית"

"הרגשתי כמו תיכוניסטית"

רונן דמארי

בגיל 18 עלתה אני אלקיים ממרוקו, קשיי הקליטה והצורך לסייע בפרנסת הבית מנעו ממנה להשתלב במערכת החינוך. 50 שנה אחרי היא סגרה מעגל ועלתה על הבמה במקיף ט' נאות אשלים כדי לקבל את תעודת הסיום, בדיוק כמו יתר תלמידי בית הספר. "הרגשתי כמו תיכוניסטית" מספרת אני על השלמת השנה השנייה שלה בכיתת ותיקים בבית הספר "כשראיתי את הפרסום על כיתת הוותיקים, נרשמתי מיד ללא היסוס, קמתי בבוקר בשמחה רבה והשתדלתי לא להעדר".

אני היא אחת מ-28 "תלמידים" בכיתת "אזרחים ותיקים לומדים" שהוקמה בבית ספר בשנה שעברה בסיוע עיריית ראשון לציון והמשרד לשוויון חברתי. ראש העירייה, רז קינסטליך, בירך את הבוגרים ואמר: "אף פעם לא מאוחר להגשים חלומות. אני שמח שתושבי העיר מממשים את זכותם להשתתף בתוכנית, נהנים בה ומפיקים ממנה סיפוק".

הוותיקים לומדים בבית הספר פעמיים בשבוע בכל פעם ארבע שעות. מקצועות הלימוד הם מתחומי הידע של המורים: ספרות, תנ"ך, תקשורת, פסיכולוגיה וכדומה. פועל יוצא מנוכחותם בבית הספר, הוא הקשר שהם רוקמים עם בני הנוער הלומדים בבית הספר, ולא פעם הם מוזמנים לאירועים בית ספרים.

מנהלת מקיף ט' נאות אשלים, ד"ר סופי בן ארצי, מוסיפה: "הוותיקים לומדים אצלנו בבית הספר את מגוון המקצועות, אבל  גם אנחנו, צוות ההוראה והתלמידים, לומדים מהם לא פחות. מרגשת אותי לראות בכל פעם את התשוקה שלהם ללימודים, הרצון שלהם לגמוע עוד ועוד ידע ולקחת חלק פעיל בשיעור".

אגב, אני ממשיכה לשנה שלישית בבית הספר ולדבריה "היא מחכה לכך בכיליון עיניים". אני מוכרת מאוד כמתנדבת ופעילה בעיר, בין היתר היא מתנדבת במתן שיעורי תגבור בבית ספר רעות, מלווה דרך בנק הזמן חולי פרקינסון בריקודים במתנ"ס בשיכון המזרח, מלווה לקוית ראייה דרך מרכז לעיוור תל אביב ויום אחד בשבוע היא מתנדבת בצה"ל.

אני אלקיים
צילום: באדיבות העירייה

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות