דף הבית / חדשות העיר ראשי / המשימה: תיירות בראשון לציון

המשימה: תיירות בראשון לציון

רונן דמארי

 

ראש העיר, רז קינסטליך, מסר ל"גל גפן": "אני מאמין בפוטנציאל התיירותי בראשון לציון ומקדיש לזה מחשבה רבה. בימים אלו אנחנו בדין ודברים מול המדינה לפינוי מטווח 24 שיאפשר לנו להגדיל את רצועת החוף ובהמשך הקמת מלון במקום. מדי שנה במהלך תערוכת התיירות השנתית, ראשון לציון זוכה לעניין רב בקרב תיירנים ואנשי מקצוע בין היתר בשל נכסיה ההיסטוריים, פנינות הטבע ופעילויות הפנאי והתרבות".

כאשר אנחנו חושבים על תיירות פנים אנחנו בדרך חושבים על אילת, ירושלים וים המלח, אולם גם לעיר הרביעית בגודלה יש מה לומר בנושא: לפני כשנתיים נחנכה לשכת התיירות במדרחוב העירוני המספקת מענה לתיירים ולקבוצות המגיעות לעיר לסיורים מאורגנים.

את הלשכה מנהלת דיאנה ברזובסקי, המקדמת את הנושא החשוב עם חבר מועצת העיר ומחזיק תיק התיירות מיכאל רייף. בריאיון ל"גל גפן" הם מתייחסים לפעולות שעושה הרשות המקומית על מנת לקדם את הנושא ולשירותים אותם מספקת הלשכה למבקרים.

 

-מהם אתרי התיירות המרכזיים בעיר?

"המוזיאון לתולדות  ראשון לציון, נמצא בלב העיר ההיסטורית הכוללת  גם את: מגדל המים, בית העם, בית הכנסת הגדול, בית ספר "חביב" (העברי הראשון בעולם), בית יד לבנים, בית הפקידות הראשון, יקב "כרמל מזרחי" ועוד. המוזאון עורך סיורים בעיר ההיסטורית וברחבי העיר בדגשים שונים.

בתחום התרבות יש לנו את מוזיאון אגם, הגלריה העירונית לאומנות, פארקים וגנים עירוניים, שדרת חתני פרס נובל, היכל התרבות, הבית של התזמורת הסימפונית שלנו, מרכז המבקרים של העיתון "ידיעות אחרונות", פסטיבלי מוזיקה רבים.

בתחום האקולוגיה – חוף הים, גן המושבה, אגמים: "ראשונים" ו"הנקיק", מרכז המבקרים שפד"ן, דיונות טהורות, בתחום בידור ופנאי – סופרלנד, סינמה-סיטי, יס-פלנט, חי-כיף, פליי-בוקס, קיר טיפוס, לייזר סיטי, סקייטבורד, מסעדות ובתי קפה מגוונים. בכל הקשור לקניות יש לנו את קניון הזהב – מרכז הקניות הגדול ביותר במדינה, איקאה, קניון עזריאלי-ראשונים, קניון רוטשילד וקניון הבאר".

 

-אלו שירותים מקבלים התיירים מהלשכה?

"הלשכה פיתחה מספר נתיבי תיירות בעלי נושאי עניין שונים ומציעה גם יעדי תיירות גמישים לפי דרישה. מארגנת סיורים לקבוצות מאורגנות, סיורים לבודדים, מידע מפורט על מיקום ושעות פתיחה של אתרי התיירות בעיר ופרטי יצירת קשר. הלשכה מציעה מוצרי פרסום מודפסים בשפות שונות, כך שכל אחד יכל להיעזר בהם ואף להכין מסלול תיירותי באופן עצמאי. בנוסף מציעה הלשכה מוצר תיירותי חדש:  מסלולי תיירות דיגיטליים בעזרת מכשיר הסלולארי בהורדת qr-code ולטייל בעיר ללא לווי וללא תשלום. סטטיסטית, דרך הלשכה מגיעות לעיר 4-5 קבוצות לחודש (50 בקבוצה) והלשכה פועלת במרץ להגדלת הנתונים האלה".

 

-האם ישנה כוונה למשוך גם 'תיירים' ישראלים המגיעים לטיולי יום בעיר?

"קבוצות התיירים מורכבות מארגונים ציבוריים: מועדוני פנסיונרים, איגודים מקצועיים של חברות ומוסדות וכן קבוצות פרטיות כגון: חברים,  הורים עם ילדים, תושבי העיר ומחוצה לה, וגם מבקרים ממדינות שונות. מסלולי התיירות שלנו שונים באורכם. יש מסלולים קצרים בני שלוש שעות ויש ארוכים יותר בני שמונה שעות".

 

-אלו תגובות אתם מקבלים מתיירים שהגיעו לראשון לציון לראשונה?

"אורחי העיר שבאים אלינו לטיולים בפעם הראשונה, מתקבלים בחום ובמאור פנים. עובדי לשכת התיירות והנהלת העירייה מקדמים בברכה את הבאים ומתלווים אליהם בסיורים והתגובות שמתקבלות בסיורים הם של התפעלות מהצמיחה המהירה של העיר, מיופייה מעושרה ההיסטורי ומגוון האתרים".

 

-מהם היעדים של הלשכה בכל הקשור לפעילותה בשנים הקרובות?

"לשכת התיירות תרחיב את פעילויותיה בכל הקשור בהגדלת מס' המבקרים בעיר:

פרסום רחב בכל הפלטפורמות הרלוונטיות: במדיה, בעיתונות וכו' יחד עם זאת, שיווק מסיבי ואינטנסיבי של פעילות הלשכה למען התיירות בעיר. הלשכה שואפת לכך שכל אירועי התרבות והתיור יהיו מרוכזים באתר משלה כך שכל מי שירצה להתעדכן בנושא, ימצא את מבוקשו באתר הזה. אנחנו מזמינים את כל מי שרוצה לבקר בעיר, להכיר וליהנות ממנה, ליצור קשר עם לשכת התיירות העירונית והנאתכם תהיה מובטחת".

 

 

צילום: באדיבות העירייה
מיכאל רייף
רז קינסטליך. צילום גיא קרן
רז קינסטליך. צילום גיא קרן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות