דף הבית / חדשות העיר ראשי / המכרז לשכונת נוריות יצא לדרך

המכרז לשכונת נוריות יצא לדרך

רשות מקרקעי ישראל, בשיתוף עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, יוצאת למכרז שני בפרויקט בינוי-פינוי-בינוי בשכונת רמת אליהו בראשון לציון, לבניית 155 יחידות דיור חדשות בקרקעות פנויות בשכונת נוריות. לאחר השלמת הבנייה,  48 מיחידות הדיור שייבנו יוקצו לטובת דיירי שכונת רמת אליהו שהבניין בו הם מתגוררים נכלל בפרויקט בינוי פינוי בינוי ובחרו לעבור לשכונת נוריות מתוך שלושת השכונות החדשות שהוצעו להם: שכונת נחלת יהודה עילית, שכונת נוריות, מתחם האלף, ושכונת רמת אליהו המתחדשת (לבוחרים להישאר בשכונה ימצאו פתרונות ביניים עד לבנייה החדשה). לאחר המעבר, הבתים הישנים שיתפנו יהרסו לטובת בניית בנייה חדשה בשכונת רמת אליהו המתחדשת (או לטובת תשתיות חדשות).

מדובר בפרויקט הכולל 4 בנייני מגורים בני 9-12 קומות, אשר בנייתו תחל בקרוב בסמוך לגן בעברית שבשכונת נווה זאב, ובסמוך לבית הספר מקיף י"ג, שבשכונת נווה הדרים, שכבר נמצא בשלבי בנייה מתקדמים. השכונה תהיה מחוברת למרכז העיר בקו החום של הרכבת הקלה שנמצא בשלבי אישור, והבניינים בשכונה יהיו מחוברים למערכת האשפה הפניאומטית החדשה (ללא מגע ידי אדם וללא מטרדי רעש וריח). צפי האכלוס המתוכנן הוא בעוד כ-3.5  שנים.

ייחודיות המהלך היא בכך שהמדינה היא זו הפועלת ישירות מול הדיירים, באמצעות עיריית ראשון לציון ללא מעורבות יזם, דבר המגביר את אמון התושבים ומזרז את התהליך. הסכמת התושבים לפרויקט התקבלה בהובלת המנהלת העירונית שהוקמה לפינוי בינוי רמת אליהו בראשון לציון, בראשותו של דודו מנצור, ולאחר בחירת החברה הקבלנית המבצעת בתום המכרז, תחל בניית המתחם החדש אליו יעברו. הדיירים עתידים לקבל את בתיהם החדשים ללא כל עלות מצדם, ואת הזכויות על בתיהם הישנים תקבל המדינה בעתיד, לצורך ההריסה והבנייה במתחם המתפנה.

מעבר ליתרונות הבולטים עבור הדיירים, גם החברה הקבלנית אשר תזכה במכרז עתידה ליהנות מהמהלך, שכן כשליש מהדירות שתבנה יסומנו מלכתחילה כמכורות במחירי השוק החופשי. החברה עתידה לקבל מהמדינה עבור 48 הדירות את התשלום מראש (על חשבון מחיר הקרקע), שהינו סך שווי הדירות. סכום זה יקוזז במועד מכירת הקרקע לחברה, ושאר הדירות (70% הנותרות) יימכרו על ידה בשוק החופשי.

מנהלת בינוי-פינוי-בינוי רמת אליהו קיבלה עד כה  מלמעלה מ- 1,000 בעלי דירות את כתב ההסכמה מול המנהלת,  ו-7 בניינים אשר בהם חתמו כל בעלי הדירות על כתב ההסכמה  כבר שולבו במכרזים הראשונים לבנייה. בעלי הדירות ב- 7 הבניינים הללו ששולבו במכרזים, חתמו לאחרונה על ההסכם עם המדינה לקראת השלב הבא של חתימת חוזה עם הקבלן לקבלת הדירה החדשה. חברת אשדר, אשר זכתה במכרז לבניית שני בניינים ראשונים בשכונת נחלת יהודה מערב (לבניית בנייני הפיילוט) אליהן יעברו 61 משפחות מרמת אליהו בעוד כ-3 שנים, צפויה להתחיל בבנייה בקרוב.

"אנו מברכים על התקדמות המכרז ורואים בו ציון דרך חשוב בהתקדמותו של הפרויקט." אומר דודו מנצור, ראש מנהלת בינוי פינוי בינוי רמת אליהו ומוסיף  "שכונת נוריות החדשה, הינה שכונה מודרנית ומתקדמת שתחובר ישירות למרכז העיר באמצעות הרכבת הקלה, ויהיו בה שטחי מסחר, מבנים ציבוריים ופארק (בהמשכו של הגן בעברית שכבר קיים). המשפחות מרמת אליהו שיעברו להתגורר בשכונה החדשה בנוריות יעברו אליה היישר מביתם הישן ברמת אליהו, אשר מיועד להריסה, מה שחוסך להם את הצורך לגור בשכירות, מעניק להם ביטחון (מפתח תמורת מפתח), ויוצר אמון רב בתהליך. רק ברגע שביתם החדש יהיה מוכן, ועם המעבר לדירה החדשה ימסרו את המפתח לביתם הישן.  גם לוח הזמנים הקצר למעבר הינו ללא תקדים בהשוואה לפרויקטים אחרים של פינוי בינוי שנמשכים שנים רק בשלב התכנון.

 

חיים אביטן, יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "ההחתמה הנעשית על-ידי המדינה מאפשרת הגברה של הוודאות והביטחון בקרב הדיירים, היכולים להיות סמוכים ובטוחים שיקבלו דירה טובה בהליך מוסדר היטב. זהו מנגנון שאנו מקווים להרחיב בפרוייקטי ההתחדשות העירונית, במטרה להאיץ תהליכים ולהסיר את חסמי ההחתמה אשר מקשים ומאריכים מאוד את התהליך".

 

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון: "אנו מקדמים את נושא ההתחדשות העירונית בראשון לציון במלוא המרץ ושיתוף הפעולה הפורה עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מאוד מסייע. אני רואה חשיבות עצומה בשמירה על הצביון בשכונות ועל הזכות להעניק לתושבים שיפור באיכות החיים".

רז קינסטליך
רז קינסטליך. צילום: יח"צ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות