דף הבית / חדשות העיר ראשי / המחלוקות נותרו מאחור

המחלוקות נותרו מאחור

רונן דמארי

 

עו"ד ליאל אבן זהר

לאורך מרבית שנות כהונתו, נחשבה עו"ד ליאל אבן-זהר ליריבתו החריפה של ראש העיר ראשון לציון לשעבר דב צור. ההופעות התקשורתיות והביקורת הנוקבת שלה, נשמעו היטב על ידי הציבור בראשון לציון וכאשר פעמוני הבחירות החלו להישמע איש לא הופתע מהחלטתה להתמודד שוב על ראשות העירייה נגד צור. אבל אבן-זהר, שב-2013 הגיעה למקום השני, מצאה עצמה ב-2018, לאחר הסיבוב הראשון, במקום השלישי בלבד, בפער של כ- 2% בלבד מרז קינסטליך, סגנו לשעבר של צור, שעלה לסיבוב השני מולו. אבן-זהר, שחתמה על הסכם לתמיכה הדדית עם קינסטליך, אוזן ודעבול, הודיעה כמעט מידיית על תמיכה בקינסטליך, למרות שהשניים האחרים נמנעו מלעשות זאת, ואוזן אף הצטרף במפתיע לצור. השותפות מצאה ביטויה בשלטי חוצות ופרסומים, תחת הכותרת ״מנצחים ביחד״. נראה כי התגייסותה של אבן-זהר ועשרות אלפי תומכיה לטובת קינסטליך, סייעו משמעותית לניצחונו. לאחר שקינסטליך נבחר, הוא הודיע כי אבן-זהר תשמש כסגניתו וכממלאת מקומו ותצעיד יחד איתו את העיר במהלך חמש השנים הקרובות.

בריאיון ל"גל גפן" היא מספרת על מערכת הבחירות הטעונה ועל התמונה הפוליטית החדשה שהצטיירה בעקבותיה.

-יש אומרים שלא הייתה לך ולרז מערכת יחסים טובה בעבר ואף אמרת שלא תוכלי להסתדר איתו. איך נרקמה השותפות הזו?

"זה לא היה פשוט. שמתי מאחוריי את המחלוקות בינינו, וראיתי מול עיניי רק את טובת העיר והחלפת השלטון. לפני הסיבוב הראשון, חתמנו על הסכם לתמיכה הדדית – ארבעה מול צור. אני אישה מפוקחת ושקולה, וידעתי שעלול להיות מצב שרז יקדים אותי, כי הסקרים הראו על מאבק צמוד בינינו, ולמרות שבאותה עת, כל הסקרים שלי הראו שצור מוביל עליי רק באחוזים בודדים ושמצבי דווקא טוב מזה של יתר המתמודדים, כולל רז, שקלתי בכובד ראש גם את האפשרות שלא אני זו שאעלה לסיבוב השני. חשבתי אז, שבלי גוש חוסם וקואליציה- זה לא יצלח, לא לי, ולא לאחרים. ואכן, אני חושבת שלרז היה עשוי להיות קשה מאוד בלעדיי, אולי אפילו בלתי אפשרי לנצח את צור לבדו. מיד לאחר סיום ספירת הקולות בסיבוב הראשון, נפגשנו, סיכמנו על מתווה קואליציוני, ועמדתי לצידו, ולא מהשפה ולחוץ בלבד, אלא מתוך מחויבות מלאה, על מנת שינצח ויוביל שינוי. המחיר האישי ששילמתי, היה שווה. החלפת השלטון הייתה הכרחית, ואני נחושה להחזיר את ראשון לציון לכיוון הנכון".

-יש תחושת החמצה?

"ודאי שיש. רציתי להיות ראש העיר של ראשון ולהוביל דרך חדשה לעיר. אבל יש גם תחושת ניצחון ותקווה – כי החלפנו שלטון, וכי כסיעה הגדולה ביותר נוכל להשפיע ולקדם את התכניות הרבות והמצוינות שהבטחנו לתושבים. כמובן שיש גם סיפוק לזכות באהבה ובהערכה מתושבי העיר, וזו בעיניי זכות גדולה ולא מובנת מאליה, שאנשים פוגשים אותי ואומרים לי שהם מצטערים שלא זכיתי, אבל הם הצביעו לרז בגללי ובשבילי והם שמחים בשינוי".

-אז איך מערכת היחסים עם ראש העירייה הנבחר?

"בינתיים מעל כל ציפיותיי ואני מקווה שזה ימשיך כך. אני רואה נחישות גדולה מצידו לנקות את ראשון ולעמוד בהתחייבויותינו לציבור. מאז הבחירות עבדנו יחד היטב, כולל מו"מ קואליציוני שניהלתי איתו וגם עבורו עם סיעות אחרות. אני וסיעתי התחייבנו שנעמוד לצידו – לטובת העיר, וכך נעשה".

-אגב מו"מ קואליציוני, יש חברי מועצה שלא היית רוצה לראות בקואליציה?

"אני לא פוסלת אף אחד פרסונלית, אבל זה לא סוד שבעיניי זה כמעט הכרחי שהקואליציה לא תמנה את מי שהובילו את העיר, בהם אנשי סיעתו של צור מהקדנציה הקודמת, מאחר ויהיה קשה לנקות ולשנות אם לא יהיה שינוי גם בהנהלת העיר. ובכלל, לטעמי חלק מהשינוי הוא רענון שורות".

-מהן המטרות העיקריות שהצבת לעצמך לקדנציה הנוכחית?

"הדבר הראשון, תהליך לניהול תקין. על מנת שדפוסים של קידום אינטרסים של מקורבים ועוד בעיות שנתקלנו בהן בשנים האחרונות, ייעלמו וימוגרו מראשון לציון. זה הדבר שהציבור ברובו רצה. אני מבטיחה לפעול כדי שנהיה עיר החינוך וההשכלה של ישראל. שנעניק לילדים חינוך ייחודי וחדשני בשיטות שונות, כמו מונטסורי ודמוקרטי ואומנויות וטבע, חינוך טכנולוגי ועוד, ונראה אחרת ילדים- דרך החוזקות והכישורים שלהם, ולאו דווקא רק דרך ציונים, ונהפוך להיות אבן שואבת למשפחות צעירות שיבואו הנה בגלל החינוך המצוין- ואני מקווה שגם נצליח להפחית עבורן מחירי דיור.

מטרה נוספת נוגעת לתרבות. אני מאמינה שאפשר בקדנציה הזו לבנות כאן ציר של תרבות ומוזיאונים, דבר שיבטא בצורה הטובה ביותר את הצביון של העיר. זאת, לטובת תושבי העיר וילדיהם, ולהפוך את ראשון לציון למייצרת תרבות ותוססת – גם תעסוקתית.

לא נשכח לדאוג לפתרונות תחבורה ותנועה, ולאוכלוסייה מוחלשת, ובכלל נפחית ככל האפשר עלויות מחייה, ונקל גם על עסקים קטנים, ובעיקר, כל זה יקרה כשנשכיל להפוך את התושבים למעורבים בנעשה בעיר, מתוך תחושת קהילה ושותפות. למעשה, חזרתי יחד עם חברי סיעתי לתיקים שבהם התחלתי להוביל שינויים ב-2008, ואני מאמינה שהפעם, עם רז, זה יצליח ונגשים כל זאת ועוד".

-מה לגבי יחסים בין חילונים לדתיים? כיצד זה יבוא לידי ביטוי בניהול העיר?

"אני מאמינה כי יש לתת לכל זרם לפי צרכיו. בניית בתי כנסת ומקוואות יעשו לפי פרוגרמה עירונית מסודרת, ונדאג לחינוך ראוי ומתאים לכל זרם. את נושא השבת הותרנו ללא משמעת קואליציונית- כל אחד לפי צו מצפונו ואמונתו. אני כולי תקווה שנאחה את הקרעים, לא רק בין דתיים לחילונים, אלא בכלל את קרעי הקמפיין ומערכת הבחירות הקשה במיוחד שעברנו כולנו, ושנשכיל לחיות כאן, ״שבת אחים גם יחד״, בעיר שבה בוודאי ימצא טוב משותף לכולם. אישית, אני מתחייבת לפעול עבור כלל תושבי העיר וילדיהם, וכפי שהבטחתי בעבר: לראות כל ילד בעיר, מכל זרם או מגזר, כאילו היה שלי".

-לסיום, מה למדת על הציבור בראשון לציון לאחר שלוש מערכות בחירות?

"שהציבור אוהב את העיר וגאה בה, וחפץ בשינוי".

ליאל ורז ביום הבחירות עם פתקי הצבעה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות