דף הבית / חדשות העיר ראשי / "הליכוד שמר על כוחו"

"הליכוד שמר על כוחו"

רונן דמארי

יוסי חממי. צילום: יח"צ

יוסי חממי מתרגל לשינוי: לאחר שהביע תמיכה בראש העיר היוצא דב צור, הוא נכנס לאחרונה לקואליציה של ראש העיר הנבחר רז קינסטליך כשהוא נפרד מתפקיד הסגן בו החזיקה הסיעה בעשור האחרון ומסתפק בתואר המשנה לראש העיר. במסגרת ההסכם הקואליציוני עליו חתם, הוא יעמוד בראשות ועדת הכספים ואמון על מינהל הכספים לרבות גזברות והכנסות.

בריאיון ל"גל גפן" הוא מציין כי אינו רואה בתוצאות הבחירות כישלון ואף מסתכל בחיוב על מעורבות הדור הצעיר בהליך הדמוקרטי: "הבחירות האלו היו בחירות סוערות ביחס לבחירות הקודמות. הן הביאו לגידול מעל הממוצע של אחוזי ההצבעה ואין ספק שזה גרם לכך שהמנדטים יתחלקו ליותר מועמדים ונוצר מצב שקיבלנו שני מנדטים, על אף שציפיתי לשלושה מנדטים ואפילו ליותר. אני לא רואה בזה כישלון ואפילו הצלחה מסוימת כי הליכוד שמר על כוחו והקולות שקיבלנו הם בכמות גדולה יותר מהקדנציה הקודמת. אני מבין שהכוחות של מחנה הליכוד התחלקו בין מועמדים אחרים".

 

-ואתה נכנס לקואליציה ללא תפקיד הסגן

"כתוצאה מכך שהייתי בהסכמים עם ראש העיר לשעבר דב צור, בהם נאמר שבמידה ונהיה שני מנדטים ומעלה הליכוד ימשיך להחזיק בסגן, לא רציתי להגיע למצב שאני אשאר ללא הסכם ולמעשה עמדתי בהסכם עד תום הבחירות כולל הסיבוב השני".

 

-ושילמת את המחיר

"כן, שילמתי את המחיר במרכאות, היות שתפקיד סגן שואב הרבה זמן וכוחות. בסך הכל כדי לעשות עבודה ציבורית מלאה וטובה למען הציבור צריך להקדיש הרבה זמן. היו לי רעיונות נוספים איך להמשיך ולפתח את העיר, אנסה לעשות זאת עכשיו במסגרת החדשה שאני נמצא בה תוך שיתוף פעולה עם ראש העיר החדש רז קינסטליך. אנחנו חברים טובים ואני רוצה לפרגן לו על ההישג היפה מאוד".

"כפי שסיכמתי עם ראש העיר, נעשה דברים נוספים מעבר לתיקים שקיבלנו. בסך הכל אני מכיר את ראש העיר ואני אסייע בעדו בכל דבר שיבקש ממני"

-הבחירה בקינסטליך לראשות העיר הפתיעה אותך?

"אפילו מאוד ורק מהסיבה שסוף סוף הצעירים כיתתו את רגליהם ובאו להצביע, ואני חושב שזה ההישג האדיר כשהם מעורבים בעשייה הפוליטית. זה מה שטוב במערכת הבחירות הזו".

 

-תיק ההנדסה בו החזקת נותר ללא דורש. האומנם חברי המועצה חוששים ממנו?

"אני לא יודע מה לומר על עניין החשש, אני רק יודע שהתיק כמו שאני מכיר אותו הוא כבד מאוד וגדול מאוד. צריך להקצות לו משאבים של זמן של כמעט למעלה ממשרה מלאה, היות שהחזקתי בתיק הזה והוא שאב אותי לתוך העשייה כולל ועדות, דיונים הכנות לתיקים, מאחר שהאופי שלי לגעת בכל נושא שעולה לסדר היום בצורה יסודית. צריך מישהו שיקדיש את כל זמנו לתיק הזה. אף שרז קינסטליך הציע לי את התיק הזה, הודעתי לו שאני לא יכול לעשות את זה. הוא מעל ומעבר לזמן שאני יכול להשקיע".

 

-גם הסגנים בשכר לא נלחמו עליו

"אני לא יודע מה ראש העיר הציע להם, אבל אני מאמין שראש העיר מחפש מישהו שייקח את זה בצורה רצינית ויכול להיות שכרגע הוא לא הגיע לכדי המסקנה הזו וכנראה שייקח את הנושא לאחריותו".

 

-כיצד אתה רואה את הפעילות בקדנציה הזו?

"אנחנו נמשיך לעשות את העשייה שלנו כמו שעשינו קודם לכן ונהיה מעורבים בכל דבר. כפי שסיכמתי עם ראש העיר, נעשה דברים נוספים מעבר לתיקים שקיבלנו. בסך הכל אני מכיר את ראש העיר ואני אסייע בעדו בכל דבר שיבקש ממני. אני מאמין שיהיה שיתוף פעולה מלא בינינו, כך שהדברים ייעשו בצורה טובה מאוד, כך שגם אני וגם חבר המועצה מיכאל רייף נתרום מהניסיון הרב שלנו לפעילות הציבורית".

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות