דף הבית / חדשות העיר ראשי / הונחה אבן הפינה למעונות הסטודנטים בראשון לציון

הונחה אבן הפינה למעונות הסטודנטים בראשון לציון

הונחה אבן הפינה להקמת מעונות הסטודנטים הראשונים בראשון לציון בהשתתפות שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן וראש העירייה, רז קינסטליך.

הונחה אבן הפינה למעונות הסטודנטים
צילום: עידן גרוס

 

המעונות יוקמו בסמוך למכללה למנהל שבה לומדים כעשרת אלפים סטודנטים, הבנייה צפויה להימשך 24 חודשים. ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, שהחליט כי העירייה היא שתממן את הפרויקט המוערך בלמעלה ממאה מיליון ₪, אמר: "הפרויקט הזה הוא מסר לצעירי העיר שעיריית ראשון לציון לצדם לאורך כל הדרך. המעונות יהיו מרכז חיים שוקק על ציר ועוגן ראשי שיכלול את המכללה, מוזיאון אגם, מרכז מסחרי ועוד. אנחנו נקים עוד שני מתחמים לדיור בר השגה לתושבי ראשון לציון. זה הפרויקט הבא שלנו כחלק ממאבק ביוקר המחייה" הבטיח ראש העירייה, רז קינסטליך.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, אמר: "ראשון לציון מהווה דוגמא לערים אחרות כאשר היא שמה את הצעירים במרכז. העיר הזאת מתפתחת בצורה מדהימה בהובלת ההנהגה החדשה. אנו רואים את הביקושים הגדולים במתחם האלף. כל החברות הגדולות במשק כבר בדרך לכאן וזה מעיד על עוצמתה של העיר".

הונחה אבן הפינה למעונות הסטודנטים
צילום: עידן גרוס

אני קורא למדינה להפוך את המכללה למנהל לאוניברסיטה. אני מבטיח שיחד עם רז אקדם את הנושא על מנת שצעירים לא יצרכו לשלם עשרות אלפי שקלים ללימודים, זו דרך חשובה ואסטרטגית למאבק ביוקר המחייה. "מדובר בקומפלקס סטודנטיאלי ענק על שטח של ארבעה דונם שיכלול 350 יחידות דיור בשלושה בניינים הכוללים גם רחבה ציבורית להתכנסויות וקומת קרקע המיועדת למסחר. קומה זו תשתרע על שטח של 650 מ"ר ויפעלו בה בעיקר עסקים שיתמכו בצרכי המחייה של הסטודנטים ויספקו שירותים נלווים, כדוגמת מסעדות ובתי קפה, שירותי כביסה, חנויות מסוגים שונים, שירותים עסקיים ועוד. תמהיל הדירות יכלול יחידות דיור ליחידים (סטודיו), לזוגות ולשותפים (שניים ושלושה), כל יחידה תכלול גם מטבחון וחדר אמבטיה. סך כל השטח הבנוי של הפרויקט יעמוד על כ-17,000 מ"ר.

בסך הכל המעונות יתנו מענה ל-520 סטודנטים כאשר העירייה תעניק עדיפות לתושבי העיר הלומדים במוסדות אקדמיים, ללא קשר למקום לימודיהם. הבשורה הנוספת היא שהמחירים צפויים להיות מוזלים שכן העירייה ניגשה לקול קורא שפרסמה החברה הממשלתית "דירה להשכיר" וזכתה בו, כך שהסטודנטים העתידיים ייהנו משכירות הנמוכה ממחירי השוק.

המשנה לראש העירייה, אסף דעבול, המחזיק בתיק החברה הכלכלית, הוסיף: "אנו מגשימים חלום להורים והילדים . דבר זה יסייע רבות  לצעירים בעיר.  בימים אלו אנו עובדים על תוכנית נוספת של הקמת מתחם לעוד 200 יחידות דיור להשכרה לציבור הרחב בעיר. דבר שיביא להורדת מחירי השכירות בעיר ויסייע לציבור שוכרי הדירות. אני מודה לעובדי החברה הכלכלית שעובדים על פיתוח השכונות החדשות ועל פרויקטים חשובים אלו. אני מודה לראש העירייה, רז קינסטליך על התמיכה ושיתוף הפעולה לקידום הפרויקטים הללו ".

הונחה אבן הפינה למעונות הסטודנטים
צילום: עידן גרוס

קבוצת פדלון, שזכתה במכרז, החלה בעבודות. עידו פדלון, בעלים ומנכ"ל משותף בקבוצת פדלון – שפונדר מציין : "אנו רואים בראשון לציון אזור מתפתח לאור הגדלת מתחמי התעסוקה והמגורים בעיר לשנים הקרובות. ביניהם הקמת מתחם האלף ופיתוח אזור תעסוקה ומגורים בולט נוסף על שטחי בסיס צריפין . הקבוצה מאוד מאמינה בעיר ומקדמת בה מגוון יוזמות הן בתחום הביצוע והן בתחום הייזום, ביניהם בית דיור מוגן , שני מתחמי משרדים וכעת התכבדנו להיות המבצעים של מעונות הסטודנטים החדשים בעיר"

החשיבה התכנונית לא פסחה על דגשים של תכנון בר-קיימא, והפרויקט יכלול, בין היתר, מערכות פוטו-וולטאיות וחללים לתאורה ואוורור טבעיים. בנוסף תקצה החברה הכלכלית במבנה שטחים למועדון סטודנטים, חדרי לימוד משותפים ופינות ישיבה בכל קומה. המבנה יכלול גם חנייה תת קרקעית של כ-50 מקומות חנייה.

 

הונחה אבן הפינה למעונות הסטודנטים
צילום: עידן גרוס

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות