דף הבית / חדשות העיר ראשי / "ההגעה לים הפכה לסבל"

"ההגעה לים הפכה לסבל"

רונן דמארי

 

לטענת הנכים, בשבועות האחרונים הם מגלים כי כל מקומות החניה הייעודיים ב'חוף הנכים' מלאים כבר בשעת בוקר מוקדמת. לטענתם, בחלק מהמקרים הם חונים בחניון העליון המיועד אף הוא לנכים ומגלים שם רכבים שלא נושאים תו נכה כנדרש בחוק. בנוסף הם מלינים על כך שנהגים מעמידים את רכביהם בשביל הגישה לחניון הייעודי באופן המונע מהם תנועה חופשית עם רכביהם.

יצוין כי רצועת החוף של ראשון לציון היא בין העמוסות בישראל, הן בשל גודלה והן בשל הקהל הרב שהיא מושכת אליה במהלך עונת הקיץ מערים אחרות.

דוד ונונו, נכה תושב העיר, אמר השבוע ל"גל גפן": "כשאני מגיע לחוף בראשון לציון אני יודע ששם אני יכול להגיע עד המים ויש חניון לנכים שמסומן. אבל לצערי מתברר שכנראה נותנים גם לאנשים שהם לא נכים להיכנס לחניון הזה. בשבת האחרונה וכבר חודש ימים אני חונה למעלה כי אין מקום למטה וזה לא שאני בא מאוחר אני בא בשעה תשע ורבע או תשע וחצי בבוקר.

כשלמעלה אין מקום, אני ממתין עד שמישהו ייצא. בפעם האחרונה עברתי בין המכוניות וראיתי שלחלק מהן אין תו של נכה. אני שואל שאלה – אם זה חוף של נכים והשומר בכניסה בודק אותנו ואם אין תו נכה לא נותנים להיכנס, איך יש מכוניות בלי תווים?".

 

ניסית לקבל תשובה מהעובדים במקום?

"אין מה לשאול, הרי יש שומרים בכניסה שמקפידים, מסתכלים ומבקשים תעודת זהות, איך יכול להיות שבן אדם בלי תו נכנס בפנים? אולי אלו אנשים שמכירים אותם, אין לי מושג. יש לנו בעיה נוספת של נהגים שחונים אחרי הבוטקה בשביל הגישה לחוף ואין להם תווי נכה. לפני חודש קרה לי שלא יכולתי לצאת בגלל אלו שחונים בצד ומישהו שפשף אותי. שאלתי את הפקח למה לא גוררים את המכוניות האלו והוא אמר לי 'אני נותן דוחות'. זו התשובה? רכב כזה שעומד ומפריע למעבר צריך לגרור אותו.

אי אפשר לנסוע בגלל הצפיפות הזו של רכבים שאסור להם לעמוד שם. כשאני חונה למעלה אני הולך עם קביים אני הולך מרחק גדול ואני לא מסוגל כבר. השבוע אמרתי לעצמי 'אני לא אבוא לים. קשה ללכת מרחק כזה גדול, זה מוציא לך את כל החשק'. אלו שסובלים אלו הנכים אין להם כוח לדברים האלו הם בסך הכל באים לקבל קצת אוויר".

 

מה אתה מצפה שהעירייה תעשה?

"אני מצפה שיגדילו את חניות הנכים. צריכים להכפיל את החניון שקרוב למים ולמעלה שיקפידו על העניין שייכנסו רק נכים. אם לא – אין לנו טעם לבוא לים זה הפך לסבל להגיע, יותר טוב להישאר בבית".

 

נכה אחר המתגורר בעיר הוסיף: "אני ואשתי בני 70. שנינו נכים 100 אחוז ואשתי מוגבלת כך שכמעט אינה יכולה ללכת. במשך שנים אנחנו נוהגים להגיע בשבתות לחוף הנכים בראשון לציון כי זה בעצם המקום היחיד שמאפשר לנו להגיע הכי קרוב שאפשר לחוף הים. זה המקום היחיד שאשתי יכולה להגיע אליו בכוחות עצמה.

בשבועות האחרונים מצוקת החנייה בחוף הנכים קשה מאוד. אנחנו מגיעים בבוקר בשעה 8:30 ואין מקומות חנייה. אנחנו לא יכולים להחנות בחניון אחר בגלל מרחק ההליכה הגדול מהחנייה לחוף. זו שיחת היום בחוף הנכים. פנינו בשבת האחרונה לאחראי על החוף והבנו שאין פתרון לבעיה.

אנחנו לא היחידים. יש מאות נכים שמתמודדים עם מצוקת החנייה הקשה. העירייה צריכה למצוא פתרון. בשבת האחרונה המצב היה כל כך קשה שאנשים חזרו הביתה בגלל שלא מצאו חנייה".

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "כידוע, לראשון לציון רצועת חוף קצרה יחסית לערי החוף, הדבר משקף את שטח החנייה המוגבל לכל אורך החוף בכלל ובחניון הנכים בפרט. בחניון הנכים ישנם 39 מקומות חנייה, עוד השנה צפויות להתווסף כ-20 מקומות חנייה נוספים בחניון הנכים ובחניון א'. בפיתוח העתידי, תורחב החנייה עד לחוף הנפרד".

חוף הים. צילום: אביב בן אור

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות