דף הבית / חדשות העיר ראשי / האם המבנה הזמני יהפך למבנה קבוע?

האם המבנה הזמני יהפך למבנה קבוע?

רונן דמארי

 

לדברי ארבעת חברי המועצה – יפעת מאירוביץ' יפת, מירב שמואל דולב, אייל מושיוב ודורון אוזן, הם קיבלו בשבועות האחרונים פניות מתושבי השכונה שהלינו על העובדה שהמבנה הזמני נותר על מקומו בשטח פתוח במשך למעלה מעשור. בשבוע שעבר הם העבירו הצעה לסדר לראש העיר רז קינסטליך בנושא וציינו בה בין היתר: "כידוע לך בוודאי, בשנת 2008 הוקם מבנה מכירות זמני ע"י קבוצת חן ואיתי גינדי בנחלת יהודה על גבי שטח ציבורי פתוח. בדיון שנערך ביום 15/6/2008 (לפני 11 שנים) קיבלה ועדת המשנה לתכנון ובניה החלטה לאשר "מבנה זמני להתארגנות בשטח 111.30 מ"ר אשר ישמש כמשרד מכירות עבור פרויקט של 5 בנייני מגורים בחלקות: 201, 204, 207, 208 ו- 232". המבנה נבנה כמעט על קו אפס עם החלקה הסמוכה. רק לשם ההבהרה, מבדיקה באתר האינטרנט ניתנו ההיתרים לחלקות אלה בין השנים 2013-2015, כלומר, כנראה שמשרדי המכירות היה צריך להתפנות לפני תקופה ארוכה. תושבי השכונה ובמיוחד הבניין הסמוך, לא הפסיקו לשאול את העירייה מתי יפונה המשרד וכנראה לאורך השנים קיבלו תשובות שהבניין עומד להתפנות מקרוב, אך עד עתה המבנה לא פונה. נדגיש, המדובר במבנה יחסית גבוה, המגיע כמעט עד לקומה השנייה של מבנה המגורים הסמוך והנמצא במרחק 2.31 מ' מגבולות החלקה הסמוכה ובסה"כ כ- 5.5 מטר מהבניין עצמו".

"תושבי השכונה ובמיוחד הבניין הסמוך, לא הפסיקו לשאול את העירייה מתי יפונה המשרד וכנראה לאורך השנים קיבלו תשובות שהבניין עומד להתפנות מקרוב, אך עד עתה המבנה לא פונה"

 

עוד כותבים חברי המועצה לראש העיר: "מזה מספר שנים ממתינים התושבים באזור לפינוי מבנה המשרדים והנה לפני כחצי שנה פונה המבנה ועדיין המבנה לא פונה. מבדיקה שערכתי בעירייה נראה כי העירייה מתכננת לייצר במקום מבנה ציבורי. ב- 25/8/2019 לאחר דיון בוועדת המשנה בעניין משרדי מכירות הוציאה עו"ד הדר מנצורי חוות דעת מסודרת בעניין משרדי מכירות וכתבה: "בשב"צים רצוי, כמובן, שלא למקם מבני מכירות בשטחי ציבור…" התושבים חיכו שנים בסבלנות, דיירי הבניין הסמוך רכשו דירות בקומה הראשונה והשנייה לאחר שבדקו את הנושא, בדקו את ההיתר וידעו כי המבנה הינו מבנה זמני. מסתבר שהמבנה הזמני מתוכנן בימים אלה להיות מבנה קבוע. המדובר בשטח פתוח שבו אפשר להגדיל את גינת המשחקים, להגדיל את כמות העצים ולייצר צל. זה איננו מקום למבנה ציבורי, זאת דרך אגב בניגוד למבנה המכירות שנשאר בקריית הלאום.

"המדובר בשטח פתוח שבו אפשר להגדיל את גינת המשחקים, להגדיל את כמות העצים ולייצר צל. זה איננו מקום למבנה ציבורי, זאת דרך אגב בניגוד למבנה המכירות שנשאר בקריית הלאום. התושבים לא אשמים בכך שהמבנה לא פונה תקופה כל כך ארוכה"

 

התושבים לא אשמים בכך שהמבנה לא פונה תקופה כל כך ארוכה. התושבים חיכו בסבלנות רבה לפינוי המבנה הנמצא ממש מול ביתם. ככל הנראה, המדובר במבנה יביל, אם העירייה רוצה לעשות בו שימוש, שתתכבד ותעביר אותו למיקום אחר ומתאים יותר".

הצעתם של ארבעת חברי האופוזיציה היא כי העירייה תוציא הוראה לחברת גינדי לפרק מיידית את המבנה ולפנות את השצ"פ.

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "לאחר בחינה של כלל ההיבטים, ובכלל זה ההיבט המשפטי באשר ליעודי הקרקע, והצרכים של הקהילה אל מול המבנה הקיים, הוחלט בעירייה שלא לעשות שימוש במבנה והוא ייהרס בהתאם ללוח הזמנים שנקבע עם היזם".

מחברת גינדי לא נמסרה תגובה.

 

צילום: פרטי
צילום: פרטי

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות