דף הבית / חדשות העיר ראשי / "גנבו לנו את חוף הים"

"גנבו לנו את חוף הים"

רונן דמארי

תושבים בראשון לציון מלינים כי רצועת החוף מתכווצת: יצוין כי רצועת החוף של ראשון לציון מוגדרת כקטנה במיוחד, בהשוואה לכמות המבקרים העצומה המגיעה אליה בשבתות ובחגים. מעבר למצוקת החנייה המשמעותית בעונת הרחצה, נתקלים כעת התושבים בבעיה נוספת – אין מקום להציב בו כסא נוח או מחצלת על החול.

"בצד שמאל בית הקפה הגיע עם כל הכסאות שלו ממש עד מרחק של שני מטרים מהמים והשכן שלו גם עשה אותו דבר. משמע כשאתה רוצה להיות על החול, לשחק מטקות או לשבת עם המשפחה, נשארה לך רק רצועה ממש קטנה. אני שואל אם זה חוקי שבית קפה מגיע ממש עד המים"

אחד התושבים שביקר בחוף ביום שבת האחרון אמר השבוע ל"גל גפן": "ביום שבת נסעתי לחוף הים בפעם הראשונה השנה עם הנכדים שלי וירדנו בכניסה הראשית. מה ראינו? בצד שמאל בית הקפה הגיע עם כל הכסאות שלו ממש עד מרחק של שני מטרים מהמים והשכן שלו גם עשה אותו דבר. משמע כשאתה רוצה להיות על החול, לשחק מטקות או לשבת עם המשפחה, נשארה לך רק רצועה ממש קטנה. אני שואל אם זה חוקי שבית קפה מגיע ממש עד המים".

 

-איפה התמקמתם בסופו של דבר?

"מה שקרה זה שכולנו ישבנו אחד על השני, אם בית הקפה היה צריך להיות במימדים הרגילים שלו, הוא היה צריך להיות הרבה לאחור. אבל כל אחד רוצה לשבת כמה שיותר קרוב למים, אז כולם מתכנסים במקום הקטן שמיועד לכולנו ונמצאים אחד על השני וזה פוגע בחוויה של הבילוי".

"אני רוצה לציין שהייתי מהראשונים שישבו שם ביום שבת, הגעתי כבר בשעה שבע בבוקר וזה היה ככה. לא ידעתי שבתי הקפה פלשו עד לנקודת המים. הרגשתי שפשוט גנבו לנו את החוף"

-פנית לעירייה בנושא?

"פניתי לעירייה ואמרו לי שיבררו את העניין ויחזרו אליי. בינתיים זה לא קרה.

אני רוצה לציין שהייתי מהראשונים שישבו שם ביום שבת, הגעתי כבר בשעה שבע בבוקר וזה היה ככה. לא ידעתי שבתי הקפה פלשו עד לנקודת המים. הרגשתי שפשוט גנבו לנו את החוף".

 

תושבת המגיעה לחוף בקביעות התייחסה אף היא לתופעה ואמרה: "אנחנו סובלים גם ככה מבעיית חנייה חמורה מאוד בעונת הרחצה, ממש קשה לתפוס חנייה אם לא מגיעים ממש מוקדם, עכשיו אנחנו צריכים להילחם גם על פיסת חול כדי לשבת עם בני המשפחה? איפה האכיפה והפיקוח כשצריכים אותם? אני בהחלט מקווה שהם יישלחו לכאן כמה שיותר מהר כדי שחודשי הקיץ לא יהפכו לסיוט מתמשך".

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "אגף חופים בעיריית ראשון לציון מקפיד הקפדה יתרה על שמירת שטחי ציבור- לציבור. בשטח החוף מוצב שלט גדול ובו הסבר לגבי שטחים השמורים לציבור. ניתן להתמקם באזורים הסגולים הממוקמים בין בתי העסק, במקום זה חל איסור על בתי העסק להציב מיטות שיזוף או כיסאות. יחד עם זאת, במידה ונופש שוכר כיסא ומתיישב באזור הסגול זו זכותו המלאה. מעבר לכך, שלושה חופים: חוף מספר 1- החוף הכחול, חוף מספר 5- חוף הילדים וחוף מספר 6- החוף הנפרד, פתוחים ונגישים לציבור ללא הצבת כסאות עסקיים".

צילום אווירי חוף ראשל"צ
צילום אווירי- אביב בן אור
ראש העיר רז קינסטליך
צילום : באדיבות העירייה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות