דף הבית / חדשות העיר ראשי / גאווה ראשל"צית

גאווה ראשל"צית

רונן דמארי

 

רב סמל בכיר יעקב יאיר לוי, מראשון לציון, משרת כספק מזון בבסיס פלמחים

יעקב יאיר הלוי
יעקב יאיר הלוי. צילום: דובר צה"ל

יעקב נולד בטבריה וכיום גר בראשון לציון, הוא נשוי עם שלושה ילדים והתגייס בשנת 1996. בתפקידו היה מכונאי רכב בבה"ד 20, לאחר מכן המשיך ועשה קורס טבחים, כך הפך להיות טבח בבסיס פלמחים. כיום הוא משרת כמנהל מזון בגף התזונה.

במסגרת תפקידו עליו לדאוג שהכול מנוהל כראוי ולבקר את איכות המזון המוגש. נוסף על כך, יעקב זוכר את מלחמת לבנון השנייה ואת מבצע צוק איתן בהם לקח חלק, עליהם מספר: "אין דבר כזה להיות עייף, אתה רץ קדימה ומטפל במשימה שיש לך בלי להסתכל לאחור".

כיום יעקב  הוא מ"מ מנהל גף התזונה- תפקיד בו הוא אמון על בניית תפריטים והתאמתם לצרכי החיילים. תפקידיו השונים בתחום הבישול בצבא גרמו לו לאהוב מאוד את התחום כך שהוא משלב את הבישול גם בחייו האישיים.

יתר על כן, הוא לומד תואר כטכנאי תעשייה וניהול, בפרויקט כיתת קשת של חיל האוויר בפלמחים. אחיו גם כן היה איש קבע בפלמחים.

אזור הצפון הוא המקום האהוב על יעקב, הוא אוהב את טבריה במיוחד, זה הבית עבורו אבל הוא גם אוהב את ראשון לציון ומחובר לעיר מאוד.

 

 

סרן ניב מכנובסקי מראשון לציון משרת כקצין ביחידת מצפ"ן באגף התקשוב וההגנה בסייבר

סרן ניב מכנובסקי . צילום: דובר צה"ל
סרן ניב מכנובסקי . צילום: דובר צה"ל

את דרכו הצבאית החל בספטמבר 2012 בהכשרה שהחלה עוד לפני הגיוס. ב- 2013 עבר קורס תכנות ובהמשך שובץ ביחידת מצפ״ן (מערכות צבאיות לפיקוד שליטה וניהול) המשמשת למעשה בית התוכנה המטכ״לי וגוף התוכנה הגדול בצה״ל, שם, עסק בפיתוח מערכות שליטה ובקרה מבצעיות.

לאחר שנתיים בתפקיד, יצא לקורס קצינים והשלמה חילית אותה סיים בהצטיינות. ניב מספר שרצה להיות קצין בשל סבא שלו שהיה שורד שואה. בהמשך השירות יצא למשלחת ׳עדים במדים׳ על אדמת פולין.

תוך סגירת מעגל, חזר לפקד על הצוות ממנו יצא. ניב מילא עוד מספר תפקידים חשובים ביחידה והמשיך להתקדם, בניהם אף היה מפקד צוות בשלב ההשלמה המגיעים אליו קצינים בסיום הקורס הצה״לי ומפקד פלוגה.

היום אחראי על התאמת מערכות שונות ביחידות צה״ל המגוונות- מה שמאפשר לדוגמה התאמה בין המערכות הטכנולוגית של זרוע הים לאלו של אגף המודיעין.

ניב בעל תואר טכנאי מהקורס ובימים אלו לומד מדעי המחשב במכללה למנהל. בצוק איתן, שירת בגאווה ועבד על מערכת מיוחדת. את אותה עשיה מתאר כבעלת חשיבות רבה.

בזכות תרומתו הרבה ליחידה והשפעתו על העשייה קיבל ניב את תואר מצטיין הרמטכ״ל.

צילום: דובר צה"ל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות