דף הבית / חדשות העיר ראשי / בעד ונגד מצעד הגאווה

בעד ונגד מצעד הגאווה

רונן דמארי

 

חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק החינוך המיוחד ד"ר הדס הכהן, מתחה ביקורת על עצם קיומו של המצעד בעיר. דבריה עוררו לא מעט הדים בין היתר בשל העובדה שהיא נבחרה למועצת העיר מטעם מפלגת "יש עתיד", שחרטה על דגלה את ערכי הפלורליזם.

לדבריה של הכהן: "אני בעד סיוע, ויש לי גם חברים בסיעה ואני מכבדת ואוהבת כאדם, אך אני, כאשת חינוך, לא בעד מצעדים שכאלה ועוד ממוסדים. לאנשי החינוך ולהורים המסר שלי הוא שיש לזכור שכל פעולה שאנו עושים, יש לה מסר והיא דוגמה וגם מתן לגיטימציה חברתית. האם אנו רוצים לעודד משפחות לעזרת גברים ועזרת נשים ולומר בפומבי כי זו חברת העתיד ואליה תשאפו? הייתי מצפה ממאות האנשים להגדיל ראש. להיות תכליתיים. לסמן מטרה ולקדם את הצרכים של קהילת הלהט"ב בשום שכל ובדרך חינוכית. כך לדוגמה: מחאה גרידא על טופסולוגיה מתאימה ברישום לבתי ספר. או מחאה/דרישה מהרשויות להדרכה של מנהלים ומורים לקבלה והתנהלות מול משפחות חד מיניות, ומחאה של מתן סעד נפשי למשפחות חד מיניות וילדיהן".

מי שפחות אהבה את דברי הביקורת היא חברת המועצה אילנית הרוש ממרצ, מחזיקת תיק קהילת הלהט"ב, שהשיבה להכהן: "מצעד הגאווה והסובלנות בראשון לציון היה אירוע מכבד, מחאתי וחברתי וזכה להצלחה אדירה. צר לי שחברת מועצה, אשר נבחרה בין היתר על קולות קהילת הלהט"ב כחלק מהשתייכותה לרשימת יש עתיד, דווקא היא יצאה נגד מצעד הגאווה. אי אפשר פעם אחת לקרוא לקהילה להצביע עבורך ואז לצאת נגדה, כולל נגד פעילים מטעמה שיושבים יחד איתי בוועדת הלהט"ב העירונית והיו שותפים לתכנון המצעד. הדס הכהן פותחת את הפוסט שלה באמירה ש'לא, לא הייתי שם'. אולי שם אכן טמונה הבעיה. אם הייתה באה למצעד או אפילו מציצה על ההפנינג מתוך בניין העירייה, היא הייתה יכולה להתרשם מהמחאה החברתית החשובה, מהאמירות בעלות הערך שהושמעו בה. אני מזמינה את הדס לקחת חלק במצעד בשנה הבאה ולהיווכח בכך".

אילנית הרוש
אילנית הרוש
ד"ר הדס הכהן
ד"ר הדס הכהן. צילום: פרטי

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות