דף הבית / חדשות העיר ראשי / "אנחנו לא נוותר על אף תלמיד"

"אנחנו לא נוותר על אף תלמיד"

 

רונן דמארי

 

 

ימיה של ליאל אבן-זהר נעים מסביב לשעון, בפעילות אין קץ היא משתדלת לסיים את כל מטלותיה לקראת יום ראשון המתקדם בצעדי ענק. השנה החדשה בפתח ונראה כי כולם מחכים כבר לאחד בספטמבר. אבן-זהר מספרת: "אנחנו נערכים לשנת הלימודים בשמחה ובציפייה וכלל עובדי העירייה והחברות העירוניות עובדים 24/7 כדי לסיים הכל במועד. מבוצעת הערכות פיזית בשיפוצי קיץ בגני הילדים ובבתי ספר לצורך תחזוקה שוטפת וטיפול במפגעים בטיחותיים, נעשה שיפור מרחבי למידה והתאמתם לפדגוגיה חדשנית ולמדיניות העירייה לגבי הערכות גני ילדים ובתיה"ס, נבנו ושופצו למעלה מ-40 גני ילדים חדשים בשכונות מתפתחות וחדשות, וכמובן, אנחנו מבצעים הערכות פדגוגית בשיתוף משרד החינוך לקראת השנה החדשה, שכוללת קליטת מנהלות חדשות, גננות וסייעות, וכן הרחבת תכניות העשרה לבתי הספר, ופתיחת בתי ספר ייחודיים נוספים בכל רחבי העיר, לבחירת ההורים. בהיבטים לימודיים – שימת דגש על מקצועות הליבה, ובפרט אנגלית, מתמטיקה ועברית מצד אחד ועל חיזוק, תגבור והכלה של תלמידים מצד שני. אנחנו לא נוותר על אף תלמיד ונשתדל לראות את החוזקות של כל אחד ואחת מתלמידינו ותלמידותינו".

"השגנו בעיניי הישג כביר השנה – מרבית גני החובה וכיתות א' מתחת ל-30 ילדים, אנחנו נפעל בתש"פ להעמקת תרומה לקהילה, חינוך הילדים לערכים, אהבת הארץ ושיפור האקלים בחטיבות הביניים ואנו נערכים לשגרות בוקר שונות, לתכנית בת/בר מצווה עם 12 ו- 13 מטלות אישיות וחברתיות ועוד"

 

על אלו נושאים היה חשוב לך לשים דגש?

"מדיניות ראש העירייה ומדיניותי, כוללות צמצום מספר ילדים בכיתות ובגני הילדים, ואכן, השגנו בעיניי הישג כביר השנה – מרבית גני החובה וכיתות א' מתחת ל-30 ילדים, אנחנו נפעל בתש"פ להעמקת תרומה לקהילה, חינוך הילדים לערכים, אהבת הארץ ושיפור האקלים בחטיבות הביניים. אנו נערכים לשגרות בוקר שונות, לתכנית בת/בר מצווה עם 12 ו- 13 מטלות אישיות וחברתיות ועוד, וכמובן, נערכנו גם בגני הילדים, גם בבתי הספר וגם בתיכונים, לשיפור סביבת לימודים והתאמתה למאה ה- 21 ולפדגוגיה חדשנית מוטת עתיד. אני חושבת שבכמה חודשים, זה הרבה מאוד".

 

-מה דעתך על מעמד המורה בשנת 2019?

"מעמד המורה בישראל עבר שדרוג בשנים האחרונות עם הכנסת "אופק חדש" ו"עוז לתמורה". יחד עם זאת, ברור שהשכר אינו מספק וגם מעמד המורה בעיני כולנו, נדרש לשיפור. אני מאמינה במורים עם שליחות, להט ואוטונומיה. הנושא הזה נמצא לנגד עיניי ועבודת אנשי החינוך מאד מוערכת ונעשה הכל על מנת לשדרגם עוד".

 

 

-כיצד את רואה את השימוש במכשירים ניידים בשטח בית הספר? האם לדעתך יש להגבילו?

"מכשיר נייד הוא החשבוניה והמחשב הנייח של "העולם הישן". אי אפשר לעצור את ההתקדמות הטכנולוגית. יחד עם זאת, אני אעודד מגבלות שימוש על טלפונים ניידים בבתי הספר היסודיים כדי להעמיק חברות בין התלמידים ויציאה לזמן קצר מהמסכים".

 

-כיצד פועלת הרשות העירונית על מנת לצמצם את מקרי האלימות במעונות?

"הכפפנו השנה פדגוגית את מעונות היום בין 0-3 למינהל החינוך, הצוותים החינוכיים עוברים הכשרה והנחייה על ידי מפקחות ומדריכות, הוצבו מצלמות במעונות היום, ואנו מפקחים ומבקרים ללא הרף את המערכת החינוכית של הגיל הרך כדי להבטיח את ביטחונם ושלומם של ילדינו. בנוסף, הצעתי לגנים הפרטיים להיכנס ל"תכנית כוכבים" של העיר כדי להבטיח פיקוח עירוני גם על גנים פרטיים".

 

-במציאות המשתנה בה הרשתות החברתיות נוטלות חלק משמעותי בסדר יומם של התלמידים, יש מקום להכניס שיעורי חינוך מיני על מנת למנוע מקרים של שליחת תמונות חושפניות של קטינים?

"ההתבגרות המינית מקדימה להופיע היום, ויש בעיני חשיבות לשיח ופעילות סביב הנושא על ידי אנשי מקצוע בוגרים. בעולם בו המציאות משתנה, חשוב לשוחח בשיח פתוח על חשיבות הקשר הבינאישי ולא רק קשרים וירטואליים, קשרים בין אדם לאדם ולא באמצעים טכנולוגיים, ועל הרשתות החברתיות ומקומן בחיינו. הכנסנו השנה לבתי הספר מדריכות פדגוגיות לנושא חינוך מיני והעמדנו כלים לצוותים החינוכיים ולמנהלי בית הספר, ואני מקווה שהשיח הזה יעמיק כדי להבטיח כבוד ושוויון מגדרי ובעיקר – מניעת תופעות לא רצויות כמו אלו שאנחנו רואים לפרקים בזמן האחרון בין בני נוער".

 

 

-לסיום איזה מסר תרצי להעביר לתלמידים ולהורים?

"אנחנו עושים כל מאמץ, כדי שראשון לציון תוביל את החינוך הציבורי בישראל, ועל מנת שילדינו יזכו לתנאים לימודיים מצוינים בבתי הספר והגנים, כמו גם לביטחון, הכלה ואמון ביכולותיהם. איחולי שנה פוריה, מוצלחת ושמחה לכלל תלמידי העיר".

ליאת אבן זוהר. צילום: עידן מעוז

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות