דף הבית / חדשות העיר ראשי / תלונות על לכלוך בשכונת רמת אליהו

תלונות על לכלוך בשכונת רמת אליהו

רונן דמארי

 

תושבים ברמת אליהו מלינים כי העירייה אינה עושה די על מנת לשמור על רמת ניקיון נאותה ואינה דואגת לפנות את האשפה בתדירות מספקת. לטענתם, כפועל יוצא מכך הם סובלים ממטרדי ריח ותברואה הפוגעים בשגרת חייהם.

אחת התושבות ציינה כי כדבר שבשגרה, היא נתקלת בערימות אשפה ופסולת חדשות לבקרים וכי הפסולת מושלכת כמעט בכל מרחב ציבורי פנוי בשכונה: "זה לא נעים לראות את השכונה במצב כזה, יש ימים שכמעט בכל מקום אליו אני הולכת אני נתקלת בערימות אשפה גם ליד הפחים וגם בשטחים פתוחים שבכלל לא מיועדים לזריקת אשפה".

מנגד, היו שסברו כי דווקא תושבי השכונה עצמם הם אלו שאחראים למפגעים התברואתיים. אחד התושבים ציין: "הבעיה היא בחינוך של חלק מהאנשים שגרים בשכונה, ראיתי מספר פעמים את תושבי השכונה מפנים פסולת גדולה לא בימי הפינוי, זורקים זבל ברחוב על הרצפה ולא בפח. לא בהכל העירייה אשמה, יש גם מידה של אחריות אישית שצריכה לבוא לידי ביטוי".

תושבת אחרת הוסיפה: "העיר מרושתת במצלמות ולפי מה שאנחנו יודעים יש מצלמות גם בשכונה אז אני לא מבינה למה העירייה והחברה לביטחון לא יכולה לאתר את אלו שמשליכים פסולת מחוץ לפחים או שלא בימי הפינוי ולקנוס אותם. אני בטוחה שאחרי שהם ישלמו קנס הם כבר יחשבו פעמיים אם להמשיך ולזהם את הסביבה של כולנו".

חברי האופוזיציה מסיעת "רק ראשון" ציון כהן, אייל מושיוב ומירב שמואל התייחסו לנושא ומסרו ל"גל גפן": "לצערנו הרב רמת נקיון העיר ירדה משמעותית ולראיה ישנן תלונות רבות של התושבים ברשתות החברתיות הרבה יותר מתקופות קודמות. כבר בישיבת התקציב שהתקיימה בתחילת השנה התרענו על כך כשראינו את הקיצוץ המשמעותי בתקציב הנקיון אולם דעתנו כאנשי קואליציה לא נשמעה.

לטעמנו ארבעת הנושאים הקריטיים להמשך התפתחותה ושגשוגה של העיר הם נקיון, חינוך מקומות תעסוקה מגוונים ותחבורה ולצערנו בשלושתם אין טיפול משמעותי ומכוון מטרה. רק בישיבת המועצה האחרונה הוגדל תקציב הפרסום ב -300 אלף ש"ח. היינו מעדיפים שהכספים ינותבו למקום חשוב יותר".

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון מקפידה על ניקיון במשך שישה ימים בשבוע במרבית רחובות השכונה. לא בלבד שרמת הניקיון לא ירדה, היא אף צפויה להשתפר דרמטית ממה שתושבי העיר הכירו עד היום. בימים אלו מוביל ראש העירייה, יחד עם מחזיקת תיק איכות הסביבה, מכרז לפתרונות ניקיון בתחום הניקוי, חידוש וקרצוף רחובות. יש לציין כי למאמצים אלו דרוש שיתוף פעולה גם מתושבי העיר ואנו פועלים בתוך השכונה  להעלאת המודעות לשמירה על הסביבה והניקיון".

אייל מושיוב
ציון כהן
מירב שמואל דולב
מירב שמואל דולב צילום ראובן קופצינסקי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות