דף הבית / חדשות העיר ראשי / "שתבוא שנה טובה ומתוקה"

"שתבוא שנה טובה ומתוקה"

רונן דמארי

 

הרב קפיאלאו עלה לארץ בשנת 1999 עם משפחתו ומתגורר בשכונת רמת אליהו בשש השנים האחרונות. הוא משמש כרב בית הכנסת השכונתי "שיבת ציון" בו מתפללים יוצאי אתיופיה. המינוי יצא לפועל לאחר מאמצים רבים שהשקיע בנושא סגן ראש העיר, הרב אריה כהן, במהלך החודשים האחרונים.

השבוע סיפר הרב קפיאלאו ל"גל גפן" על פעילותו השוטפת: "מאז שעברתי לשכונה ראיתי לנגד עיניי את הדברים היומיומיים שהקהילה עוברת, בפן הרוחני ותיקון וקידום החברה. אני ממש נכנסתי לקהילה מתוך הנהגה רוחנית ושם ראיתי נקודות שהקהילה נתקעת בהן ולא יודעת איך למצוא את הפתרון. התערבתי בכל מה שקשור לנערים שהסתבכו עם המשטרה, יש לנו שיתוף פעולה מלא עם כל הגורמים העירוניים. יזמנו דברים ביחד כי באמת חשוב להם כל מה שקורה לעדה האתיופית, אנחנו יותר רוחניים, את הבעיות היינו פותרים דרך הרוח. הכניסה שלי תרמה המון לנציגים של הרשות ובכלל לקהילה".

 

"העירייה והמועצה הדתית שבנו את בית הכנסת נתנו תמיכה גדולה מאוד ורואים את התוצאות. לילדים יש מקום משלהם, גם לנערים ולמבוגרים, בלי להתבייש, בלי להרגיש שונים וזרים"

 

 

-מה אתה יכול להגיד על האחוזים של הפשיעה בקרב צעירי העדה בימים אלו?

"אני יכול להגיד לך שמאז שעברנו לשכונה יש ירידה בנושא. בשנים הראשונות אנשים היו רחוקים מאוד מלחפש מקום מחסה בבית כנסת ולבוא לדבר על הרבה דברים של שיחות אישיות. היום אני רואה שרמת הפשיעה ברמת אליהו ירדה מאוד, העירייה והמועצה הדתית שבנו את בית הכנסת נתנו תמיכה גדולה מאוד ורואים את התוצאות. לילדים יש מקום משלהם, גם לנערים ולמבוגרים, בלי להתבייש, בלי להרגיש שונים וזרים, מקבלים אותם גם בשפה שלהם וגם בשפה העברית, זה נתן מענה מצוין גם ברמה הרוחנית וגם תחושת שייכות. הרגשה שמישהו שומע אותנו".

 

 "יש לנו הרבה מנהגים בפן ההלכתי שמגיעים משורש התורה, בתיקון החברה הייתי מציע לכל עם ישראל ללמוד מאיתנו מידות טובות ומנהגים של כיבוד הורים. אצלנו לעולם לא הסתכלנו להורים שלנו בפנים, תמיד הייתה לנו יראת כבוד כלפיהם ובכלל כלפי אדם בעל מעמד"

 

-המחאה שפרצה לפני כחודשיים זעזעה רבים מתושבי המדינה

"החבר'ה הצעירים שאני מכיר את רובם היו יוצאים להפגין ומגיעים אליי ואומרים 'תברך אותנו שנצליח', ושם היינו עושים דיונים על איך צריך לנהוג. ההרגשה שלהם ושלי אישית היא שהרבה אנשים רואים את התוצאה, אבל לא מבינים את הדרך ואת מה שבני הקהילה חווים ועוברים. אבא ואח שתומך בהם יבין אותם, הם חיפשו את ההבנה. אני הבנתי מאיפה הם יוצאים, בתוך עמי אני יושב, אני מכיר את הדברים. התוצאה לא הייתה כל כך משמחת כי זה לא מה שחיפשנו, רק רצינו שיבינו שיש פה מצוקה שאנחנו צריכים להתייחס אליה. לצערי הרבה אנשים הסתכלו רק על הצד השלילי שבדבר ולא על הצעקה שלנו שהייתה מוצדקת, ללא שום סימן שאלה".

 

-כיצד אתה פועל לשמר את מנהגי העדה?

"יש לנו הרבה מנהגים בפן ההלכתי שמגיעים משורש התורה, בתיקון החברה הייתי מציע לכל עם ישראל ללמוד מאיתנו מידות טובות ומנהגים של כיבוד הורים. אצלנו לעולם לא הסתכלנו להורים שלנו בפנים, תמיד הייתה לנו יראת כבוד כלפיהם ובכלל כלפי אדם בעל מעמד. לדוגמא כשחבר שלי היה בצבא הוא קיבל חייל מצטיין והוא לא הסתכל על המפקד בטקס, המפקד העניש אותו כי הוא חשב שהוא מזלזל בו, אבל אצלנו זה כבוד והערכה. למשל להגיד שלום בשתי ידיים לכל אדם ולא ביד אחת כי זה נראה מזלזל מבחינת התיקון החברתי. יש לנו הרבה מנהגים שהולכים עם התורה יחד".

 

-מה תאחל לשנה החדשה?

"בעזרת השם שנזכה כולנו לקבל את השנה החדשה מתוך חשבון אמיתי של כל אחד ואחד, מה עשינו בשנים הקודמות, חישוב מסלול מחדש לשנה החדשה מתוך הדברים הטובים והלא טובים שהיו לנו, נזכה להתעלות בשנה הזו ברמה הרוחנית והגשמית וכל העם יתאחד, ובפרט תושבי ראשון לציון שנזכה להיות ראשונים לעשייה הציבורית בפן הרוחני והגשמי. שנה טובה ומתוקה לנו ולכל עם ישראל".

 

סגן ראש העיר הרב אריה כהן מסר ל"גל גפן": "בשעה טובה הצלחנו למנות את הרב קפיאלאו משה בוגלה לרב קהילת יוצאי אתיופיה בראשון לציון. אנחנו מברכים אותו שינהיג את הקהילה ביד רמה, יעסוק בקירוב לבבות והפצת היהדות בדרכי נועם ויזכה לקדש שם שמיים ברבים. הקהילה צריכה רועה והגיע הזמן למינוי הזה שפעלנו כדי לקדם אותו בחודשים האחרונים".

 

הרב קפיאלאו משה בוגלה
הרב קפיאלאו משה בוגלה . צילום: פרטי
הרב קפיאלאו משה בוגלה
הרב קפיאלאו משה בוגלה . צילום: פרטי
הרב קפיאלאו משה בוגלה
הרב קפיאלאו משה בוגלה . צילום: פרטי
הרב אריה כהן. צילום: רונן דמארי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות