דף הבית / חדשות העיר ראשי / שני לאונוב, קיבלה את פרס שר החינוך לנוער מתנדב מצטיין, על שם אלעד ריבן ז"ל

שני לאונוב, קיבלה את פרס שר החינוך לנוער מתנדב מצטיין, על שם אלעד ריבן ז"ל

 

שני לאונוב. צילום: דוברות משרד החינוך
שני לאונוב. צילום: דוברות משרד החינוך

פרס שר החינוך לנוער מתנדב מצטיין על שם אלעד ריבן ז"ל הוענק השבוע לתלמידת כיתה יב' בתיכון מקיף ט' בראשון לציון. בטקס שהתקיים ביום שלישי קיבלה שני לאונוב את הפרס המכובד לאחר שנבחרה יחד עם שמונה בני נוער נוספים מכל רחבי הארץ.

במשרד החינוך ציינו כי הפרס הוענק בני נוער, מכל רחבי הארץ וממגוון המגזרים הקיימים בה, שהפגינו מחויבות התנדבותית יוצאת דופן לטובת חבריהם בני הנוער, הקהילה הסובבת אותם והחברה הישראלית בכללותה. בין הזוכים ניתן למנות תלמידים שפעלו ללא לאות לקידומה של הערבות הדדית בחברה הישראלית, לשילובם של בעלי צרכים מיוחדים ולתמיכה במשפחות מעוטות יכולת

 

"תלמיד מועצם"

שר החינוך, הרב רפי פרץ: ״מצטיינות ומצטיינים יקרים, אתם ההוכחה לכך שמיטב בניה ובנותיה של עמינו הם פרי משובח של תוצרת הארץ הזאת. בכל אחת ואחד מכם טמונים ערכי ההתנדבות, הרצון לעשות מעבר למה שצריך למען הכלל גם כאשר נדרש להפחית מעצמך לטובת האחר. כך היה הנער אלעד ריבן ז״ל. נער עם סל ערכים שלא נגמר, אותם ערכים שהובילו אותו ללא מורא על מנת להציל כל מה שרק אפשר. גאה בכם על פועלכם, המשיכו להצליח ולסלול לעצמכם שבילי דרך מלאים בערכים״.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "ערבות הדדית וסולידריות הם נושאי הליבה שאנו מקדמים בשנת הלימודים הנוכחית. תלמיד שנותן מעצמו, למען קהילתו ולמען סביבתו, הוא תלמיד מועצם. כמערכת שאמונה על העמדתו של דור העתיד של מדינת ישראל, שומה עלינו לתת לערכים אלה הכוונה וחיזוק, עד אשר יִנְסְקוּ לשיא תפארתם. אני מברך בחום את הזוכים על עשייתם מעוררת ההשראה – אתם מקור של גאווה לבית גידולכם המצוין, לקהילותיכם, למערכת החינוך ולמדינת ישראל. יישר כוח".

 

"ההתנדבות אצל שני נובעת מעומק הלב"

בנימוקי הבחירה בלאונוב נאמר כי "שני פעילה ומתנדבת בתחומים רבים ומשקיעה שעות רבות לקידום נוער. היא מכהנת כמש"צית בחטיבה ובתיכון, הדריכה וניהלה קורס מש"צים שמנה כ-300 חניכים, ניהלה את האשכול הבית ספרי וניהלה גיחות בית ספריות. כמש"צית בהנהגת המש"צים המחוזית, נבחרה לניהול גרעין המונה מאתיים חניכים ויזמה וניהלה פרויקטים התנדבותיים המשקפים את אופייה ואת דרך חייה. ההתנדבות אצל שני נובעת מעומק הלב ומתפרשת על פני תחומים שונים: מועצת תלמידים, עזרה לקשישים, יצירת מיזמי התנדבות בבית ספרה. אחד התחומים החשובים מאוד לשני הוא שילוב ילדים ונוער שלהם צרכים מיוחדים במסגרות חברתיות שונות. כן בחרה שני להתנדב באלו"ט – שם היא משוחחת, מסייעת, יוזמת, מחבקת ובעיקר מעניקה המון חום ואהבה. היא אהודה מאוד על הילדים, על הילדות, על הנערים ועל הנערות, היא מקדישה זמן וסבלנות לכל אחד ואחד מהם. יחסה לאחר והערבות ההדדית שהיא מביעה ראויים להערכה. בעיניה כולם שווים ולכולם מגיעה אותה הזדמנות. היא רואה בהתנדבות צורך והכרח וחלק בלתי נפרד מחייה".

במשרד החינוך מציינים כי מסורת הענקת פרס 'המתנדב המצטיין' היא ביטוי לחשיבות הרבה שרואה המשרד בעידוד בני הנוער להתנדבות ולמעורבות חברתית. המועמדות לפרס נפתחת כל שנה בפני תלמידי י"ב, שהתנדבו במשך כשנתיים נוספות מעבר לנדרש בתכנית 'התנדבות אישית ומעורבות חברתית' שמוביל המשרד ושבעשייתם משתקפת הנהגה, חדשנות וייחודיות.

 

כתב: רונן דמארי

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות