דף הבית / חדשות העיר ראשי / ראשון לציון קיבלה מענק של 5.4 מיליון ₪ ממפעל הפיס לקידום תכניות חברתיות בעיר

ראשון לציון קיבלה מענק של 5.4 מיליון ₪ ממפעל הפיס לקידום תכניות חברתיות בעיר

רונן דמארי

 

עיריית ראשון לציון קיבלה מענק על מנת לקדם תכניות חברתיות, קהילה נוער וצעירים רבות ומגוונות בעיר. התוכניות יסייעו רבות לתושבי העיר וישפרו את איכות חייהם של תושבי ראשון לציון. ראש העירייה, רז קינסטליך: "מודה למפעל הפיס, נמשיך לקדם את רווחת תושבי העיר ראשון לציון". העירייה מקדמת 18 תכניות שונות לכלל תושבי העיר בעזרת המענק של מפעל הפיס לשנת 2019, בעיקר בתחום הרווחה בעיר. במסגרת התכניות : הכשרה לבני משפחה שמטפלים בבני הגיל השלישי, תכנית שבה בני משפחותיהם מקבלים הכשרה, כלים וידע למתן טיפול איכות באזרח הוותיק . נזכיר כי המענק סייע גם בקיום אירועי קץ לילדים בני נוער במתנ"ס שיכון המזרח, מימון 15 ימי סדנאות לילדים בימי החופש הגדול במזרח ראשון, אירוע שמחת תורה, סדנאות להעלאת המודעות לאלימות בקרב קשישים ודרכי טיפול ומניעה על מנת לצמצם את האלימות בקרב בני הגיל השלישי ואף להציג דרכי טיפול וכלים להתמודדות בנושא.

בעזרת מענק מפעל הפיס העירייה תפעיל סדנאות העשרה ופיתוח למבוגרים, חיזוק קשר הורה וילד בגיל הרך למשפחות אחרי לידה חסרת עורף משפחתי, חיזוק הקשר עם היחידה הטיפולית בלשכת הרווחה למניעת אלימת כלפי ילדים בעיר, תכנית זרעים של הצלחה שמטרתה צמצום פערים בגיל הרך במסגרת מעונות היום. כמו כן, העירייה קיימה בחודשי הקיץ מסיבות בריכה לנוער עם פעילויות שונות וכן אירועי תרבות לכלל הגמלאים : הצגות, הרצאות, מופעים, קונצרטים, טיולם בארץ ועוד.

עיריית ראשון לציון משקיעה משאבים רבים בתחום הרווחה נוער וצעירים, בתחום החינוך נערכו בדיקות של מחקרים רבים שמראים כי לימודי משחק השחמט בגיל צעיר משפרים בצורה דרמטית את יכולת חשיבה המתמטית ומובילה להעלאת הישגים של תלמידים בתחומים רבים, לכן העירייה, בסיוע מפעל הפיס, מפעילה תכניות שחמט בגני חובה ובבתי ספר יסודיים בכיתות א' בעיר. עוד בתחום החינוך ייפתחו מרכזי הצלחה לכיתות ו'-ז' על מנת לסייע לתלמידים להתמודד עם פערים לימודיים, חסמים רגשיים בעיות חברתיות וטיפול בלקויות למידה בכיתות א'-ב'.

יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי, הוסיף: "במסגרת תכנית "פיס בלב הקהילה", משקיע מפעל הפיס משאבים רבים בקידום תכניות חברתיות בדגש על תחומי הגיל הרך, אזרחים ותיקים, העצמה נשית ושיפור איכות חייהם של בעלי מוגבלויות בכל רחבי הארץ. אנחנו מברכים את עיריית ראשון לציון והעומד בראשה על שיתוף הפעולה הפורה שנובע מרצון אמיתי לשפר את איכות חייהם של תושבי העיר. נמשיך להשקיע בעיר גם בשנים הבאות הן בתכניות חברתית והן במגוון רחב של תחומים נוספים".

צילום: באדיבות העירייה
צילום: באדיבות העירייה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות