דף הבית / חדשות העיר ראשי / ראשון לציון קיבלה אות כבוד על טיפוח 'היער העירוני'

ראשון לציון קיבלה אות כבוד על טיפוח 'היער העירוני'

רונן דמארי

 

ראשון לציון הלוקחת חלק במיזם "שנת היער העירוני" של משרד החקלאות, קיבלה השבוע את אות הכבוד ממשרד החקלאות על קידום טיפוח 'היער העירוני'. העירייה זכתה בשני כוכבי "יער עירוני" על פעילות והעשייה הנרחבת בתחום טיפוח העצים בעיר. ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר כי זהו כבוד גדול לעיר, לתושבים ולעובדי העירייה על פעילותם ומסירותם לשמירה על הסביבה.

העירייה ביקשה, בין היתר, להעלות את המודעות של הציבור לחשיבותם של העצים בעיר, הכרה בחשיבותם של העצים לאיכות החיים ועידוד נטיעות בקרבת בתי המגורים ומוסדות שונים. בחודשים האחרונים התקיימו פעילויות ואירועים סביב נושא 'היער העירוני' כמו תערוכה של תושבים עם העצים האהובים עליהם, פסטיבל 'היער הקסום' בגן המושבה, פעילויות חינוכיות במרכזי קהילה בשכונות, בבתי הספר ועוד.

העץ ה"כוכב" בתקופה זו של השנה הוא הסיגלון (הג'קרנדה), עץ ממשפחת הביגונוניים אשר פריחתו מאופיינת בגוון סגול-כחול. הוא הובא לארץ מדרום אמריקה בימי המנדט הבריטי. העץ הוא עץ גבוה המגיע לכ- 15 מ' גובה. הפריחה העיקרית שלו מתרחשת בתחילת האביב ונמשכת כשבועיים שלושה. פירותיו של העץ, צורתן כ'קסטנייטות', ומשמשות השראה נפלאה ליצירת אומנות או משחק לילדים.

אדריכלית הנוף טל קויתי ממינהל ההנדסה בעירייה מוסיפה: "זה הזמן לקחת את המשפחה ולצאת ולטייל בחדוה תחת הסגול סגול הזה. ולאור כל זאת, נודה לתושבים על סבלנותם, והבנתם שכן בעונה זו הסיגלון משיר את עליו על המדרכות והמכוניות".

בראשון לציון, מהמושבות הראשונות בישראל, קיימים בה עצים ותיקים ומיוחדים מאוד. על פי הערכות, ברחבי העיר נטועים כ-95 אלף עצים. אדריכלית הנוף טל קויתי ממינהל ההנדסה בעירייה מסבירה כי לעצים יש תרומה רבה לחיינו: נוכחותם מהוו גורם המשפיע על הפחתת הקרינה ועומס החום, יצירת מיקרו אקלים והקטנת זרימת רוחות. למעשה עץ אחד מסייע להורדת הטמפרטורה בסביבתו בכ-4 מעלות בחודשי הקיץ.

 

צילום: באדיבות העירייה
צילום: באדיבות העירייה
צילום: באדיבות העירייה

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות