דף הבית / חדשות העיר ראשי / ראשון לציון היא העיר השמינית במספר הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים

ראשון לציון היא העיר השמינית במספר הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים

רונן דמארי

 

על פי נתוני עמותת אור ירוק, מתחילת שנת 2018 נהרגו 17 רוכבי אופניים חשמליים – לעומת שבעה רוכבים שנהרגו בשנת 2017 כולה. במחצית הראשונה של שנת 2018 חלה עלייה חדה במספר המאושפזים בתאונות אופניים חשמליים.

על פי מחקר של מכון גרטנר שנערך על ידי פרופ' קובי פלג וד"ר מאיה סימן-טוב, 414 בני אדם אושפזו בבתי החולים בחציון הראשון של השנה, לאחר שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים, לעומת 302 בני אדם שאושפזו בתאונות דומות בחציון הראשון בשנת 2017 – עליה של 37%.

על פי הנתונים, בחציון הראשון של שנת 2018 (ינואר-יוני), בראשון לציון התאשפזו שבעה בני אדם בעקבות תאונות אופניים חשמליים. מספר כמעט זהה למספר הנפגעים (8) בשנת 2017 כולה.

חולקת עם ראשון לציון את הדירוג השביעי, העיר טייבה, שגם בה נפצעו במחצית הראשונה של השנה שבעה בני אדם.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "במשך שנים התעלם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מהעלייה המתמדת במספר הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים ונתן למצב להתדרדר לכדי סכנה אמיתית כך שכל רכיבה היא כמו רולטה רוסית. כבר מזמן היו חייבים להכין תכנית אסטרטגית אמתית שתהפוך את הרכיבה לבטוחה באמצעות שבילי רכיבה שיפרידו את הרוכבים מכלי הרכב ומהולכי הרגל במקביל לחיוב חבישת קסדה לכל הרוכבים והגברת המודעות". הגיע הזמן שהמדינה תיקח אחריות על המחדל הזה ותפסיק להאשים רק את הרוכבים".

צילום מתוך ויקיפדיה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות