דף הבית / חדשות העיר ראשי / ראשון לציון הולכת לסיבוב שני

ראשון לציון הולכת לסיבוב שני

רונן דמארי

יום בחירות סוער עבר על ראשון לציון, כאשר בסיומו נודע כי דב צור זכה ל – 31.87 אחוז מהקולות לראשות העיר, לעומת 21.73 אחוז שקיבל רז קינסטליך. המועמדת לראשות עו"ד ליאל אבן-זהר זכתה ל -19.48 אחוז מהקולות שלא הספיקו לה על מנת להתמודד חזיתית מול צור, כאשר דורון אוזן קיבל 15.21 אחוזים. שני המועמדים האחרים לראשות העיר קיבלו אחוזים צנועים יותר: מוטי עג'מי קיבל 7 אחוזים מהקולות ואסף דעבול קיבל 4.68 אחוזים מקולות התושבים. יצוין כי התוצאות נכונות למועד סגירת הגיליון ואינן כוללות את קולות החיילים והאסירים, אולם אלו אינם צפויים לשנות את התמונה באופן מהותי.

עם היוודע התוצאות מסר צור: "אנחנו נערכים לניצחון בסיבוב השני.  היום ברור שהברירה היא בין ניסיון, דרך ותפיסת עולם לבין מועמד חסר ניסיון והעדר מוחלט של התאמה לתפקיד".

קינסטליך קרא לצור לפרוש ולא להתמודד מולו, אולם גם הוא יודע כי הסיכויים שהדבר יקרה הם אפסיים: "רוב ברור של תושבי ראשון לציון אמרו היום לדב צור שהם שהם רוצים שינוי", אמר קינסטליך. "מבקר המדינה אמר את דברו ועכשיו הציבור גם אמר את דברו בצורה נחרצת. אני מתרגש מהתמיכה האדירה של הציבור ואני בטוח שבעוד שבועיים ננצח את דב צור בסיבוב השני וראשון לציון תצא לדרך חדשה. עכשיו שאר המתמודדים צרכים להתאחד ולהוביל את ראשון קדימה. זו הייתה מערכת מבישה מצד דב וגם כאן הציבור הראה לו שסרטוני רפש ורכילות זולה פשוט לא עובדים".

אבן-זהר שהייתה קרובה מאוד לעלייה לסיבוב השני מסרה: "אני מודה לעשרות אלפי תושבי ראשון לציון שהצביעו עבורי לראשות העירייה ולרשימתי למועצה, ולמאות המתנדבים המסורים שעמדו לצידי במערכה לטובת החלפת השלטון בעיר. רוב מוחלט של תושבי העיר מאסו בשלטון הקיים ואני מקווה שבסיבוב השני- הוא יוחלף".

כעת תמתין המערכת הפוליטית בראשון לציון לראות אם ההסכם עליו חתמו ארבעת המועמדים לראשות העיר אכן יבוא לידי ביטוי והאם אבן-זהר, אוזן ודעבול יצהירו על תמיכה פומבית בקינסטליך לקראת ההתמודדות המכרעת בעוד פחות משבועיים.

באשר לתוצאות למועצת העיר: על 29 מקומות התמודדו 22 רשימות. רשימתו של צור נחלשה כצפוי והיא זכתה לארבעה מנדטים לעומת שבעה בבחירות הקודמות. קינסטליך קיבל אף הוא ארבעה מנדטים – עלייה של מנדט לעומת הבחירות הקודמות ואילו אבן-זהר הכפילה את כוחה במועצת העיר כשזכתה גם היא להישג מרשים של ארבעה מנדטים. רשימתו של דורון אוזן קיבלה שלושה מנדטים – עלייה של מנדט מבחירות 2013, רשימתו של דעבול קיבלה מנדט בודד לעומת שניים להם זכה בפעם הקודמת בה ביקש את אמון הציבור ואילו עג'מי קיבל אף הוא מנדט בודד למועצת העיר.

עוד עולה מתוצאות הבחירות למועצת העיר – סגן ראש העיר איתן שלום שמר על כוחו כאשר התנועה החברתית הירוקה בראשותו זכתה לשלושה מנדטים, רשימת הליכוד בראשות סגן ראש העיר יוסי חממי שמרה אף היא על כוחה וזכתה לשני מנדטים במועצת העיר, רשימת "יש עתיד" הכפילה את כוחה וזכתה לשני מנדטים בין היתר בשל פעילותו הנמרצת של יו"ר המטה אמיר סולרסקי.

מרצ הצליחה להיכנס למועצת העיר לאחר תקופת היעדרות וקיבלה מנדט, ש"ס קיבלה אף היא מנדט, רשימת "מאמינים בראשון" בראשות שמואל ג'מיל נכנסה למועצה עם מנדט כמו גם רשימת "ראשונים" בראשות מקסים בביצקי. האופוזיציונר מאיר עקיבא לא עבר את אחוז החסימה, כאשר גם חבר מועצת העיר בשתי הקדנציות האחרונות שמעון טרבלסי לא הצליח לקבל את אמון הציבור ונותר מחוץ למועצה.

רשימות נוספות שלא עברו את אחוז החסימה: "סרוגים + החברתיים" בראשות אוהד אוזן, "עשייה חברתית" בראשות קובי דהן, "אחדות" בראשות טל נאור, "ראשון ביתנו" בראשות יבגני ברחמן, "צדק חברתי" בראשות אללי אדמסו, "זכותנו+ צדק חברתי" בראשות ולד קפוסטין ורשימת "ראשון לציון ביחד" בראשות רואי יגנה.

דב צור. צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
רז קינסטליך. צילום: יח"צ

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות