דף הבית / חדשות העיר ראשי / עיריית ראשון לציון פרסמה מכרז להכפלת עיקורי חתולי רחוב

עיריית ראשון לציון פרסמה מכרז להכפלת עיקורי חתולי רחוב

רונן דמארי

עיריית ראשון לציון פרסמה היום מכרז למתן שירותי לכידה, הובלה, עיקור וסירוס חתולי רחוב. תכלית המכרז היא להכפיל את כמות העיקורים של חתולי הרחוב בעיר. כבר היום השירות הווטרינרי מעקר כאלפיים חתולים בשנה. על פי הערכות, בראשון לציון יש בין 20 ל-30 אלף חתולי רחוב, כאשר כ-80% מהם מעוקרים. המכרז לשנה עם אופציה לארבע שנים נוספות.

במקביל, בשירות הווטרינרי נענים לפניות תושבי העיר המאכילים חתולים, ומציעים להם השאלה של ציוד כדי לאפשר להם ללכוד חתולים המואכלים על ידם. במהלך העיקור ייבדק החתול ובמידת הצורך יוענק לו טיפול רפואי ראשוני וחיסון למניעת כלבת, ללא עלות. בסיום הטיפול, החתול מוחזר לכתובת ממנה נאסף, אם על ידי השירות הווטרינרי או על ידי התושב. ההנחה היא שלתושבים המאכילים חתולים יש גישה טובה יותר לחתולים, ללכידתם והבאתם לעיקור.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, אמר: "כדי לשמור על בריאות חתולי הרחוב ולמנוע התרבות בלתי מבוקרת, אנו מבקשים להגביר את קצב העיקורים והסירוסים. חשוב לציין שהחתולים שמובאים  לטיפול במרפאה העירונית, מוחזרים לסביבתם הטבעית כדי לא לגרום להם סבל מיותר ונתק מסביבתם".

ישנה תמימות דעים שהאכלה מובילה להגדלת אוכלוסיית החתולים ולמעשה חושפת יותר ויותר חתולים לסכנות הרחוב ולמטרדים תברואתיים וסביבתיים. מבחינה מדעית, הדרך לווסת את אוכלוסיית החתולים היא דרך סירוס ועיקור. בעשור האחרון נערך בראשון לציון מחקר מקיף בנושא סירוס חתולי רחוב. את המחקר הובילה ד"ר עידית גינטר מהאוניברסיטה העברית.

השירות הווטרינרי העירוני קידם בשנה האחרונה כנס הסברה למאכילי חתולים שבו הוסבר למשתתפים על ידי יו"ר העמותה למען החתול, ריבי מאיר, כיצד להאכיל נכון את החתולים בצורה שאינה גורמת למטרד ולא פוגעת בחיי הבר. בין היתר הסבירה מאיר מהם זמני האכלה הנכונים, היכן כדאי להאכיל ועוד.

נזכיר כי בשנה האחרונה הובילה העירייה שורה של פעולות שיטיבו עם אוכלוסיית חתולי הרחוב. בין היתר השירות הווטרינרי העירוני התקשר עם שני ספקים לחילוץ ולכידה של בעלי חיים במקרים מורכבים ובמצבי סיכון ברחבי העיר. וכן, התקנת תחנות האכלה בפארקים ברחבי העיר.

 

ג׳ולי החתולה שחולצה וקיבלה טיפול רפואי וטרינרי. צילום: באדיבות העירייה

 

רוקי חתלתול ידידותי להפליא מחפש בית חם ולא לחזור לרחוב הקר. לאימוץ 03-9682444
רוקי חתלתול ידידותי להפליא מחפש בית חם ולא לחזור לרחוב הקר.

בתמונות:

רוקי חתלתול ידידותי להפליא שעבר סירוס, מחפש בית חם ולא לחזור לרחוב הקר. לאימוץ 03-9682444

גולי, חתולה שהייתה תקועה בתוך צינור ביוב ברחוב אנילביץ' בעיר. חולצה והועברה לשירות הווטרינרי לבדיקה, חיסון ואשפוז במרפאה הווטרינרית העירונית.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות