דף הבית / חדשות העיר ראשי / עדכון זכויות לניצולי שואה – 2019

עדכון זכויות לניצולי שואה – 2019

רונן דמארי

 

בשנים האחרונות חלו מספר שינויים ונוספו ניצולים רבים למעגל הזכאים. להלן מספר דוגמאות:

ניצולי שואה שהיו בגטאות: ניצולי שואה שנולדו לפני 1938 והיו בגטאות ועדיין לא מקבלים פנסיה סוציאלית מגרמניה בגין השהייה והעבודה בגטו, זכאים לקבל זאת בנוסף לקצבה הפיצויים הרגילה מהאוצר או מגרמניה. בין הגטאות החדשים שבשנים האחרונות הוכרו על ידי הגרמנים: בולגריה – יש רשימה של כ- 15 ערים (פלובדיב הוכרה לפני מספר חודשים). ברומניה – צ'רנוביץ, טרנסניסטריה, מוגילב, קונסטנצה, טקוץ, גינטה. כמו כן גטאות מהונגריה, פולין, סלובקיה וכן שנחאי, אמסטרדם וגטאות נוספים שאושרו על ידי הגרמנים.

זכויות יורשים ודור שני: אלמנים / אלמנות ויורשים כגון ילדים של ניצולי שואה שהיו בגטו יכולים בתנאים מסוימים גם לקבל זכויות. אנא ראו את פרוט התנאים באתר שלי תחת התפריט של יוצאי גטאות. (כתובת האתר מופיעה בהמשך).

ניצולי שואה מרומניה: שעלו אחרי 1953 שעדיין לא מקבלים קצבה חודשית או תלת חודשית, אלא רק מענק שנתי בלבד, יכולים כעת בתנאים מסוימים לקבל קצבה חודשית. (כולל תינוקות ועוברים).

תינוקות ועוברים בזמן השואה: אנשים שהיו תינוקות וגם עוברים בזמן המלחמה ואחריה ושאימם הייתה בהריון עימם תחת כיבוש גרמני או השפעה גרמנית כמו רומניה ובולגריה למשל זכאים גם הם לזכויות. ניצולים שהיו ילדים, תינוקות, וכן עוברים, בכל מדינה אירופאית וכן לוב ותוניס שעדיין לא מקבלים קצבה חודשית שקשורה למלחמה, יכולים לקבל אותה אם עלו לפני אוקטובר 53.

ניצולי שואה מגרמניה: שעזבו את גרמניה בין השנים 1933-1939 ולא מקבלים עדיין שום קצבה חודשית יכולים לקבל אותה כעת.

הגדלת קצבאות מהאוצר: אלה שכבר מקבלים קצבה חודשית ממשרד האוצר יכולים להגדיל אותה בשתי דרכים – אחת בשל מצב כלכלי לא טוב לפי הקריטריונים שנקבעו ושתיים –  החמרה במחלות או הכרה במחלות נוספות שהוכרו ע"י האוצר כקשורות למלחמה.

את המידע הנ"ל ריכז עמי בר, בן של ניצולי שואה. יש כמובן זכויות נוספות, אנא היכנסו לאתר שהקמתי בנושא הזכויות. האתר מרכז את מרבית הזכויות באופן קריא וקל לקריאה והבנה:

www.amibar.coi.co.il

 

אם אתם מכירים ניצולי שואה, אנא הפנו אותם לאתר זה, כדי לבדוק אם הם מקבלים כל מה שמגיע להם.

למידע נוסף והתייעצות ניתן להשאיר לי הודעה במספר הבא:                 055-6665123 וכן לשלוח אימייל למייל הבא: [email protected]

ניתן ליצור קשר דרך עמוד הפייסבוק – "זכויות עדכניות לניצולי השואה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות