דף הבית / חדשות העיר ראשי / עדי זהר, תושבת ראשון לציון רוצה להעביר מסר לתושבות העיר: "גילוי מוקדם מציל חיים"

עדי זהר, תושבת ראשון לציון רוצה להעביר מסר לתושבות העיר: "גילוי מוקדם מציל חיים"

רונן דמארי

עדי זהר. צילום: ישראל דואני
עדי זהר. צילום: ישראל דואני

שבוע המודעות לקידום המאבק בסרטן צוואר הרחם שחל בשבוע שעבר העיר בתושבת ראשון לציון, עדי זהר, את אחת החוויות הקשות של חייה: זהר פעילה חברתית ומנהלת פורום,  אובחנה לפני כחצי שנה עם תאים סרטניים ברחם אותם הסירה בזכות הגילוי המוקדם. כעת היא מבקשת לשתף את נשות העיר והסביבה בסיפור האישי שלה ולהעביר להן מסר מציל חיים. השבוע סיפרה זהר ל"גל גפן": "מאז שהשתחררתי מהצבא, התחלתי לעבור בדיקות מקיפות בגלל היסטוריה משפחתית שלי. זה לא היה קל להקפיד עליהן אבל אני מינוס פלוס עמדתי ביעדים ובזמנים. הבדיקות שלי כללו: בדיקות לסרטן העור, סרטן השד וסרטן הרחם. כבר מגיל צעיר הייתה לי מודעות ועד לפני כחצי שנה הכל היה תקין".

 

 

כיצד הגבת כשנודע לך שישנם ממצאים החשודים כתאים סרטניים? האם שיתפת מישהו בכך?

"שיתפתי את המשפחה ואת החברים הקרובים שנתנו לי תמיכה ועידוד בתקופה המאוד לא קלה הזו. כשאמרו לי על זה, בהתחלה ניסו הן הרופאים והן המשפחה והחברים ששיתפתי- להרגיע אותי אבל הייתה לי תחושה לא טובה ואת אשר יגורתי בא לי. היה השלב הגופני והשלב הנפשי – לפני הניתוחים לא הרגשתי הבדל, אבל אחרי שביצעתי אותם התקשיתי לזוז בקלילות. זה בעיקר בא לידי ביטוי בחוסר היכולת שלי לעשות עבודות בית פשוטות, או אפילו בעליה במדרגות. בחלק הנפשי בכיתי הרבה והייתי בלחץ ובחרדה שמא לא אוכל להביא ילדים או יותר גרוע – אמות. זו הייתה תקופה קשה מכל הבחינות".

 

האם לדעתך המודעות למחלה בקרב נשים קיימת במידה מספקת?

"אני חושבת שקיימת מודעות, אבל כל אחד מרגיש שלי זה לא יקרה וזה לא נכון. זה יכול לקרות לכל אחד וצריך להיבדק ואין לזה קשר לגיל או לבריאות גופנית. בקיצור, אסור לזלזל או לחפף ללכת להיבדק. מהרגע שמתחילים לקיים יחסי מין צריך להתחיל להיבדק. אני חושבת שבגלל שזה התגלה במצב נורא מוקדם התחלתי הצליחו למגר את זה,  ואת זה חשוב להבין אם לא הייתי עושה את הבדיקות האלו מצבי לא היה טוב".

 

איזה מסר היית רוצה להעביר לנשים שיקראו את הכתבה?

"אין לי ספק שגילוי מוקדם מציל חיים. זה הליך פולשני וחודרני ולא נעים אבל לצערנו הרב הוא מחייב. גם בדיקת קולונסקופיה היא לא נעימה אבל מה לעשות החיים שלנו לא תמיד תותים. צריך להתגבר על חוסר הנעימות ולהבין שזה מציל חיים ועדיף חוסר נעימות זמני מאשר להתמודד עם המחלה הזו יותר מדי. החשיפה לא קלה במקרים האלו אבל אני עושה זאת על מנת שכל אישה וגם גברים אגב, יבינו את החשיבות לעבור בדיקות תקופתיות ולא יזניחו. אם אפשר למנוע מנשים אחרות

את ההתמודדות עם המחלה, מה טוב".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות