דף הבית / חדשות העיר ראשי / נערכים לשנת הלימודים החדשה

נערכים לשנת הלימודים החדשה

רונן דמארי

"לשמחתי במהלך החודשים האחרונים כל מקרי האלימות האלה קרו בגנים פרטיים ולא בגני עירייה וזה לא סתם". אומרת השבוע ליאל אבן-זהר. "אנחנו פועלים בפיקוח הדוק, והתקנו גם מצלמות במעונות שיופעלו בספטמבר". לגבי ההכשרה של הסייעות אמרה אבן-זהר: "סייעות צריכות לעבור הכשרות אקדמיות, כצוותי חינוך פדגוגיים. אנחנו בעיר פועלים לבניית עשרות כיתות מעון ציבורי בשנים הקרובות. אבל המדינה צריכה לתת תקציבים וכוח לרשויות המקומיות כדי להפוך את החינוך לגיל הרך לציבורי ומפוקח. לא יעלה על הדעת שחינוך ציבורי מתחיל בגיל שלוש״.

דברים אלו נאמרים לאחר שאבן-זהר הכפיפה פדגוגית את החינוך לגיל הרך למנהל החינוך והודיעה כי היא מוכנה להחזיר את תכנית הכוכבים (פיקוח עירוני על גנים פרטיים) לראשון לציון. גם בניית עשרות כיתות מעון נוספות בעיר עומדת על הפרק ואמורה להתבצע בקרוב.

על בחינות המיצ"ב אמרה אבן-זהר: "בחינות המיצ"ב מיותרות. צריך לתת מגוון רחב של לימודים אבל להיבחן רק בדברים החשובים לחיי התלמיד. גם לאחר שהתלמיד יסיים את לימודיו, ימדדו אותה והוא יצטרך לעבור מבחנים – אם זה בצבא ואם זה באוניברסיטה ואם זה בעבודה. השאלה במה מודדים אותנו. האזרח של העולם לא יישב בתוך כיתה עם לוח. הוא יישב במרחב שיתופי כמו WeWork ויידרש למיומנויות שבית הספר היום לא נותן. לכן, אנחנו חייבים להתאים את התפיסה החינוכית למציאות המשתנה. אנחנו חייבים לחזור לחוויה וליצור אצל התלמיד את הסקרנות". אבן-זהר הוסיפה: "אני רוצה שהילדים יבואו למערכת חינוך ציבורית וישמרו על סקרנות, ויזכרו  שהם רוצים ללמוד ולא שהם חייבים ללמוד".

אבן-זהר התייחסה לחינוך העירוני והארצי, על רקע תחילת החופש הגדול בבית הספר והגנים וכן לקראת היערכות מינהל החינוך לפתיחת שנת הלימודים תש"פ.

נושא שעולה מדי שנה וחשוב להורים הצעירים הוא נושא הקייטנות: "הקייטנות בגנים לא מסובסדות ע"י משרד החינוך או הממשלה". אמרה אבן-זהר "הממשלה צריכה לקחת על עצמה את הסבסוד. זה משהו שמעמיס מאוד על ההורים הצעירים. בקדנציה הקודמת הצגתי מסמכים שהעירייה מרוויחה על הקייטנות והצהרונים. זה לא היה מקובל עליי. בקדנציה הזאת החלטנו שאנחנו לא מרוויחים על הקייטנות – אנחנו מסבסדים אותן. כל הקייטנות שנפתחו הקיץ, נפתחו במחיר מסובסד, ואני יכולה לומר שנרשמו אלפי ילדים יותר".

באשר לאיכות המורים בבתי הספר אמרה: "אני לא יכולה לקלוט מורה אחד כרצוני. כמעט הכל נשלט ע"י משרד החינוך. מבקשים ממני להיות אחראית על מערכת החינוך העירונית כשהמורים והמנהלים של היסודי והחטיבות לא נבחרים על ידי. אבל אני כן יכולה לכוון את המערכת למקום שאנחנו רוצים. נבנה כיתות חדשניות, נחזור למלאכה, חקלאות, הדפסות תלת ממד, כיתות חוץ, נשים דגש על אקלים ויחס מורה-תלמיד, ניתן שעות להעשרה וערכים. גם משרד החינוך מבין שזו הדרך ולשם אנחנו הולכים". יחד עם זאת הוסיפה כי "כל מי שניהל משהו, יודע שכדי שהעסק שלך יצליח, צריך לסמוך על העובדים ולתת להם אוטונומיה. וצריך לתת אוטונומיה למנהלים ולמורים".

 

 

-מה ניתן לעשות על מנת לצמצם מקרים של אלימות וונדליזם בקרב בני נוער בחופשת הקיץ?

"ילדים ובני נוער נוטים לייצר ונדליזם כשהם לא מרגישים מחוברים. התחלנו ליישם תכניות מוגנות בתוך גני הילדים ובתי ספר. המטרה היא לזהות את הבעיות והרגישויות ולתת להן מענה. אנחנו מבינים שאלימות היא תוצאה של בעיות, ומעדיפים לטפל בהן מיד- החל מגיל הגן".

 

-מה ניתן לומר על ההיערכות העירונית לקראת פתיחת שנת הלימודים הבאה?

"ראש העירייה ואני הבטחנו במסע הבחירות צמצום מספר ילדים בגנים ובכיתות, ואנחנו עובדים קשה מאוד כדי שזה יקרה. כבר בשנה הבאה יהיו בגני הילדים פחות ילדים בגן, 28-29 בממוצע, כי בנינו יותר גני ילדים. כמו כן, 80% מכיתות א' יפתחו בפחות מ-29 ילדים בכיתה. זו גם השנה הראשונה שייפתחו בעיר גנים ובתי ספר בשיטת הלימוד המונטסורי, ששם במרכז את עצמאות התלמיד, מהלך אותו הובלתי בשיתוף הורים, מנהל החינוך ומשרד החינוך".

מחאת ההורים. צילום פרטי
מחאת ההורים. צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות