דף הבית / חדשות העיר ראשי / נמשך המאבק למניעת סגירתו של המרכז הגריאטרי "מלבן"

נמשך המאבק למניעת סגירתו של המרכז הגריאטרי "מלבן"

פגישה בלשכתו של ראש העיר, רז קינסטליך, בה נכחו יו"ר מרחב ראשל"צ בהסתדרות, ראש האגף לאיגוד מקצועי במרחב, דוד ראובן, יו"ר ועד העובדים במרכז הגריאטרי עוזי חוב ונציגות ועד האחיות במקום
צילום: פרטי

ביום שני השבוע התקיימה פגישה בלשכתו של ראש העיר, רז קינסטליך, בה נכחו יו"ר מרחב ראשל"צ בהסתדרות, ראש האגף לאיגוד מקצועי במרחב, דוד ראובן, יו"ר ועד העובדים במרכז הגריאטרי עוזי חוב ונציגות ועד האחיות במקום. במהלך הפגישה שמעו הנוכחים מראש העיר התחייבות ברורה לפיה לעירייה אין כוונה לסגור את המקום בשל שיקולים נדל"ניים. לדבריו של מזרחי ראש העיר הבהיר להם: ״אין לעירייה כוונות לסגור את המקום, גם לא תוכניות פיתוח נדל"ניות. אדרבא, אני מזמין את משרד הבריאות למלא את 280 המיטות הריקות הפנויות כבר היום".

מזרחי אמר ל"גל גפן": "שאבנו עידוד מדברי ראש העיר ואנחנו מאמינים לו, אנחנו כרגע ממשיכים בסכסוך עבודה והוא בתוקף נועד למנוע מההנהלה לעשות כל צעד שיפר את הסטטוס קוו העובדים הונחו שלא לשתף ]פעולה עם כל פעולה שמשנה את המצב. נעשה הכל כדי להבטיח את עתידם של העובדים וכתוצאה מכך את המשך פעילות המקום לקשישים. בינתיים מי ששומר שלא יניידו את המטופלים הם העובדים בראשות עוזי יו״ר הועד המבצעים ההוראות בצורה מושלמת. הבהרנו להם כי אין לשתף פעולה עם ההנהלה בנושאים שהם חלק מסכסוך העבודה עליו הכרזנו".

בתוך כך, חבר מועצת העיר אייל מושיוב, העביר שאילתה והצעה לסדר לראש העיר בנושא בה ציין: "הובא לידיעתי ידיעה מעציבה ומקוממת שמשרד הבריאות מעוניין ופועל לסגירת המרכז הגריאטרי "מלבן" וזאת בקרוב מאד, תוך חודשיים ופיזור המטופלים למרכזים אחרים. האם ידוע לך שמשרד הבריאות מעוניין וכפי הנראה פועל לסגור את בית החולים הגריאטרי  מלבן? אם כן מה דעתך בנדון? איך ניתן להמשיך את פעילות בית החולים? מדובר באנשים חסרי אונים, זקנים ומסכנים.

לדעתי חייבים להתנגד לסגירת המקום ובמיוחד כבני אדם אנושיים ורגישים".

מושיוב מציע: "לדרוש ממשרד הבריאות להמשיך להפעילו למען הזקנים המטופלים במקום, ובעתיד (לפי ההסכם עם משרד הבריאות) לקחת את המקום בחזרה לרשותינו ושהעירייה תקים שם מרכז "גריאטרי" כולל בית הורים מכובד ומפואר לתושבי העיר, גם עסק כלכלי וגם נותן שירות סיעודי לתושבים שיזדקקו לכך".

 

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "משרד הבריאות פנה במספר הצעות לעירית ראשון לציון על מנת להשאיר את המוסד פעיל, גם בשטח מצומצם יותר. לצערנו, עירית ראשון סירבה והעמידה דרישות תקציביות ואחרות בלתי סבירות. סגן שר הבריאות והמנכ"ל הנחו לפתוח יותר מחלקות חלופיות בבתי החולים האחרים באזור".

כתב: רונן דמארי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות