דף הבית / חדשות העיר ראשי / מצטייני ראש השנה

מצטייני ראש השנה

רונן דמארי

 

רס"ן רונית טל, משרתת כרמ"ד תו"ב (תכנון ובקרה)

רונית בת 46, אמא לשלושה ילדים, הבכור, יובל, עתודאי להנדסת כימיה, האמצעית, נועם, בכיתה י"א והצעירה, עמית, בת 10. רונית נולדה בעיר תל אביב, עברה עם משפחתה בגיל 14 לקנדה למשך שש שנים שם סיימה תיכון ועלתה במיוחד להתגייס לצה"ל. כיום מתגוררת בראשון לציון. מתחביבה- בעיקר לבלות עם חברים, להיות בסביבת אנשים ולצחוק.

רונית התגייסה לפיקוד העורף ולאחר 4 חודשים יצאה לקורס קצינים. לאחר הקורס שירתה כקצינה בפו"ם ומשם עברה לחה"א לקצינת שפ"י לאג"ד 168 (הגנ"א). בנוסף הייתה קצינת ניהול בשט"ל 121, משם עברה לתפקיד ביחידת יהב- (יחידת יא"א 22 של היום) , קמ"ד מחלקת פרט ואז השתחררה. כעבור שנתיים חזרה לשירות צבאי כקמ"ט רלצ"ד. רונית הייתה האישה הראשונה ששירתה כקמ"ט רלצ"ד.

לאחר תפקיד זה עברה לסגל של הטכני וכיום רמ"ד במחלקת תאו"ם. רונית נמצאת בצבא 25 שנה. רונית אחראית על כוח תכנון כוח אדם במחלקה, אירועים גדולים של המערך הטכני, מנהלת תוכנית עבודה של מחלקת תאום מא'-ת'.
רונית מספרת שהיא קמה כל יום לעבודה עם אותן האנרגיות שהיו לה כאשר הייתה קצינה צעירה. מרגישה שחיל האוויר בנשמה שלה. רונית מאמינה שיש למבוגרים המון מה לתת מהניסיון לדור הצעיר אבל בסוף חשוב לתת ביטוי לחיילים ולחנוך את הדור הצעיר. חשוב לה לתת מקום לכולם והיא מציינת שהיא לומדת כל יום מהדור הצעיר. לרונית חשוב להעביר שלא משנה איזה קשיים אדם עובר בחיים, תמיד המסירות והלויאליות עמדה לנגד עיניה ומתוך האהבה לעבודה ולחה"א היא פעלה.

רס"ן רונית טל
רס"ן רונית טל. צילום: דובר צה"ל

 

רס"ן גלי אלנקרי, משרתת כראש מדור משאבים ומודלים בחיל האוויר

רסן גלי אלנקרי, בת 40, נשואה ליונתן העוסק בתחום השיווק ואמא לשני ילדים- אייל בן 11 ומיקה בת 7. במסגרת תפקידה, גלי היא ראש מדור משאבים ומודלים- עוסקת בעולם הסגל של חיל האוויר בכמה היבטים- ניהול וחלוקת המשאבים המיועדים לתמרוץ משרתי הקבע בחיל, כדוגמת תוכניות שירות, מענקים, תכניות לימודים, פרויקטים בנושא לימודים ועוד. רס"ן אנקרי מתעסקת גם במלגות ללימודים, משלחות עדים במדים לפולין, הובלת תהליכים מרכזיים כגון הערכת מצב הנשים וניתוח משמעויות מודל הקבע על חיל האוויר וגיבוש תהליכים סגליים רלוונטיים. אנקרי מספרת כי היא מרוצה מאוד מהתפקיד. מאוד אוהבת את מה שהיא עושה, תפקיד עם השפעה רחבה מאוד על אנשי הסגל בחיל האוויר. היא מרגישה שהיא תורמת תרומה משמעותית ומגיעה עם חיוך והמון חדוות עשייה בכל בוקר.
כמו כן, גלי בוגרת תואר ראשון במדעי החברה מאוניברסיטת בר אילן.
שירתה בתפקידים רבים במערך המנהלה של חיל האוויר, היא מספרת שזו זכות לשרת במערך המנהלה ולטפל באנשים ומרגישה גאווה מאוד גדולה להשתייך לחיל מוביל ואיכותי, וגאווה גדולה עוד יותר להיות מוכרת כמצטיינת מח"א.
החוויות המשמעותיות משירותה הן בעיתות חירום. הייתה בשירות גם בלבנון השנייה וגם במבצע צוק איתן ועמוד ענן ובשני המבצעים האחרונים שירתה כמפקדת גף כוח אדם בכנף 1 שהיה בשיא הלחימה- "היה מאוד מרשים לראות את המעבר משגרה לחירום ולהיות חלק משמעותי במאמץ הכולל ובכל התמיכה המנהלתית בשעת חירום".

גלי אלנקרי. צילום: דובר צה"ל
גלי אלנקרי. צילום: דובר צה"ל

 

סמ"ר נ', מש"ק מודיעין בחטיבה הצפונית

נ' התגייס במרץ 2017 לקרקל. הוא מגיע ממשפחה דתית של  עשרה אחים. "היה לי חשוב להתגייס כדי לתרום למדינה וגם כי זו חוויה של פעם בחיים", הוא אומר.  סיים את ההכשרה ותפס קו במצריים במשך ארבעה חודשים. משם עבר למוצב נחל עוז בתור נהג קו, "רציתי קצת יותר עניין, יותר מבצעיות", הוא אומר. לאחר מכן עבר להיות נהג במחלקת המודיעין של החטיבה הצפונית של אוגדת עזה, אך מאחר והרגיש חוסר מיצוי דיבר עם המפקד שלו (קצין המודיעין החטיבתי), והוחלט שיעבור הכשרה ויהפוך למש"ק מודיעין. כיוון שבשלב זה, ביצע כבר הרבה משירותו, הוחלט כי במקום לעבור קורס, ייחפף נ' וילמד את תפקידו בחטיבה עצמה. ״זו חוויה מספקת", הוא מספר, "אני מרגיש שאני מועיל עבור המערכת, מרגיש משמעות. האנשים כאן איכותיים, יש עם מי לדבר ולהתייעץ. התפקיד הזה פתח אותי לעובדה שצה"ל הרבה יותר גדול ממה שאפשר לראות בתור לוחם ויש הרבה אנשים שעומדים מאחורי הלוחמים, זו מערכת עצומה.  "קמ״ן החטיבה הוא דמות משמעותית עבורי", נ' מספר, "יש כאן התחשבות ברצונות שלי, ובדעות". "הבן אדם שהיה הכי משמעותי עבורי היה החופף של, רב"ט נ'. כשהחלטתי שאני רוצה להגיע לחולייה שלו הוא השקיע בי המון, לא זלזל ולא נתן לי את 'העבודות השחורות', השקיע בי שעות על גבי שעות". נ' נבחר לקבל הצטיינות ממפקד החטיבה הצפונית בטקס שנערך בחטיבה לכבוד ראש השנה, ועל כך הוא מספר: "אני מרגיש שמעריכים את מה שאני עושה, מרגשת אותי העובדה שהמפקד שלי נתן דוחף אותי קדימה- לקבל הצטיינות, להמשיך בתפקיד בשירות קבע ובכלל. כולם מסביב בבית היו מבסוטים, הם לא רגילים שאני לוקח חלק משמעותי בשירות הצבאי שלי. גם באגף שמחו בשבילי. הטקס  היה מרגש מאוד, לא שמתי לב בכלל למה שקורה סביבי״. החופף שלו לתפקיד, רב"ט נ' , נבחר גם הוא לקבל את אות ההצטיינות בטקס.

סמר נ'. צילום: דובר צה"ל

 

סגן ירין וייצמן, בן 21, ע. קצין קשר חטיבתי

ירין התגייס למסלול ייעודי לצקונה של קציני קשר גדודים, שימש כסגן קשר"ג ולאחר מכן כקשר"ג בגדודים בחטיבה. הוא צפוי לסיים את תפקידו בקרוב.
הוא אוהב להכין עבודות נגרות, שאת חלקן מוכר בחנות של אביו אשר בעל חנות רהיטים, ובעיקר מספר כי הוא אוהב להיות עם המשפחה שלו, שמבחינתו היא הדבר היקר לו ביותר.

 

סגן ירין ויצמן. צילום: דובר צה"ל
סגן ירין ויצמן. צילום: דובר צה"ל

 

סגן רז אשכנזי, בת 20  

למדה בתיכון מקיף יב המעיין והגבירה ביולוגיה וכימיה. "עשיתי קורס ייעודי לקצונה מבצעית בחיל התקשוב , מסלול של שנה ו-4 חודשים במהלכם שירתתי בחטיבה 900 כפיר וקורס קצינים". על השירות מספרת כי "האמת שהשירות היה כמו רכבת הרים , אין סוף חוויות מהקורס יסוד שעשינו כ- 15 בנות עד לשירות בחטיבה לוחמת , והתפקיד הלא צפוי היום ביחידה . כל יום הוא חוויה שונה" . רגע משמעותי בשבילה הוא סיום קורס הקצינים. היא מספרת גם על קשיים עליהם התגברה "המעבר בין כל הקורסים והיחידות בתקופת זמן יחסית קצרה הייתה לא פשוטה , כל כמה חודשים התחלה חדשה , אנשים חדשים ואתגרים חדשים". על ההצטיינות אמרה כי "זו בעיקר זכות , תחושת גאווה והרבה סיפוק עצמי , כיף לדעת שיש מי שמעריך את העבודה הקשה" .

סגן רז אשכנזי. צילום: דובר צה"ל
סגן רז אשכנזי. צילום: דובר צה"ל

 

רב״ט עמית חדד, מצטיינת מח״ט 300

עמית חדד, תושבת ראשון לציון הינה אחת ממצטייני מח״ט 300, אל״ם רועי לוי לראש השנה. עמית הינה בת 19, ומשרתת בחטיבה כמנהלת רשת מחשוב. במסגרת תפקידה, היא אחראית על התקינות של הכלים העובדים על רשת אלחוטית- מכשירים משדרי מיקום, מחשבים סודיים ועוד.

עמית שירתה בתפקיד במהלך מבצע ״מגן צפוני״ וכמו כן באירועי בהסלמה האחרונה בתחילת ספטמבר. עמית אומרת על העובדה שלקחה חלק באירועים כי הרגישה משמעותית וחיונית בחטיבה, ״הייתי חלק מהמאמץ הכולל של כוחותינו, מנהלי רשת המחשוב, אחראים על דרכי הקשר״. על ההצטיינות ממפקד החטיבה, מספרת כי מאוד שמחה ומלאת גאווה, ״ מאוד שמחה שקיבלתי את הזכות להיות ממצטייני מפקד החטיבה, ההצטיינות מראה לי הרצון שלי הביא אותי לידי הצלחה״ ציינה.

רב"ט עמית חדד
רב"ט עמית חדד. צילום: דובר צה"ל

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות