דף הבית / חדשות העיר ראשי / מפגע האופניים החשמליים: קשישים בעיר חוששים מנהגים פרועים, ומבקשים יותר אכיפה

מפגע האופניים החשמליים: קשישים בעיר חוששים מנהגים פרועים, ומבקשים יותר אכיפה

אופניים חשמליים אילוסטרציה
אופניים חשמליים אילוסטרציה

קשישים בראשון לציון מבקשים כי החברה לביטחון תגביר את האכיפה על רוכבי אופניים חשמליים הנוסעים בפראות ולעיתים קרובות אף עולים על המדרכות ומסכנים אותם. לטענתם, מדובר בסכנה ממשית לבריאותם של הולכי הרגל ועל החברה לפעול בעניין זה בהקדם האפשרי.

תושב העיר (86) עדיין מתאושש בימים אלו מפגיעת אופניים חשמליים לפני כחודשיים. במקרה שלו הרוכב אפילו לא עצר על מנת לבדוק מה מצבו ולהציע עזרה אלא פשוט המשיך בנסיעה כאילו לא אירע דבר.

השבוע סיפר התושב ל"גל גפן": "יש בעיה קשה של חוסר אכיפה בעניין האופניים החשמליים, הם נוסעים איפה שהם רוצים – על הכביש ועל המדרכה, הרבה פעמים הרוכבים בלי קסדות והם נוסעים שניים יחד. אני סובל כבר חודשיים מכאבי תופת בעקבות פגיעה של אופניים חשמליים".

ספר כיצד התרחשה התאונה

"מה שקרה זה שאני עמדתי בתחנת אוטובוס ברחוב ז'בוטינסקי והמתנתי לאוטובוס ראיתי את האוטובוס מתקרב והתקדמתי לכיוון שפת המדרכה ולפתע הגיעו מאחוריי אופניים חשמליים שנתנו לי מכה והעיפו אותי לרצפה. אנשים שהיו בסביבה הספיקו להרים אותי וכששאלתי איפה הבחור שפגע בי הם אמרו לי שהוא פשוט המשיך לנסוע. את המכה לא מרגישים במקום אבל היום קשה לי לשבת על עצם הזנב, אני לא יכול לשבת כמו שצריך אני יושב על הצד".

מה היית רוצה שתעשה החברה לביטחון?

"אני מבקש מראש העיר ומכל הנוגעים בדבר שימצאו פתרון לנושא הזה לא ייתכן שבמדינה מתוקנת בשנת 2019 תהיה הפקרות כזו. אני זוכר שכשאני הגעתי לראשון לציון לפני 65 שנה לעירייה היו רישיונות לאופניים שזיהו את מספר האופניים היום אי אפשר לזהות כלום. בנוסף לזה, לא נתנו רישיון לאופניים אם לא בדקו שיש לרוכב צפצפה ובלמים תקינים. היום זו הפקרות כל אחד יוצא איך שהוא רוצה אני מפחד ללכת על המדרכה, אני אתחיל ללכת על הכביש יותר בטוח. בנוסף פעם היו משלמים אגרה סמוך לרישיון אז מבחינתי שייקחו אגרה ופקחים מיוחדים לנושא הזה אם לעירייה אין כסף שתגבה כמו שגבו בשנות השישים מכל רוכב אופניים שתי לירות עבור בדיקה ורישיון שימשיכו לעשות את זה כי היום זה הרבה יותר מסוכן ממה שהיה פעם. אני מקבל מכה כזו אני כבר חודשיים לא ישן בלילה למה זה מגיע לי כשאני הולך על המדרכה לתומי? בסך הכל עמדתי בתחנה כדי לעלות לאוטובוס אם זה לא בטוח אז איפה נהיה בטוחים? באוויר?".

קשיש אחר הוסיף: "אנחנו מרגישים מופקרים, מאחר ורבים מהקשישים הם כבדי שמיעה אז הרבה פעמים אנחנו לא שומעים את האופניים ממש עד לרגע שבו הם קרובים אלינו. ממש לאחרונה ראיתי שניים שכמעט נדרסו לא יכול להיות שתושבים יפחדו לטייל ברחובות, אני מצפה מהעירייה לפעול בנושא הזה ולדאוג גם לתושבים המבוגרים שלה".

 

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "ראשון לציון נחשבת למובילה בתחום אכיפת האופניים החשמליים בישראל. החברה לביטחון מבצעת אכיפה מוגברת נגד אלה הרוכבים בניגוד לחוק ומקיימת מבצעים מיוחדים מידי מספר חודשים.  מטה הבטיחות בדרכים של העירייה מקיים הרצאות, סימולטורים לרוכבים וסדנאות בנושא לאורך כל השנה עם דגש על פעילויות חינוכיות בקרב תלמידי התיכון יחד עם המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). חשוב לציין שהמחוקק, קרי המדינה, מגביל את הפקחים ביכולת האכיפה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות