דף הבית / חדשות העיר ראשי / לראשונה: מונה יועץ ראש העירייה לקידום קהילת יוצאי אתיופיה

לראשונה: מונה יועץ ראש העירייה לקידום קהילת יוצאי אתיופיה

רונן דמארי

 

ראש העירייה, רז קינסטליך, הודיע אתמול על מינוי מארשט סלילך (29) לתפקיד יועץ ראש העירייה לקידום קהילת יוצאי אתיופיה. אין מדובר בתפקיד ייצוגי בלבד כי אם מעשי לכל דבר "לא הייתי מקבל את התפקיד בשביל התואר" מסביר סלילך את המינוי בהתנדבות ומוסיף "התחברתי למטרות ולחזון של ראש העירייה שנכון ופתוח לקדם את הנושאים של הקהילה".

 

מארשט, תושב שכונת רמת אליהו, נשוי +2, ניהל בעבר במשך שש שנים את יחידת הילדים והנוער במתנ"ס רמת אליהו. בבחירות המקומיות האחרונות הוא התמודד כמספר 2 בסיעת "אחדות" עם טל נאור וכיום מנהל את תחום נוער וצעירים בעיריית פתח תקווה לצד סיום התואר השני במדיניות ציבורית וממשל באוניברסיטת בר אילן. מארשט מעורה היטב בקהילה בעיר ומבחינתו זו זכות ואחריות גדולה להוביל את התחום ולייצג את הקהילה בעיר מול הרשות. "אני חי קהילה ומחובר אליה. זה משהו בדמי, שורשי ובתוך תוכי". מארשט יהיה אמון לקידום וחיזוק הקהילה במגוון תחומי התרבות, החינוך, הספורט והנוער ועוד. נוסיף עוד כי במסגרת תפקידו הוא מונה גם למ"מ יו"ר ועדת זכויות הנוער והצעירים בראשון לציון.

 

מבחינת ראש העירייה, רז קינסטליך, המינוי הוא גם מסר לקהילה שדלתו פתוחה בפניהם לכל עניין.

"ראש העירייה פתוח ונכון לקדם את הנושאים של הקהילה האתיופית, זה לא מובן מאליו" מסביר מארשט "ראשון לציון תהיה הפנים של החברה הישראלית לערים אחרות, הדוגמא הכי טובה  לשילוב הקהילה וקידום הצרכים שלה".

 

מארשט עודכן לגבי הקורס החדש שנפתח במרכז הצעירים בעיר ללימוד השפה האמהרית ואמר: "זה מדהים בעיניי, אלו התהליכים שאני מדבר עליהם, יוזמה מבורכת". כזכור מדובר בפיילוט בן עשרה מפגשים ללימוד השפה האמהרית המיועד לצעירים מעל גיל 18 שמעוניינים ללמוד את השפה, בין אם זה בני העדה הצעירים שמעוניינים לתקשר בצורה טובה יותר עם בני משפחתם המבוגרים או אחרים המעוניינים ללמוד את השפה לצרכים אישיים או צרכי עבודה.

 

הקורס מתקיים בשיתוף מרכז צעירים ראשון לציון, מנהל קהילה, אגף נוער וצעירים, האגף לטיפול וקידום נוער וצעירים, הג'וינט- אשלים, ומשרד הרווחה. את הקורס יעביר מורה מוסמך, בן העדה האתיופית, ובמסגרתו ילמדו המשתתפים מילים חשובות שיאפשרו בהמשך תקשורת בסיסית, מילות קישור ואותיות שהדגש הינו על השפה האמהרית המדוברת. "הצורך בפתיחת קורס מסוג זה הגיע מהצעירים עצמם" מספרת שירי דלל, רכזת תוכנית "בשבילי" במרכז הצעירים ומוסיפה "המחזור הנוכחי כבר מלא, אך ניתן כבר עכשיו להירשם למחזורים הבאים".

 

רז ומארשט עם כתב המינוי
רז ומארשט עם כתב המינוי. צילום: באדיבות דוברות עיריית ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות