דף הבית / חדשות העיר ראשי / כמה דוחות חילקו פקחי עיריית ראשון לציון לנהגים שחונים שלא כחוק בחניות נכים בחמש השנים האחרונות?

כמה דוחות חילקו פקחי עיריית ראשון לציון לנהגים שחונים שלא כחוק בחניות נכים בחמש השנים האחרונות?

אילוסטרציה

ביום שלישי השבוע צוין ברחבי העולם היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות. בישראל 2019 עדיין מתרחשים מצבים בהם חניית נכים נתפסת על ידי אדם שאינו נכה ובעלי התווים מוצאים עצמם מתמודדים עם תנאי דרך שלעתים בלתי אפשריים עבורם, דורשים מהם מאמצים גדולים ובעיקר מסכנים את חייהם. מקום החניה השמור לנכה, נמצא בסמוך למדרכה והוא עונה על הצורך לאפשר לאדם עם צרכים מיוחדים להגיע ולעלות אליה בצורה מהירה ובטוחה ככל האפשר. במקרים רבים המדרכה תהיה בעלת הנמכה וכך יתאפשר לנהג לעלות אליה עם כיסא הגלגלים בקלות.

בעמותת אור ירוק ביקשו בחודש מאי 2019 לדעת כמה דוחות רשמו פקחי עיריית ראשון לציון לנהגים שחנו באופן לא חוקי בחניית נכים בין השנים 2013 ל-2018 (זאת בהמשך לבקשה ששלחו בחודש ספטמבר 2018). העמותה שלחה בקשה על פי כדי להבין האם עבירה חמורה זו נאכפת ובאיזה קנה מידה.

מעיריית ראשון לציון נמסר במענה לפניית עמותת אור ירוק כי בין השנים 2013-2018 חילקה העירייה 9,525 דוחות בגין חניה שלא כחוק בחניית נכים: בשנת 2013 נרשמו 1,583 דוחות, בשנת 2014 נרשמו 1,666 דוחות, בשנת 2015 נרשמו 1,829 דוחות, בשנת 2016 נרשמו 1,701 דוחות, בשנת 2017 נרשמו 1,333 דוחות ובשנת 2018 נרשמו 1,413 דוחות. בסך הכל נרשמו 9,525 דוחות לנהגים שחנו בחניות נכים ברחבי העיר.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק התייחס לנתונים ומסר: "קשה להאמין שישנם עדיין נהגים החונים שלא כחוק בחניית נכים, תופסים מקום חניה של אדם עם צרכים מיוחדים ומסכנים אותו. גם בלי שיתפסו להם את מקום החניה, במקרים רבים, נהג שתופס מקום חניה של נכה מקשה עליו עוד יותר את שגרת יומו ולמעשה מונע ממנו ביצוע פעולות פשוטות ויומיומיות כמו ללכת לקניון, לבנק או לבית קפה. המשטרה והרשויות המקומיות חייבות להגביר את האכיפה כלפי נהגים שחונים במקום חניה השמור לאדם עם צרכים מיוחדים ".

כתב: רונן דמארי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות