דף הבית / חדשות העיר ראשי / "כל הקייטנות העירוניות יהיו פתוחות לילדים עם צרכים מיוחדים"

"כל הקייטנות העירוניות יהיו פתוחות לילדים עם צרכים מיוחדים"

רונן דמארי

 

כל הילדים עם צרכים מיוחדים יוכלו לבחור לאיזו קייטנה הם רוצים להירשם. עיריית ראשון לציון, בראשות רז קינסטליך, שמה לה למטרה לקדם תפיסת עולם מכבדת וחותרת לשוויון הזדמנויות לכל. במסגרת זו החליטה העירייה לאפשר את שילובם של ילדים עם צרכים מיוחדים בקייטנות עירוניות תוך דאגה להנגשות והתאמות נדרשות.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "נקודת המוצא שלנו היא לאפשר לילדים עם מוגבלויות ליהנות מאותן חוויות שנהנים כל הילדים. אני אעודד ואברך כל יוזמה שמעניקה הזדמנות לכולם ומעודדת שילוב השונה".

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הרווחה, מוטי עג'מי, שמוביל ויזם את הנושא אמר: "מהיום, כל הילדים יוכלו לבחור קייטנה על פי רצונם. כל בקשה שתתקבל, תיבדק ואנו נעשה את כל המאמצים כדי לפעול להנגשת הקייטנה המבוקשת. אני גאה להחזיק את תיק הרווחה בעיר שמחבקת את כל תושביה ונותנת לכל אחד מענה על פי צרכו".

למהלך זה שותפים מחזיקת תיק החינוך המיוחד, חברת המועצה ד"ר הדס הכהן, מנהלת לשכת שיקום נכויות, ליאת עברי ונציגים מחטיבת הצעירים בחברה העירונית, לשכת שיקום נכויות, מחלקת חינוך מיוחד ונציגות הורים לילדים עם צרכים מיוחדים.

יש לציין כי זהו הוא חלק מהמדיניות של העירייה להנגיש את המרחב הציבורי ואת השירותים עצמם עבור אנשים עם מוגבלויות, בין היתר הונגשו הטקסים העירוניים, אירועי תרבות וישיבות המועצה לחרשים וכבדי שמיעה, אתר העירייה עבר הנגשה עבור אנשים עם מוגבלות וכלל נותני השירותים בעירייה עברו סדנאות של "נגישות ישראל" להיכרות עם עולם המוגבלות והנגשת השירות. בעונת הקיץ מקיימת העירייה את פרויקט "אבטיח על גלגלים" במסגרתו המצילים בחוף הים, בסיוע בני נוער מתנדבים, מסייעים לאנשים עם מוגבלות להיכנס למים.

בנוסף, פועלת בעיר תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו"- לילדים עם ובלי צרכים מיוחדים בהפעלה משותפת של לשכת שיקום נכויות ברווחה ואגף הנוער והצעירים.

לפרטים נוספים- ניתן לפנות ישירות למוקד הרישום של החברה העירונית בטלפון: 03-9499966 ולציין את ההנגשות הנדרשות.

 

מתנדבים עם מוגבלויות מתנדבים בשירות הווטרינרי.  צילום: עידן גרוס
מתנדבים עם מוגבלויות מתנדבים בשירות הווטרינרי.  צילום: עידן גרוס
אבטיח על גלגלים- צילום: אבי קקון
אבטיח על גלגלים- צילום: אבי קקון

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות