דף הבית / חדשות העיר ראשי / "כולם צריכים ליהנות מהים בצורה שווה ובלי להרגיש יוצאים מן הכלל"

"כולם צריכים ליהנות מהים בצורה שווה ובלי להרגיש יוצאים מן הכלל"

רונן דמארי

יום שני השבוע, חוף תל יונה בראשון לציון היה הומה אדם עם מוסיקה, ריקודים ואבטיחים. מיזם "אבטיח על גלגלים" יצא לדרך  ומטרתו להנגיש את הים לאנשים עם מוגבלות.

המיזם נולד בעיריית ראשון לציון בעקבות מפגש משותף שנעשה עם הורים לילדים עם מוגבלות. אנשי המקצוע בעירייה שמעו את הצרכים ופיתחו את השירות בהתאם.

המצילים ובני נוער, שהוכשרו כעוזרי מציל, סייעו לצעירים ומבוגרים להיכנס לים באמצעות כסאות גלגלים ייעודיים עם גלגלי בלון המאפשרים הגעה נוחה למים. "עם הנגשה נגיע יותר לים" אמרה בפשטות מירי משיח, תושבת העיר ואם לבן עם מוגבלות "כולם צריכים ליהנות מהים בצורה שווה ובלי להרגיש יוצאים מן הכלל".

ראש העירייה, רז קינסטליך, השתתף באירוע ואמר: "התפקיד שלנו הוא לאפשר לתושבים עם מוגבלות וצרכים מיוחדים ליהנות מאותם שירותים כמו כל התושבים. המיזם הזה מרגש אותי במיוחד, לראות את האושר על פניהם, שווה את הכל".

המסיבה נערכת בהובלת מינהל קהילה- אגף נוער וצעירים, לשכת שיקום נכויות במינהל הרווחה, אגף חופים ואגמים, עמיתי "דילר", בני נוער מעמותת "כנפיים של קרמבו" וכמובן מרכז הנוער ותנועה ותחום ימי "רעם הגלים" שמהם מגיעים בני הנוער.

במקביל פעל אגף חופים ואגמים לשפר ולרענן הנחיות להנגשת החוף עבור אנשים עם נכות. הסככה המונגשת נצבעה בצבע כחול ובמקום הוצב תמרור הנכה, הותקן דק פריק שמגיע עד קו המים ונרכשו שתי כסאות גלגלים חדשים ייעודיים עם גלגלי בלון המאפשרים הגעה נוחה למים. בנוסף, רועננו ההנחיות והוגברה האכיפה על כניסה לחניית הנכים עם תו נכה רק כאשר האדם עם הנכות נמצא ברכב. כמו כן הוצבו שלטים מונגשים- המציינים את הימצאות עגלות ההנגשה הימית לרווחת ציבור אנשים עם נכות.

המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק חופים ואגמים, עידן מזרחי, אמר: "אני שמח לקחת חלק באירועים כאלו. דאגנו להנגשה עד המים מסוכות המציל ויחד עם המצילים המדהימים שלנו נאפשר לילדים ליהנות במים. הלב שלי מתפוצץ מאושר כשהעיניים של הילדים נוצצות משמחה".

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הרווחה, מוטי עג'מי: "כחלק מתפיסת העולם שלנו בראשון לציון ובמינהל הרווחה- אנו פועלים להנגשת השירותים שלנו ולהנגשת המרחב הציבורי- לאוכלוסיות עם מוגבלות. כל תושב באשר הוא, צריך ליהנות ממגוון ואיכות השירותים העירוניים שיש לעיר להציע.

פיתוח ההנגשה הפיסית והאנושית בחוף הים , היא רק דוגמא אחת להנגשה העירונית והיא משקפת את תפיסת העולם הציבורית והמקצועית שלנו בנושא.

מחזיק תיק נוער והצעירים, חבר המועצה איתי מתיתיהו, אמר: "לפני שנתיים חגגנו בהתרגשות גדולה את השקת חוף הנכים המשודרג לרווחת ציבור העיר ראשון לציון. אין זה מספיק שיהיה רק שביל מותאם ומונגש וחניית נכים זמינה , אלא מכלול צרכים פיזיים ואנושיים שצריך האדם כדי ליהנות מאווירת הים החוף והגלים, מוסיקה, חברה , והיכולת הפיזית לטבילה במים".

המשנה לראש העירייה ומחזיקת תיק קהילה- אפרת אברמוביץ', הוסיפה: "המיזם הוא חלק הוא מתוכנית עיר ידידותית לילדים ונוער. ראשון לציון  נכנסה לתהליך מקיף  שעיקרו הצבת ילדים ונוער בראש סדר העדיפויות העירוניות והתייחסות לכלל הנושאים על סדר יומה של הרשות מנקודת המבט של טובת הילד והנער".

 

צילום: דוברות עיריית ראשון לציון
צילום: דוברות עיריית ראשון לציון
צילום: דוברות עיריית ראשון לציון
צילום: דוברות עיריית ראשון לציון
צילום: דוברות עיריית ראשון לציון
צילום: דוברות עיריית ראשון לציון
צילום: דוברות עיריית ראשון לציון
צילום: דוברות עיריית ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות