דף הבית / חדשות העיר ראשי / יש אישור: ועדת התכנון ובנייה אישרה את בקשת היתר הבנייה בשכונת נחלת יהודה מערב

יש אישור: ועדת התכנון ובנייה אישרה את בקשת היתר הבנייה בשכונת נחלת יהודה מערב

רונן דמארי

 

פרויקט הבינוי-פינוי-בינוי ברמת אליהו זכה לאחרונה להתקדמות משמעותית מועדת תכנון ובנייה. הועדה אישרה את בקשת היתר הבנייה של חברת "אשדר" בשכונת נחלת יהודה מערב. חברת "אשדר" זכתה במכרז של  רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, ועיריית ראשון לציון, באמצעות מנהלת פינוי בינוי רמת אליהו,  לבניית 2 בניינים הכוללים כ-200 יחידות דיור בנחלת יהודה מערב, במסגרת קידום פרויקט הבינוי פינוי בינוי ברמת אליהו.

 

הבנייה בנחלת יהודה מערב תכלול שני בניינים בני 27 קומות כל אחד על קומת קרקע ו-2 קומות מרתף. בתום הבנייה, יעברו לשכונה 61 משפחות הראשונות מרמת אליהו אשר חתומות על הסכם מול המדינה  ומתגוררות בבניינים שי עגנון 11 ו- 15 בשכונת רמת אליהו.

 

המכרז בו זכתה חברת "אשדר" לבניית בנייני מגורים בשכונת נחלת יהודה מערב, הינו המכרז הראשון שיצא לדרך במסלול בינוי-פינוי בינוי של רשות מקרקעי ישראל, בשיתוף עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, ועיריית ראשון לציון. תחילת הבנייה תהווה ציון דרך חשוב בפרויקט הבינוי-פינוי-בינוי כיוון שהוא מסמל את תחילת הבנייה בשכונות המשלימות אליהן יעברו הדיירים הראשונים, אשר בתיהם מיועדים להריסה במסגרת הפרויקט וחתמו על הסכם מול המדינה.

 

מסלול ייחודי זה גובש על ידי  העירייה והמנהלת העירונית יחד עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, בשיתוף עם רשות מקרקעי ישראל והוא מציע את שיטת ה"מפתח תמורת מפתח". על-פי השיטה, המדינה משמשת כיזם,  והרשות להתחדשות עירונית היא זו החותמת על הסכמים מול בעלי הדירות בבניינים המיועדים לפינוי-בינוי, באמצעות המנהלת העירונית אשר הוקמה בלב השכונה ומלווה את התושבים. המטרה בכך היא לדלג על שלב השכירות, ולהכניס את הדיירים ישירות לדירות החדשות, עוד לפני הריסת המבנים הישנים. מסלול זה נועד לפתור בעיות המתעוררות בפרויקטים של התחדשות עירונית בהם קיימים לעתים קשיים בהתארגנות הדיירים, עקב חוסר ודאות וביטחון של בעלי הדירות ביחס לקבלת הנכס החדש, וכן חוסר ודאות של היזם ביחס לזכויות הבנייה ועלויות הפרויקט.

בנוסף, בשבוע שעבר הכריזה  ועדת המכרזים של רשות מקרקעי ישראל על חברת שיכון ובינוי נדל"ן כזוכה במכרז השני במסלול בינוי-פינוי-בינוי של רשות מקרקעי ישראל, שיצא בשיתוף עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, ועיריית ראשון לציון. במסגרת המכרז תבנה חברת שיכון ובינוי נדל"ן 155 יחידות דיור בשכונת נוריות בראשון לציון.

 

מנהלת פינוי בינוי רמת אליהו, פועלת כל העת מול תושבי השכונה בהסברה, ארגון וליווי התושבים בדרך הבטוחה למימוש זכויותיהם, וקידום התוכנית והפרויקט כולו. המנהלת פועלת ללא מטרת רווח ושמה לה למטרה לשפר את איכות החיים של תושבי השכונה עד לתום הפרויקט. עד כה, קיבלה מנהלת בינוי-פינוי-בינוי מלמעלה מ- 1,100 בעלי דירות את כתב ההסכמה, ו-7 בניינים אשר בהם חתמו כבר כל בעלי הדירות על ההסכם מול המדינה משולבים במכרזים הראשונים לבנייה.

 

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון:  "אישור בקשת היתר הבנייה בוועדה הינו בעל חשיבות גדולה מאד עבור פרויקט הבינוי פינוי בינוי ברמת אליהו. העירייה וכל המעורבים בפרויקט עושים ככל שביכולתם על מנת לקדם את התחלות הבנייה ולהבטיח איכות חיים טובה יותר לתושבי השכונה וילדיהם הן בשכונות המשלימות והן לדיירים שיישארו בשכונת רמת אליהו."

 

דודו מנצור, ראש מנהלת פינוי בינוי רמת אליהו: "אנו מברכים על החלטת הוועדה ומחכים בקוצר רוח לתחילת הבנייה בנחלת יהודה מערב. הבנייה בנחלת יהודה מערב הינה הסנונית הראשונה לבנייה בקרקעות המשלימות והצלחתה תמנף את קידום הפרויקט.

רז קינסטליך. צילום גיא קרן
רז קינסטליך. צילום גיא קרן

 

שכונת רמת אליהו. צילום מנהלת פינוי בינוי רמת אליהו
שכונת רמת אליהו. צילום מנהלת פינוי בינוי רמת אליהו

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות