דף הבית / חדשות העיר ראשי / חשבון נפש: "הם בגדו בי"

חשבון נפש: "הם בגדו בי"

רונן דמארי

 

המשנה לראש העיר ראשון לציון, אסף דעבול, נחשב במשך שנים לפה הגדול של הפוליטיקה המקומית. לאיש שתוכו כברו ושאינו חושש להגיש את האמת הכואבת בפרצופו של העומד מולו. כאמור, כאשר הציג את מועמדותו לראשות העיר היה משוכנע שתושבי העיר יעמדו לצדו. אלא שתוצאות האמת הביאו עמן מפח נפש, כאשר סיים במקום האחרון וקיבל רק 4.68 אחוזים מקולות הבוחרים. היו שסברו שעל דעבול לזנוח את המנדט הבודד שקיבל ולהיפרד לשלום מהפוליטיקה המקומית לאור הכישלון הצורב, אולם הוא בחר בסופו של דבר לאסוף את השברים, לבלוע את העלבון ולהמשיך לשרת את הציבור למרות הכל.

בריאיון ל"גל גפן" הוא עושה חשבון נפש ומותח ביקורת חריפה על התושבים שהעדיפו להעניק את קולם למועמדים האחרים: "אנחנו נמצאים כשנה אחרי הבחירות. נכון ששאפתי להיות ראש עיר ואם לא אז לפחות סגן ראש עיר בשכר, אני כבר 35 שנה מתנדב, הייתי ועד שכונה חבר הנהלת מתנ"ס 25 שנה, 21 שנה חבר מועצה – הכל בהתנדבות, מלבד חמש שנים בהן הייתי סגן ראש עיר וממונה על הרווחה בתקופת מאיר ניצן. אין לי תלונות בדרך כלל. אשתי ואני הגענו לאן שחלמנו, הקמנו משפחה לתפארת, יש לנו 12 נכדים ואני מאושר. עם זאת אני 27 שנה עם אותו מספר טלפון וכל תושבי העיר קיבלו אותו הרבה מאוד פעמים, אם זה במכתב, אם זה בגלויה או בברכה, טיפלתי באינספור בעיות שחלקן כלל לא קשורות לעירייה – רק היום טיפלתי במישהו שיש לו בעיה עם המשכנתא וגישרתי בין שני בעלי עסקים, ככה אני עושה לאורך שנות פעילותי בעירייה, לפעמים אני מגיע לבתים כשיש בעיות בין בני זוג, אוכל איתם ארוחת ערב ועושה סולחה בין בני הזוג. ואז מגיעות הבחירות – רשומים אצלי קרוב לעשרת אלפים אנשים שעזרתי להם במהלך השנים. אני לא אומר לכל אחד מהם 'תביא את אשתך, את השכנה ואת החברים', אבל לפחות אתה בעצמך תצביע לי. עד עכשיו עזרתי לך בקטן, מעכשיו אני אוכל לעזור לך בגדול. קיבלתי 3,000 ומשהו קולות וזה לא מתאים אפילו בתור בדיחה".

 

"מסתבר שחלקם הגדול של תושבי ראשון לציון שקרנים וחלקם גזענים. זה לא מתאים. לפי אלו שהגיעו אליי בשנה האחרונה ואמרו לי שהם הצביעו עבורי אני יכול לרוץ לראשות הממשלה"

 

-בערך חודש לפני הבחירות נפגשנו ואתה שפעת ביטחון. לא הסרת את המועמדות שלך עד לרגע האחרון והיית משוכנע שתקבל תוצאה הרבה יותר טובה. מה השתבש?

"למה הרגשתי ככה? היה לי כנראה סקר מוטעה ששילמתי עליו ממיטב כספי והוא היה טעות מיסודו. הראו לי אחוזים הרבה יותר טובים. מצד שני דפקתי בדלתות, במשך חמישה חודשים עליתי במעלית לקומה תשיעית וירדתי ברגל. חלק מהתושבים היו נחמדים מאוד וחלקם פחות, אבל בגדול הייתי מביא בכל יום רשימה של 25-35 אנשים שנותנים לך את הפרטים שלהם, את הטלפון שלהם ואומרים לך שהם תומכים בך".

אסף דעבול. צילום: רונן דמארי

-אז מה, שיקרו לך?

"מסתבר שהציבור בראשון לציון, צר לי להגיד, שיקר אותי. היו הרבה אנשים שאמרו לי 'תשמע אני בוחר בפלוני או באלמוני'. כיבדתי. לחצתי יד ואמרתי תודה רבה. אבל בבחירות אנשים פשוט שיקרו אותי, חלקם אמרו לי בוא תשתה קפה, בוא תאכל אצלי. היו מקרים שאמרו לי למה לא החלפת את שם המשפחה? ממש פגעו בי. זו גזענות לשמה, תשפוט אותי על פי המעשים שלי. אגב, לא עשו את זה רק אנשים מעדות אשכנז, גם תושבים מעדות המזרח שאמרו לי 'תשנה את השם, זה יפגע בך'. אני מגדל ילדים כאן, מעולם לא שפטתי בן אדם לפי עדתו".

 

"אין ספק שעשר השנים שבהן הייתי באופוזיציה פגעו בי. היום אני למד שהציבור רוצה אותך בעשייה. לא רוצים שתילחם בשחיתות. את הציבור לא מעניין מלחמה בשחיתות אנחנו רואים את זה גם בפרשות אחרות"

 

-איך הגבת?

"מצד אחד כעסתי, מצד שני הובכתי ואפשר להבין כי אבא שלי אדם מבוגר והוא גאה בי כשהוא רואה את השם שלי. עשיתי יום ולילה בעיר הזו למען כל פונה. אין תושב שיכול להגיד שהגיע אליי בשעה אחת עשרה בלילה ולא עזרתי לו.

זה הדבר שהכי פוגע, שזה מה שקורה בראשון לציון בשנת 2019. אתה יכול לצחוק על עדות אבל בפועל תשפוט אותי על פי מעשיי".

 

-מה קרה ביום הבחירות עצמו? מתי הבנת שזה לא הולך לכיוון הנכון?

"לא הרגשתי. עדיין האמנתי שהציבור בראשון לציון שעזרתי לו ופגשתי מדי יום יגיע להצביע עבורי. אתה אומר לעצמך 1,500 בתים אמרו לי שהם תומכים בי, תכפיל את זה בכאלו שאומרים לך הבאתי את כל המשפחה. איפה הם? איפה האנשים שלי? הם למעשה בגדו בי".

 

-הגעת להישג מאוד יפה בבחירות של 2008 כשקיבלת ארבעה מנדטים ומאז התחילה דעיכה?

"אני דמוקרט, אני מקבל את התוצאות. בבית אמרו לי – 'תשמע, תפרוש, אנשים שקרנים, אנשים כפויי טובה, אנשים יודעים רק לבקש ולקבל. לא יודעים להחזיר'. אתה אומר לבן אדם שעזרת לו – כשמגיעות הבחירות 'תביא את המשפחה להצביע, אל תהיה פעיל, אל תרוץ, אל תשים שלטים' אז גם את זה לא עושים? הוא בא אליך ומבטיח שהוא יעשה וכשמגיע יום הבחירות פשוט כלום. הכי מכעיס שמאז ועד היום אתה פוגש אנשים שאומרים לך שהצביעו עבורך. יש כאלו שאומרים לך 'הבאתי שכונה שלמה להצביע בשבילך'. אתה אומר לו 'על איזו שכונה שלמה אתה מדבר? אין בניין שלם שהצביע עבורי'. מסתבר שחלקם הגדול של תושבי ראשון לציון שקרנים וחלקם גזענים. זה לא מתאים. לפי אלו שהגיעו אליי בשנה האחרונה ואמרו לי שהם הצביעו עבורי אני יכול לרוץ לראשות הממשלה. אתה לא מאמין. אתה אומר רגע, רגע, עצור, זה אמיתי? נכון לקח לי חודשיים שלושה להתאושש מהשקר מהכעס, מהפגיעה, מזה שאומרים לך לשנות את שם המשפחה. אתה בהלם. אבל העשייה ריפאה את הכאב הזה".

 

-אני חייב לשאול – אם הגעת לסיטואציה כזו שאפילו המשפחה הקרובה שלך אומרת לך בשביל מה אתה צריך את הדברים האלו – למה לא לפרוש?

"אני לא אשקר לך – אני לפעמים אומר לעצמי את אותם דברים. יחד עם זאת העשייה הייתה בתוכי כל החיים, לא תמיד אתה עושה בכדי לקבל. העשייה היא אדירה, כשאני היום פותר בעיה לילד אוטיסט, זה שווה בשבילי מיליון דולר. אני פתחתי לפני 13 שנה גן לילדים אוטיסטים בשכונת רמת אליהו, עד סוף דצמבר נפתח עוד גן. לפני שלוש שנים השגנו תרומה של 200,000 שקלים והשקענו בגן הזה, עשינו אותו ברמה של חמישה כוכבים. בנוסף יש לי חלום שאני רוצה להגשים – פינוי בינוי בשכונת רמת אליהו שהיום יותר מתמיד אני מאמין באמונה שלמה שיחד עם ראש העיר רז קינסטליך נצליח להגשים, לאוכלוסייה שחולמת על כך ונמאס לה מהבטחות".

 

-הרבה יגידו שאתה גם איש עסקים ואתה משקיע בעסק כושל. הציבור לא מוכיח את עצמו ביום הבוחר

"אתה צודק אם הייתי עושה את זה בשביל להרוויח, אבל זה בדמי. כנראה שמדובר במחלה קשה מאוד. קשה לי לסרב לפניות של תושבים. היום היה אצלי תושב שאמר לי שהוא בחר במישהו אחר ומה אתה חושב? אני עזרתי לו. נבחרי ציבור אחרים היו מתחשבנים איתו. אני לא עשיתי את זה למרות שכעסתי על עצמי".

 

-מה דעתך על תדמית הקומבינטור והמאכער שניסו להדביק לך לאורך השנים?

"זה מה שקרה בעשר השנים האחרונות, מסתבר שהציבור לא יודע להעריך אנשים שנלחמים בשחיתות. אין גורם שלא פניתי אליו במאבקים שניהלתי אבל מסתבר שהציבור אוהב אותך בעשייה ולא בביקורת. אין ספק שעשר השנים שבהן הייתי באופוזיציה פגעו בי. היום אני למד שהציבור רוצה אותך בעשייה. לא רוצים שתילחם בשחיתות. את הציבור לא מעניין מלחמה בשחיתות, אנחנו רואים את זה גם בפרשות אחרות. נכון שיש אולי שני אחוזים ששלטון החוק מעניין אותם, את השאר לא מעניין שום דבר. מה יצא לי מזה? איימו על חיי, אני בתביעת דיבה על מאות אלפי שקלים עם יואב יצחק, בתביעה עם ערוץ עשר, אגב בדיון האחרון השופט הציע פשרה שאקבל 70,000 שקלים ולא הסכמתי כי אני רוצה את מלוא הכסף. אין ספק שהכתבות השקריות ורצח האופי פגעו בי, בפרנסה שלי ובמשפחה שלי. ציפיתי שהציבור יידע להעריך את זה, היום אני יודע שאת הציבור נושא השחיתות פשוט לא מעניין".

 

-עשו לך עוול?

"עוול גדול מאוד. אני מתעסק בתיווך נדל"ן, אני משתדל לא לעשות שום פעילות של קרקע בעיר, לעומת זאת עשיתי עסקה של תחנת דלק שעומדת כבר שבע שנים והציגו את זה באופן שגוי. אמרתי לא פעם – כל מי שיפגע בי, אני לא אוותר לו. עלות התביעה שהגשתי עלתה לי 150,000 שקלים. לא כל אחד הולך לבית משפט נגד ערוץ 10, לא כל אחד הולך לבית משפט נגד יואב יצחק. אני עשיתי את זה. אתה עושה דבר כזה כשאתה יודע שאתה צודק במאה אחוז".

 

-אתה מרגיש שלאחר הבחירות התדמית שלך השתנתה?

"היום אומרת לי פקידה בכירה בעירייה – אני מחכה שתגיע, זה תענוג לדבר איתך. ציירו אותי כמפלצת. כמחפש איך להרוג אנשים. מי שעובד איתי צמוד יודע שאני ממש לא כזה. אני נקרא כאן לשכת הסעד של הבניין, כל מי שיש לו בעיה מגיע לכאן. לפני כן מה אמרו להם? 'תיזהרו ממנו, שלא יראה מסמכים'. נכון אני לא אוהב שחיתות אבל זה לא משתלם להיות באופוזיציה".

 

-איך לדעתך ליאל אבן-זהר הצליחה מהאופוזיציה?

"לצערי חלק מהציבור בראשון לציון גזען, גם הסקרים אמרו לי את זה. אם הייתי אסף צבי או אסף ינקלוביץ' הייתי מקבל תוצאה הרבה יותר טובה".

אסף דעבול. צילום: רונן דמארי

-כמה כסף הפסדת עד היום במערכות הבחירות השונות?

"הפסדתי הרבה כסף בגלל הרצון שלי להיות ראש עיר, אני השלמתי עם זה שאני לא יכול להיות ראש עיר בראשון לציון. פרשתי מהסיפור של ראשות העיר. אני נהנה מהעשייה ואני חייב להגיד שאני נהנה מראש העיר הנוכחי".

 

-זקני הפוליטיקה המקומית זוכרים דברים פחות נחמדים שאמרת על רז קינסטליך במהלך השנים. אתה האמנת שיבוא יום ותהיה המשנה שלו?

"לא. זה לא היה תרחיש שיכול להיות הגיוני, אבל אני רוצה להגיד לך שאנחנו עובדים יחד קרוב לשנה. הוא עושה עבודה טובה מאוד, הגיבוי שהוא נותן לי ומה שאני מבקש לציבור, ביקשתי 2.5 מיליון שקלים לטובת הבריכה ו -2.5 מיליון שקלים למגרש הטניס בשכונה וקיבלתי בלי בעיה, עוד מעט הפרויקטים האלו מסתיימים. אני ממלא מקום יו"ר החברה הכלכלית, יו"ר הנהלת המתנ"ס, יו"ר ועדת מכרזים והוא נותן גיבוי מפרגן. ישבתי איתו לאחרונה עם שרת השיכון שהבאתי אותה לכאן, ואני אומר לך הבן אדם בקיא בחומר ודוגרי לא חשבתי ככה. הוא יודע מה הוא מדבר ואני מאמין שהוא יעשה חמש שנים יפות ולאחר מכן עוד קדנציה. אני חושב שהוא יעשה שתי קדנציות ולאחר מכן יילך לכנסת".

 

-היחסים ביניכם היום במקום אחר לחלוטין

"קודם כל אתה רואה שהוא התחיל כילד ונהיה ראש עיר בגיל 40, היריבות בינינו לא הייתה אישית. לא פגעתי במשפחה שלו והוא לא פגע במשפחה שלי, לא היה דם רע. אני רואה איך הוא עובד מול האופוזיציה, נותן להם לדבר, קובע איתם פגישות, הוא באמת פוליטיקאי טוב. עושה עבודה טובה. עשה קמפיין מוצלח ביותר ועובדה, הוא עקף את כולם בסיבוב והשאיר אותם מאחור".

 

-הימרת שהוא יהיה ראש העיר?

"כן, כאשר עשיתי את ההסכם בין כולם, האמנתי שיש לו סיכוי כי הוא היה הכי פרקטי מכולם. הוא עושה עבודה מסוימת ואני שמח שהוא נבחר, כשאני אומר את הדברים האלו אני לפעמים שואל את עצמי אם זה אמיתי, אבל לאור איך שהוא מתנהל איתי, אני באמת מצדיע לו".

 

-מה לגבי השותפות עם ליאל?

"בינתיים זה עובד יפה מאוד כי רז נותן לעבוד. מהבחינה הזו הוא עולה על מאיר ניצן ודב צור, הוא לא נוטר טינה. אני רואה איך הוא עובד עם האופוזיציה, אני אומר לך אני מצדיע לו. אני בעצמי לפעמים לא מחזיק מעמד ומתפרץ. אין לו בעיה לתת כבוד והוא יודע לעבוד עם אנשים".

 

-אתה כעת בקדנציה החמישית שלך במועצת העיר, מה למדת על החיים של משרת ציבור בישראל?

"זה תפקיד כפוי טובה. כנראה שהמשפחה שלי צודקת ואני בחיים לא אהיה פוליטיקאי, אני אומר לאנשים את האמת בפנים ואנשים מסתבר לא אוהבים את זה. נכון שאני פגוע מאוד מאוד מהציבור שרימה אותי ושיקר אותי. אני נתתי לו וחלק ממנו גם גזען ושקרן, ואת זה אני שונא. לימדתי את ילדיי, בחיים אל תשקרו. אני ממשיך לעבוד רק בשביל העשייה. איזה כיף זה כשעכשיו פתחנו בית ספר בשכונת רקפות. אתה יודע איזה כיף העשייה והיצירה, שמישהו יגיד דעבול הזה עשה דברים טובים מאוד. כיף לא נורמלי. זה אני. העשייה היא שמנחמת אותי".

 

-כלומר למרות הכל יש סיכוי שתתמודד גם בבחירות הבאות?

"למועצת העיר כן, לראשות העיר לא. בעצם, גם זה לא בטוח".

 

אסף דעבול. צילום: רונן דמארי

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

2 תגובות

  1. נכון שלא תמכתי בך, לא רק בבחירות האחרונות, אלא לאורך הרבה שנים ובכתבה הזאת נמצאת התשובה….! אתה מאשים את כולם בחוסר הצלחתך, אך אינך לוקח בחשבון את התנהגותך ואת מעשיך, שבמקרים רבים גרמו ל"אנטי" רציני כלפיך.
    הצעתי תתרכז פחות בעצמך….אל תשתמש ב – "אכלו לי….לקחו לי….שתו לי…..עשו לי…" וקח אחריות על מעשיך ובעיקר על מחדליך.

  2. אסף ידידי וחברי מתקופת הילדות אחד שמכיר אותך טוב ויודע שאתה לא צבוע ואומר את הדברים בפנים לטוב ולרע וזה ברור שלא משרת אותך הציבור הוא אינרסטנט והזיכרון שלא קצר מאוד ושוכח מי עוזר לו ומי לא אבל זה החיים אבל . אסף אני מכיר אותך ואני יודע שאתה עושה רק טוב ויש לץ נתינה אין סופית אל תוותר על זה אותך צריכים במועצה אל תרים ידיים אתה רק צריך לעות בדק בית מי באמת החברים שלך . אני מאחל לך עוד הרבה שנים של עשיה והמון בריאות לך ומשפחתך ותמסור דש חם גם לגנט אשתך המקסימה ממני אלי מרדכי שאוהב אותך כול טוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות