דף הבית / חדשות העיר ראשי / חניכי "טסים ומתגאים" פגשו את נשיא המדינה

חניכי "טסים ומתגאים" פגשו את נשיא המדינה

 רונן דמארי

 

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אירח בשבוע שעבר טייסים אזרחיים יוצאי הקהילה האתיופית אשר למדו טיס בפרויקט "טסים ומתגאים" של עמותת "יעלים". במסגרת הפרויקט תלמידים יוצאי העדה האתיופית לומדים את מקצועות התעופה במטרה לקדם אותם ולחזק את ביטחונם האישי וכמו כן, על מנת לפתח בהם את המוטיבציה לשרת בצה"ל ולהמשיך ללימוד מקצועות אקדמיים.

הצעירים שהתרגשו מאד סיפרו לנשיא כיצד לימודי התעופה העשירו אותם ועודדו אותם להגיע להישגים גם בלימודיהם ובכך שינו משמעותית את מסלול חייהם  ואילו המדריכים הרחיבו על הפרויקט, על המטרות ועל ההישגים הרבים אליהם הגיע בשמונה שנות קיומו .   במפגש השתתפו מנכ"ל העמותה איזי כנען, מדריכי העמותה  וחניכי העמותה שסיימו את הכשרתם בקורס הטיס בימים אלו .בין המדריכים שהשתתפו היו: אל"מ דניאל שקי, טייס קרב; סא"ל יהודה ביין, טייס חיל האוויר; סא"ל גידי בן ארצי, טייס חיל האוויר; רס"ן לוי ספיבק, קצין טכני בטייסת קרב. בנוסף נכחו תא"ל צידון (צימל) אריה, שותף להצלחת העמותה, וכן אל"מ ישראל (איזי) כנען, מנהל ויו"ר העמותה בהתנדבות.

בין המשתתפים היה דצ'יו צ'נה שסיפר לנשיא על המפגש הראשון שלו עם איזי כנען, אשר לדבריו שינה את מסלול חייו: "אני ומשפחתי עלינו מאתיופיה ב-2003. שם לא למדנו עברית או קרוא וכתוב. במרכז הקליטה בארץ נכנסתי לבית ספר יסודי ועד התיכון הייתי ילד בעייתי, חסר משמעת ובעיקר חסר מוטיבציה. בכיתה י' נפגשתי לראשונה עם איזי, והוא אמר לי שבשביל לעבור את קורס הטיס ב'יעלים' אצטרך להשלים 5 יחידות פיזיקה, מתמטיקה ומחשבים. חשבתי שהוא צוחק. אבל לאט לאט הבנתי שאיזי סומך עליי לא רק שאעשה בגרות מלאה, אלא שגם אהיה טייס. זו הייתה הפעם הראשונה שמישהו האמין בי. שם הרגשתי שהמוטיבציה שלי השתנתה. התחלתי ללמוד לבגרויות במקביל למבחנים העיוניים לקורס טיס. אחרי מסלול מורכב סיימתי את קורס הטיס ובגרויות במלואן. איזי המשיך ודחף אותי להתקבל לעתודה ולסיים תואר ראשון, כך הגעתי למקום בו אני היום." ד'ציו, בוגר העמותה, משלים היום את לימודי התואר השני שלו  לאחר שסיים בהצלחה תואר ראשון בהנדסת חשמל ומשרת כעתודאי בחיל החימוש בצה"ל.

 

נשיא המדינה, רובי ריבלין אמר למשתתפים במפגש: "בימים אלו משנוצרה תחושת פילוג בקרב האוכלוסיות, אתם מציגים תוכנית של חיבור ושל תקווה. הנחישות לשבור את "תקרת הזכוכית" ולהוות דוגמה לבני נוער אחרים מהקהילה האתיופית מעוררת השראה רבה."

פרויקט "טסים ומתגאים"  משלב נערים ונערות בני העדה האתיופית מכיתות י' יא', מבתי ספר תיכוניים באזור ראשון לציון, בעלי כישורים טובים במקצועות הריאליים. המשתתפים לומדים במשך שנתיים וחצי את כל מקצועות התעופה כפי שנדרש בחוק הטייס במנחת ראשון לציון בניהולו של עודד רייצמן. לאחר עמידה בכל המבחנים הנדרשים ע"י רשות התעופה האזרחית, מתחילים התלמידים בשלב המעשי של הטיסות שבמסגרתו הם מבצעים טיסות סולו ועומדים בבחינות הטיס המעשיות של רת"א. כל משתתפי הפרויקט מתגייסים לצה"ל לרוב בחיל האוויר וממשיכים ללימודים אקדמאים גבוהים, עוסקים במקצועות מכובדים ותורמים רבות למדינה לחברה ולקהילה.

כיום לומדים בעמותה 7 חניכים נוספים שטסים, אך עדיין ללא רישיון, ו-7 חניכים נוספים הנמצאים בשלב לימודי הקרקע. הפעילות בעמותה מבוססת כולה על מתנדבים. המורים בקורסים התיאורטיים הם אנשי מקצוע מוסמכים, כל אחד בתחומו. הטייסים, אנשי צוות האוויר ומדריכי הטייס, אשר חלקם יוצאי חיל האוויר, כולם בעלי רישיונות טייס אזרחיים הטסים במסגרת האגודה לתעופה ספורטיבית.

עמותת יעלים הוקמה בשנת 1998 איזי כנען ועסקה במתן מלגות לסטודנטים נזקקים ובארגון ימי כיף לבני נוער וילדים בסיכון. בשנת 2005 התרחבה פעילות העמותה והיא מיקדה את עיקר פעילותה בבני נוער מהעדה האתיופית. הוקמו פרויקטים "טסים ומתגאים" ו"טייסים ליום אחד" בשיתוף פעולה עם בית הספר לטיסה ifly  בראשון לציון והאגודה לתעופה ספורטיבית.

 

צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות