דף הבית / חדשות העיר ראשי / "חיכיתי לאוטובוס במשך שעה אך לשווא"

"חיכיתי לאוטובוס במשך שעה אך לשווא"

רונן דמארי

 

שוב: תלונות של תושבים על תדירות הגעתו של קו 14 המשמש כאמצעי תחבורה בלעדי עבור קשישים רבים. הקו אמור להגיע בכל 20 דקות, אולם בפועל הם מוצאים את עצמם ממתינים לעיתים בגשם ובקור גם שעה בקירוב.

אחת התושבות אמרה השבוע ל"גל גפן": "ביום ראשון השבוע איחרתי לעבודה בגלל שהאוטובוס לא הגיע בזמן. חיכיתי יותר משעה בתחנה מהשעה 7:15 בבוקר עד 8:20 וזו לא פעם ראשונה שזה קורה. בסופו של דבר נאלצתי להזמין מונית כדי להגיע לעבודה. אני רואה שבכל יום באופן מדויק יש אוטובוס בשעה שבע או שבע וחמישה ובשעה שבע ועשרים קבוע, לאחר מכן אלוהים ישמור. נראה שהם עושים את מה שהם רוצים – האוטובוס יכול להגיע אחרי חצי שעה ואחרי שעה. למה אני

צריכה לשלם מונית 25 שקלים במקום שלושה שקלים? אני פנסיונרית שמרוויחה שכר מינימום, אז אני אוציא את כל הכסף שלי על מוניות?".

 

-בחברת אגד ציינו כי האוטובוס מגיע בתדירות של עשרים דקות

"שקר וכזב. אנחנו צריכים לשבת בקור ובחום ולחכות? יום יומיים הכל בסדר ואז שוב פעם, כאילו לא היה ולא נברא. אני מגיעה עצבנית לעבודה. זה מטריף את הדעת, זה נראה כמו זלזול בלקוחות. אני יכולה לחכות ארבעים דקות ופתאום מגיעים שני אוטובוסים בבת אחת".

 

-עד כמה האוטובוס חיוני עבורך?

"זה קו מאוד חשוב, הוא היחיד שעובר בשכונת כרמים, אין לי ברירה אחרת. אני יודעת שהרבה תושבים מבוגרים תלויים בקו הזה וכמעט כולם פנסיונרים. איזה זלזול, איזה חוסר אכפתיות. כשאני עולה לאוטובוס הנהגים אומרים 'מה את רוצה ממני, תדברי עם האחראי' והם צודקים. זה לא ייתכן. פשוט סקנדל. אנשים צריכים לקבוע את סדר היום שלהם".

 

תושבת אחרת אמרה ל"גל גפן": "אני נוסעת בקביעות בקו בשעה 07:10 על פי לוח הזמנים. ברוב הפעמים האוטובוס מאחר או לא מופיע כלל, דבר שמאלץ אותי לרוץ לקו 11 אם יש זמן ולהחליף בתחנה החדשה לקו אחר. אני גרה בשכונת רמב"ם ועובדת בבית ספר במערב העיר, אני פוגשת בקו קשישים, מבוגרים שנוסעים לעבודה ותלמידים".

 

-ניסית לפנות לאגד בנושא?

"הגשתי מספר תלונות על איחורים או אי הגעה, נמסר לי מאגד שאכן יש בעיה ושהם פועלים לפתרונה, אבל השבוע שוב זה קרה. על מנת לא לאחר לפגישות שקבעתי לעיתים אני לוקחת מונית, כסף שלא ישוב אליי. מדובר בקו חשוב שעובר דרך שכונות, מרכז העיר ונקודות ציבוריות חשובות: תחנה מרכזית,  קופות חולים,  בתי ספר ומוסדות ציבור נוספים. לא ייתכן שנספוג יחס כזה. על אגד לעמוד בלוח הזמנים או לשנות אותו, לא ייתכן שבלוח הזמנים כתוב 07:10 והקו לא מגיע בכלל או מגיע באיחור רב. שהרי הקו יוצא מאזור התעשייה הישן, אין פקקים ובקושי יש רמזורים או תנועה בכלל. אז אין סיבה להתעכב אלא אם כן אגד מחליטה לא להוציא אוטובוס מסיבה שאיננה ידועה".

 

מחברת אגד נמסר בתגובה: "מבדיקה שביצענו אכן קו 14 של 7:29  מקניון הזהב לאזור התעשייה לא בוצע, כנראה בשל תקלה ברכב. תיאורה של המתלוננת כי עמדה בתחנה מעל שעה אינו נכון. בדקנו במערכות אגד ונוכחנו לדעת כי למעט הנסיעה של7:29 , שאר הנסיעות בוצעו במלואן ע"פ לוחות הזמנים שפורסמו ע"י משרד התחבורה.
הקו פועל בתדירות גבוהה בבוקר ולאחר מכן בתדירות של 20 דקות וחצי שעה בערב, שוב ע"פ הנחיות משרד התחבורה .
הנהלת האשכול נותנת דגש מרבי בכל הנוגע לביצוע קו 14. אנו מבינים כי בקו זה משתמשים לקוחות רבים מקרב אוכלוסיית הקשישים של ראשון ואנו נעשה הכל על מנת שהשירות שאנו מעניקים לתושבים יהיה נגיש וטוב ביותר .
אנו מצרים על התקלה ושואפים למינימום תקלות בעתיד. בימים אלו אנו במגעים עם נציגי עיריית ראשון בנוגע לסימון נתיבי תחבורה חדשים בעיר, דבר שיגרום לקווי האוטובוס לנוע בצורה טובה יותר ומהירה יותר".

 

ממשרד התחבורה נמסר: "משרד התחבורה מפקח על התנהלות מפעילי התחבורה הציבורית. במקרים של אי עמידה בלוחות זמנים או אי ביצוע נסיעה, ננקטים צעדים כנגד המפעיל ובהם גם קנסות כספיים. במרכזים שמפרסם המשרד להפעלת תחבורה ציבורית נדרש המפעיל לעמוד בהתחייבות להפעלת הקווים בזמן ועל פי דרישות משרד התחבורה. במידה והאוטובוס לא הגיע בשעה שנקבעה לו, ניתן להגיש תלונה למפקח על התעבורה במשרד התחבורה. כל תלונה נבדקת לעומק ובמידה ומתברר כי מפעיל התחבורה הציבורית פעל בניגוד לתקנות, ומופעלות כנגדו סנקציות".

אנשים ממתינים לאוטובוס
אילוסטרציה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות