דף הבית / חדשות העיר ראשי / ומה עם יום הגבר הבינלאומי?

ומה עם יום הגבר הבינלאומי?

רונן דמארי

 

בפנייה שהעביר לממלאת מקום ראש העיר, עו"ד ליאל אבן-זהר כתב פעיל הציבור אבי אמינוב: "יפה עושה העיריה שמציינת את יום האישה הבינלאומי נגד אלימות (חל 25.11 בכל שנה, לצד יום האישה הבינלאומי שחל ב- 8.3 בכל שנה). יום הגבר הבינלאומי חל ב – 19.11 בכל שנה. עניין זה לא צוין בשום צורה ע"י העיריה, שקוראת לשוויון מגדרי. השאיפה לשוויון היא נכונה ויש לקיימה בנאמנות על כל המגדרים, עניין שבעירנו לא מקפידים בו כלל (ראי יועצת ראש העיר לנשים ו- מ.נ.ע המגיש שרותיו באפליה גלויה לנשים בלבד ולא לגברים). אלימות קיימת כלפי נשים ואלימות קיימת מנשים לסביבתן, זהו נושא שהחברה הישראלית נוהגת בו כבת יענה כאלו כלל לא קיימת תופעה זו".

ל"גל גפן" אמר אמינוב השבוע: "בשל ארגוני הנשים, העירייה מקדמת את כל הקשור במעמד האשה על פני מעמד הגבר. אנחנו יכולים לראות את זה שבעירייה יש גוף שנקרא מנ"ע (מרכז נשים עירוני) שנותן שירותים לנשים בלבד כולל שירותים משפטיים. הגוף הזה שנמצא ברחוב הרצל מתוקצב ומספר העובדים בו גדול יותר מלשכת שירות ייעוץ לתושב שנותנת שירות לכלל התושבים. מה שקורה זה שכשיש סכסוך בין בני זוג והם מחליטים להתגרש הגבר צריך לגייס כספים ולממן עורך דין ורק אם הוכיח שאין לו יכולת כלכלית הוא יקבל סיוע ממשרד המשפטים. לעומת זאת כשפונה אשה, היא מקבלת באופן אוטומטי המלצה לקבלת סיוע משפטי שגוברת על הוכחת היכולת הכלכלית של הגבר".

 

-מה אתה למעשה רוצה שהעירייה תעשה?

"ביום האשה הבינלאומי היו ברחבי העיר מספר אירועים. יום הגבר הבינלאומי לא צוין בשום צורה. כאשר עושים אירועים בנושא נשים, לא מפנים את הזרקור לאשה שמטפלת בילדיה או עברה הכשרה מקצועית אלא הדגש הוא על אלימות כלפי נשים נוצר מצב שבחברה הישראלית אלימות במשפחה היא רק אלימות כלפי נשים בעוד שיש תופעה רחבה שלא מטפלים בה של אלימות נשים נגד גברים".

-אבל תסכים שמדובר באחוזים נמוכים הרבה יותר

"לדעתי האלימות של גברים כלפי נשים והאלימות של נשים כלפי גברים היא זהה. יש אלימות רבה מאוד של נשים. נכון שנשים יותר פגיעות מטבע הדברים כי הגבר יותר חזק, אבל במשך השנה אתה יכול לשמוע הרבה מקרים של נשים שהשתמשו בסכין כדי לפגוע. אני רוצה שייתנו דגש לעניין של אלימות נשים במשפחה באירועים עירוניים נוספים".

עו״ד ליאל אבן-זהר, מ״מ ראש העירייה, מחזיקת תיק החינוך והתרבות שמכהנת גם כיו״ר ועדת מעמד האישה, ענתה: "בדרך כלל מציינים יום ספציפי בשנה כשיש בעיה- כגון יום כדור הארץ, אלימות נגד נשים וכד׳. יחד עם זאת, כמובן שאנחנו רואים באלימות, לכל סוגיה , כולל כמובן כלפי גברים, נושא שיש למגר. אנחנו שמחים בשיח השוויוני וראוי לציין שבפאנל שעסק באלימות נגד נשים השתתף גם גבר שחלק עם הקהל את תחושותיו כילד שחווה אלימות במשפחה".

ליאל אבן זהר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות