דף הבית / חדשות העיר ראשי / הקשר החם בין הערים התאומות: ראש עיריית גונדר מאתיופיה התחייב לשפץ את בית הקברות היהודי בעירו

הקשר החם בין הערים התאומות: ראש עיריית גונדר מאתיופיה התחייב לשפץ את בית הקברות היהודי בעירו

ראש עיריית גונדר מאתיופיה וראש עיריית ראשלצ רז קינסטליך
צילום: עידן גרוס

עיריית ראשון לציון מטפחת את קשרי החוץ עם הערים התאומות ברחבי העולם, והדבר מוביל לא פעם להישגים ושיתופי פעולה הדדיים. עתה הוביל הקשר החם בין הערים להתחייבות יוצאת דופן של ראש עיריית גונדר באתיופיה, מאסטוואל סיום, להתחייב על שיפוץ בית הקברות היהודי בעירו. יש לציין כי מדובר במהלך משמעותי שכן הוא נאמר על רקע ריבוי מקרי האנטישמיות ברחבי העולם וכן בגלל שמדובר בעיר שבה ובסביבתה התגוררו רוב יהודי אתיופיה וממנה גם עלו ארצה. ההתחייבות ריגשה מאוד את ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, שאמר: "זה היה אירוע מרגש ובו פריצת דרך ביחסינו וגם דוגמא אישית לכל מנהיגי העולם. הקשר החם בין הערים נמשך מספר שנים ומתבטא גם בלמידה הדדית, תוכניות חינוכיות, יצירת קשרים בין תלמידים וכמובן – פרויקט "עצמאות" לעולי אתיופיה שנערך בעירנו. אין לי ספק שהביקור בראשון לציון יחזק את העשייה המשותפת שלנו". באירוע השתתפו גם סגן שגריר אתיופיה בישראל, טדסה אבבה וסגני ראש העיר מוטי עג'מי ואבי חיים.

בביקורו בעיר, סייר ראש עיריית גונדר במרכז מחוננים רון ורדי ובמכללה למנהל, בשני המקומות נבדקת אפשרות לשיתוף פעולה בין הערים. בנוסף ביקר ראש העירייה מאסטוואל סיום באנדרטת השואה והניח זר. ביום האחרון לביקורו בעיר, פגש ראש העירייה תלמידים בבית הספר איתמר.

ראש עיריית גונדר מאתיופיה וראש עיריית ראשלצ רז קינסטליך
צילום: עידן גרוס

גוֹנְדָר היא עיר השוכנת הצפון אתיופיה ומונה כ-340 אלף תושבים. היא מהווה מרכז אזורי ועיר תיירותית שבמרכזה שוכן המתחם הקיסרי ההיסטורי, פאסיל גמב, המוכרז כאתר מורשת עולמית מאז 1979. הקשר בין ראשון לציון לגונדר החל לפני 12 שנה, בין היתר פועל בין הערים פרויקט "עצמאות" לעולי אתיופיה, שבו משתתפות קהילת מטרו-ווסט וראשון לציון. מחזיקת תיק קשרי חוץ, חברת המועצה ענת ליבוביץ', הוסיפה כי קשרי ראשון לציון עם הערים התאומות תורמים לחיזוק הדדי ושיפור מעמדה של ישראל בעולם". לראשון לציון יש כיום ברית ערים תאומות עם 11 ערים מרחבי העולם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות